"עשיר בהפתעה" – ביקורת

"עשיר בהפתעה". מישל יו.

"עשיר בהפתעה". מישל יו.

"עשיר בהפתעה" היא קומדיה רומנטית חדשה חסרת השראה, חסרת חן אבל עשירה ברעש ושעמום.

הסרט, שמעובד מספר, מחליט להפתיע ולהגיש לנו קומדיה רומנטית בה במקום גיבורים ילידי אמריקה יככבו – אתם מחזיקים חזק – גיבורים אסייתים!!! וזהו. זה כל מה שיש לסרט למכור, כי כל שאר הדברים הבונים אותו הם מחזור חסר טעם של קטעים שראיתם נעשים טוב יותר בסרטים אחרים.

הסרט עוקב אחר רייצ'ל צ'ו, פרופסורית לכלכלה, ילידת ארה"ב ממוצא אסייתי, שנוסעת לסינגפור כדי לפגוש את המשפחה של בן הזוג שלה, ניק. רק בדרך למפגש היא מגלה כי בן זוגה בשנה האחרונה, הוא בן למשפחה עשירה מאוד והוא אף מיועד להמשיך את דרכה של משפחה מכובדת זו.

כל זמן שהארועים מתרחשים בניו יורק נראה דווקא שאנחנו בידיים טובות. הסרט זורם ויש קטעים חמודים מאוד. אבל מרגע שנוחתים בסינגפור הכל משתנה. בסינגפור, רייצ'ל תאלץ להתמודד עם הנסיונות של אמו של ניק (מישל יו הנפלאה) להפריד בינהם, כמו גם הנסיונות של חברתו לשעבר אמנדה והפמליה שלה. אנחנו, לעומת זאת, נחווה התמודדות לא קלה גם כן, ונאבק בנטיה להרדם או לצאת וללכת לעשות משהו מהנה ומועיל יותר עם החיים שלנו.

לא קראתי את הספר של קווין קוואן, אבל אתן לתסריטאים פיטר צ'יירלי ואדל לים, ולבמאי ג'ון מ. צ'ו, את הקרדיט שהבלאגן הגיע מהם. עדיין, מדובר בסרט שעשוי לפי ספר ההדרכה לקומדיות עכשוויות. עם הספר הגיעה שבלונה ונדמה שהם רק מילאו את השמות והמיקומים. אז מה יש לנו? חברה לסבית – יש. קרוב משפחה הומו מצחיק שמבין באופנה – יש. חברה לשעבר ביצ'ית – יש. מסיבות רווקים – יש. שירים מפורסמים שמושרים בסינית – יש. בעצם זה שונה. אז הנה, יש ייחוד.

"עשיר בהפתעה". הנרי גולדינג, קונסטנס וו.

"עשיר בהפתעה". הנרי גולדינג, קונסטנס וו.

וזה ייחוד כל כך מרגיז – כי במהלך כל הסרט אנחנו שומעים שירים שאנחנו מכירים, מושרים בסינית, ומתי יש את השיר היחיד שמושר באנגלית? בטקס החתונה שאליה ניק נסע (הוא השושבין). ברור, כי הרי הגיוני שדווקא בטקס המסורתי הזה יושר שיר באנגלית. חבל שהיוצרים לא חשבו שהקהל יכול להתרגש גם משיר בשפה שהיא לא אנגלית.

יש משהו מאוד מרגיז באופן שמוצגים אנשי סינגפור. העשירים הישנים, משפחתו של ניק, להם יש סטייל וערכים והיסטוריה (ברור, מקורם בסין והוליווד צריכה את הקהל הזה. למה לה להרגיז אותו). המתעשרים החדשים מחקים את טראמפ ואת ארצות הברית בצורתה הקיצונית והמגוחכת. בכלל כל ההתעסקות של הסרט בכסף צורמת ונמצאת בכל אחד מסיפורי המשנה. אבל למה כבר אפשר לצפות מסרט שהשיר "כסף", שידוע ביותר בביצועם של הביטלס, מופיע בכתוביות הפתיחה שלו.

"עשיר בהפתעה". קונסטנס וו, הנרי גולדינג.

"עשיר בהפתעה". קונסטנס וו, הנרי גולדינג.

גם הכימיה בין השחקנים הראשיים, פרט חשוב ביותר כשמדובר בקומדיה רומנטית, לא קיימת בכלל. שניהם, קונסטנס וו והנרי גולדינג, מאוד חמודים בכל הסצינות בהן הם מופיעים לחוד, אבל איכשהו בכל סצינה בה הם מופיעים יחד הכל משתבש. הכל איטי, חסר קסם ומלאכותי, בעיה גדולה מאוד בסרט רומנטי.

הסרט גם עמוס בעלילות משנה מיותרות כל כך שלא מוסיפות כלום, אלא אם כן המטרה היתה להוסיף עומס ורעש רקע.

מצד שני, הביקורות בארצות הברית מהללות והסרט נראה כהצלחה גדולה, אז כנראה שאני מפספס משהו, ותסריט ומשחק הם לא דבר כזה חשוב בסרט.

דירוג: ★½☆☆☆

עשיר בהפתעה (ארה"ב, 2018)
בימוי: ג'ון מ. צ'ו | תסריט: פיטר צ'יירלי, אדל לים, קווין קוואן | משחק: קונסטנס וו, הנרי גולדינג, מישל יו, ג'מה צ'אן, ליסה לו, אווקוופינה | מוסיקה מקורית: בריאן טיילר
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-23.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?