משודרג ביקורת סרט

Upgrade Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "משודרג":
"סרט ז'אנר חכם, מקורי וסוחף"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Upgrade
משחק לוגאן מרשל גרין, רוסקו קמפבל, לינדה קרופר במאי/ת ליי ווינל  
מתח/פעולה
ביקורת סרט למשודרג מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"הפתעה ממזרית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע54.8%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"משודרג" הוא הפתעה נעימה. מסוג הסרטים שמגיעים ללא באזז גדול ומתגלים כחכמים, מהנים וסוחפים יותר ממרבית שוברי הקופות הדלוחים והממוחזרים ששזפו את מסכינו בקיץ האחרון. למעשה "משודרג" הוא בדיוק מה שאנחנו יכולים לבקש מסרט קיץ – עלילה מקורית, תפניות וטוויסטים למכביר, אמירה על הדרך על השתעבדותנו לטכנולוגיה וסוף שנותן לך חתיכת אגרוף בבטן ולא נועד להוציא אותך שמח וטוב לב מאולם הקולנוע.אולי אחת הסיבות להצלחה שלו היא שמדובר בהפקה אוסטרלית בתקציב קטן של 12 מיליון דולר, מסוג סרטי הז'אנר שמדלגים פעמים רבות מדי על מסכי הקולנוע בישראל. גם במאי הסרט, לי וונל, לא זר לסרטי ז'אנר ואימה, לאחר שכתב כמה מסרטי "המסור" ו"הרוע שבפנים", לו גם ביים את החלק השלישי בסדרה. כאן לוקח וונל את חיבתו לאלימות גרפית ומשלב את ז'אנר האימה בתת ז'אנר של הסייבר-פאנק לצד סצנות שלא היו מביישות סרטי אקשן עתירי תקציב.
העלילה עוקבת אחר גריי (לוגאן מרשל גרין), אדם אנלוגי בעולם טכנולוגי. גריי, שחי בעתיד הלא רחוק עם בת זוגו, עובד בעבודת כפיים מיושנת של תיקון מכוניות ומסרב להשתיל בגופו שבבי מחשב. מקרה של שוד אלים שמתפתח לרצח אשתו, מותיר אותו משותק, והוא משתכנע על ידי מיליונר מסתורי להתקין שבב חדיש בגופו המבצע את הפעילויות המוטוריות במקומו. מהר מאוד הוא מגלה שלשבב יש בינה משלו והוא יוצא בעידודו של הצ'יפ המחוכם לאתר ולצוד את רוצחי אשתו ולגלות מה הייתה הסיבה לרצח המחריד.הסרט מהדהד סרטים רבים בהם ניכר המאבק בין הטכנולוגיה לאנושות בהם "שליחות קטלנית", "בלייד ראנר" ו"אקס מאכינה". הוא אמנם עוסק בשאלות מוסריות של המקום של הרצון החופשי שלנו מול עליונות טכנולוגית ומקומו של האדם בעידן סייבורגי בו הוא הופך ליצור היברידי של אדם ומכונה, אך עושה זאת בצורה משעשעת וחפה מרצינות יתר. הקצב שלו לוקח את הזמן ולמרות הפיתולים הרבים בעלילה, נותן לצופה שהות להרהר במתרחש.
סצנות האקשן, בהן מובלט הניגוד בין גריי שלא שולט על גופו לבין פעילויות הלחימה המושלמות שהוא מבצע בהשראת השבב, מעניקות פן משעשע של בי מובי מודע לעצמו, גם אם הן אלימות יתר על המידה. מרשל גרין מוכיח שהוא לא רק חיקוי של טום הארדי אלא שחקן שיכול לסחוב על עצמו סרט ז'אנר מוצלח. הקאסט שלצידו קצת פחות בולט.וונל יוצר כאן ממתק ז'אנרי שיספק הן את חובבי האקשן הבדיוני והן את מי שמחפשים סרט קצת יותר מתוחכם משובר הקופות המצוי. נכון שחלק מהרעיונות שעולים בסרט כבר נחרשו רבות בשלל סרטים וספרים, אבל הטיפול הממזרי והטוויסטים החכמים מסייעים ליצור תמהיל חדש ושונה בנוף הקולנועי שבהחלט שווה צפייה למי שמוכן להכניס את עצמו לרכבת ההרים המדממת הזו.
משודרג - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: IDOגיל: 1715/12/2018 13:57:10
9/10אייקון ציון
לא היה סרט אחד השנה שנהניתי בו יותר מבסרט הזה. אני מבטיח לכל מי שקורא את הביקורת הזאת שזה סרט האקשן הטוב ביותר כבר עשור בערך. והסוף שלו זה אחד הסופים והטוויסטים המפתיעים ביותר שראיתי אי פעם, מומלץ לכל מי שאוהב מנה גדולה וטעימה של אנדרלנין והרבה דם ואלימות
שם: הצדיק הנאורגיל: 4117/10/2018 23:51:38
8/10אייקון ציון
סרט טוב, נטול קלישאות. בנוי כמו פרק של מראה שחורה.
שם: ndv710גיל: 2602/10/2018 21:50:38
9/10אייקון ציון
סרט מעולה ביותר, במיוחד ביחס לתקציב שלו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט