קשר משפחתי ביקורת סרט

Just to Be Sure Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קשר משפחתי":
"דרמה-קומית מיומנת ואפקטיבית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Just to Be Sure
משחק פרנסואה דמיאן, ססיל דה פראנס, גי מרשאן במאי/ת קארין טארדיו  
זר
ביקורת סרט לקשר משפחתי מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נוגע ללב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע90.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די7.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטה החדש של הבמאית קתרין טרדיו, "קשר משפחתי", שהוצג לפני שנה במסגרת השבועיים של הבמאים בקאן אינו סרט חשוב במיוחד, אולם בעשייתו המיומנת וברגישות שלו הוא מצליח להעביר לצופים שעה ומחצה נעימות ואף מרגשות.ארוון הוא אלמן שגר באזור כפרי אי שם בצרפת. הוא מנטרל פצצות למחייתו ובעיקר חושף מוקשים ישנים בשדות שבהם אמורים חקלאי האזור לעבד את אדמתם. הדימוי של אנשים העוטים על עצמם שריון וחיים בתוך חומה ומנסים לנטרל כל קושי בחייהם, גם על ידי הימנעות ממעשה, יחזור שוב ושוב במהלך הסרט. לאחר בדיקת DNA מתברר לארוון שאביו אינו אביו הביולוגי והוא יוצא למסע חיפוש קרובים בשר ודם. במהלך אותו המסע הוא יפגוש בחורה יפהפייה. העלילה תסתבך כשיתברר שארוון והבחורה קשורים הרבה יותר ממה שנדמה להם.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
טרדו מזגזגת בתבונה בין דרמה לבין קומדיה ומעבירה היטב את ההרגשה של הכפר הקטן שכולם בו מכירים את כולם וגם חודרים אחד לפרטיות של השני ומוכנים לתת עצות בכל הזדמנות. הסרט עוסק בחוכמה בשאלות של זהות וקשרי ילדים-הורים ובמיוחד אבות וילדיהם, כשבולטת בסרט הנפקדות של דמויות נשיות דומיננטיות. הטבע נוכח כמעט בכל סצנה ומוסיף נופך מעט חלומי לקצב הנוגה המתקדם לאיטו.את ארוון מגלם השחקן בעל הנוכחות המרשימה פרנסואה דמיאן, הזכור לרוב הצופים בארץ כאב החרש-אילם בסרט "משפחת בלייה". לדמיאן הופעה חמקמקה שנעה בין קשיחות לפגיעות ומייצגת גבר שאיבד את דרכו ומנסה למצוא אותה. דמיאן מאוד משכנע בתפקיד מנטרל הפצצות שכמעט ואינו מחייך לאורך כל הסרט, אך מצליח לכבוש את לב הצופה. ססיל דה פראנס ("מכאן והלאה") היא האישה שנכנסת לחייו של החבלן המהורהר . דה פראנס היא שחקנית מרשימה ובסרט הזה היא מצליחה לנפק הופעה נטולת זוהר כמעט לחלוטין אבל עדיין עוצמתית ומרגשת.
בסרט ישנן עוד כמה עלילות משנה שכוללות בין היתר את בתו של הגיבור שמנסה לברר מי הוא האב של בנה, ובלשית פרטית שמתפקדת יותר כפסיכולוגית מאשר כחוקרת. טרדיו מצליחה לחבר בקוהרנטיות את עלילות המשנה ואת העלילה העיקרית ואין הרגשה של דחיסות יתר. "קשר משפחתי" מצליח להנעים את זמנו של הצופה. אני חשתי צורך עז אחרי הצפייה בו למהר ולחבק את הוריי. מומלץ בחום.
קשר משפחתי - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6229/09/2018 21:28:45
8/10אייקון ציון
סיפור של פלונטר משפחתי,שמתחיל בסקרנות ובדיקה גנטית של מחלה משפחתית תורשתית שמוביל לאי-ודאות בזהות וגם בקשר המשפחתי.המסקנה שהתא המשפחתי חשוב שיהיה תומך ואוהב,ולא משנה עם יש או אין קשרי דם.כיום ביכולתנו לבקש לבדוק קשרי דם,ולא תמיד זה חשוב כל כך.
שם: ramiגיל: 6918/09/2018 10:45:26
9/10אייקון ציון
סרט מצויין,תסבוכת משפחתית כאשר השחקן הראשי מתעקש למצוא את אביו האמיתי.הסיפור מוביל לכך ומדגיש שכל אדם חייב להעריך את התא המשפחתי שלו,כי שם זהותו,ואפילו אם הוא בחר בעצמו במשפחה הזו.היום יש גישה למידע על הגנים שלנו,ניתן בקלות לבדוק מי שייך לאיזו משפחה,אם באמת זה חשוב לנו.כמובן שיכול להיווצר פלונטר משפחתי בדרך...
שם: ליאורהגיל: 6101/09/2018 05:23:05
9/10אייקון ציון
מקסים...אנושי...ומומלץ!
קישורים
חץ קשר משפחתי (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט