ביקורות סרטים

הטורף

התסריטאי המעולה שיין בלאק בפרויקט חדש וזה לא בהכרח טוב.. עידו הלמן יצא מהקולנוע בתחושות קשות.

בשנת 1987, כששוורצנגר היה בשיא הכוכבות שלו, יצא סרט בשם 'הטורף'. זה לא היה סרט מתוחכם או מופתי במיוחד אבל היה לו קונספט פשוט: שוורצנגר ועוד כמה חיילים נלחמים ביצור מהחלל החיצון שאוהב לצוד אנשים כספורט.

אותו יצור הפך לאייקון של מד"ב. הוא קיבל סרט המשך ב-1990, שני סרטים משפילים בהם הוא נלחם בנוסע השמיני, ריבוט/המשך ב-2010 ועכשיו הטורף מקבל ריבוט/המשך נוסף. מה שהופך את הריבוט/המשך הנוכחי למבטיח יותר מהקודמים זה שהפעם מעורב בו כתסריטאי וכבמאי שיין בלאק.

שיין בלאק הוא אחד התסריטאים האהובים עליי. הוא לא מתוחכם ועמוק כמו צ'ארלי קאופמן אבל בכול הקשור לכתיבת בלוקבאסטרי אקשן סוחפים, נהדרים, שנונים וכיפיים בלאק הוא אחד הבודדים שיודעים איך לעשות את העבודה כמו שצריך. כן, אהבתי אפילו את 'איירון מן 3' שלו.

וזאת הסיבה ש'הטורף' החדש הוא אחד הסרטים המאכזבים ביותר שראיתי השנה. סרט רע שלא ברור מה עבר על מי שהשתתף בעשייתו.

נתחיל מכך שמסיבה לא ברורה אחד הגיבורים הראשיים, וגם אחד הקורבנות של הטורף, הוא ילד על הספקטרום. בתור מישהו שבעצמו נמצא על הספקטרום מצאתי את זה קצת פוגעני שלא לאמר מבחיל. באמת שאין שום סיבה שבעולם לערב אנשים על הספקטרום בתור קורבנות בסרט כזה.

נמשיך מהאקשן. סצנת האקשן הפותחת את הסרט די חביבה אבל מכאן העסק מתדרדר. האקשן של 'הטורף' החדש הוא אקשן מבולבל, לא מעניין, ערוך רע ופשוט לא עושה חשק לקום ולמחוא כפיים.

גם הברק השיין בלאק-י נעדר מהסרט. את השנינויות והאווירה הכיפית מחליפים ירידות ברמה של כיתה ח' ואווירה של מסיבת לפני גיוס של בני נוער שיכורים שעוד לא צמחו להם זיפים. אין כיף, אין עניין, אין סיבה להצביע 'הטורף'.

'הטורף' של שיין בלאק הוא מהסרטים שיותר ציפיתי להם השנה ועצוב לי נורא לכתוב שהוא גם אחד הסרטים הגרועים של השנה. משעמם, אדיוטי, ממש לא מלהיב ונשכח מאוד. מקווה שבלאק ייתאפס על עצמו בפרוייקט הבא שייקח על עצמו.

Article author

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים