"ונום" – ביקורת

"ונום".

"ונום".

"ונום" הוא סרט אקשן קומיקסי מהנה למדי, ואם אתם זוכרים לאיזה סוג סרט אתם הולכים, לא תתאכזבו. אם לוקחים את הסרט "משודרג", שהוקרן לא מזמן, מוציאים את כל קטעי הדרמה ומשאירים את הדמות הראשית והצ'יפ שמושתל בה, מתאחד איתה, מדבר אליה, ונלחם במקומה תוך שימוש בגופה – מקבלים את "ונום". רק שהפעם במקום טום הארדי השני (כינוי לכוכב "משודרג", לוגאן מרשל-גרין, שנראה ממש כמוהו), ליהקו את טום הארדי האמיתי. וכמה שזה כיף.

הסרט "ונום", שמבוסס באופן חופשי מאוד על הופעותיו השונות של ונום בחוברות הקומיקס השונות, מספר על אדי ברוק, עיתונאי חוקר (הארדי) שאינו יכול שלא לרדוף אחר האמת. זה גורם להתנגשות בינו ובין המדען העשיר והשאפתני מדי קרלטון דרייק (ריז אחמד), שמוכן לסכן חיי אדם כל עוד הוא ישיג את מבוקשו. אדי מנסה לחשוף את דרייק וזה גורם לפיטוריו ולפיטורי בת זוגו (מישל וויליאמס), ועקב כך גם לפרדתם.

בתחילת הסרט אנו מגלים כי במשלחת שנשלחה לחלל על ידי דרייק נאספו והובאו לכדור הארץ 4 סמביוטים. סמביוטים הם אורגניזמים שאינם יכולים לחיות על הכוכב שלנו ללא גוף מארח. אחד מהם ישתלט על ברוק ויחד הם יהפכו לוונום.

ונום הופיע לראשונה בקומיקס כשהשתלט על ספיידרמן. מכיון ש"סוני", החברה שהפיקה את הסרט, לא שייכת עדיין ל"דיסני" (שהפיקה את סרט ספיידרמן האחרון ואת כל סרטי היקום הקולנועי של מארוול), צריך היה ליצור סיפור שבו ונום הוא הגיבור של הסרט, ללא אזכור לספיידרמן. אבל ונום הוא נבל, אז מה עושים?

"ונום".

"ונום".

כנראה שאחרי מחשבה החליטו כי לא ניתן לקיים סדרת סרטים מצליחה על דמות של נבל, גם אם הוא נבל כל כך מפורסם כמו ונום. על כן, במהלך הסרט הסימביוט משתנה והופך לדמות חיובית, ודמות חיובית זה כבר סיפור אחר לגמרי. זה גם מסביר את העובדה שהארדי חתום על שני המשכים עוד לפני שהסרט יצא.

אחד הדברים היפים בסרט הוא האופן שבו ונום וברוק הופכים לזוג מקסים שמאפיל בהרבה על הזוגיות העבשה המוצגת בין אדי לבין דמותה של מישל ויליאמס. כל קסמו של הארדי לא מצליח לפעול כשוויליאמס, שחקנית נהדרת בדרך כלל, נראית כאילו בכלל לא הגיעה לעבודה בימי הצילום שלה. לעומת זאת, הזוגיות של הסמביוט והארדי משעשעת ומקסימה לכל אורכו של הסרט – גם כשהארדי מנסה להילחם בו ובהימצאות שלו בגופו, ובוודאי לאחר שהוא משלים עם נוכחותו.

"ונום". מישל וויליאמס.

"ונום". מישל וויליאמס.

הקצב של הסרט מצוין והוא כל הזמן דוהר קדימה ללא רגע משעמם אחד. נראה שהתסריטאים קיבלו החלטה לוותר על כמות ההסברים המיותרת שמעיקה לעתים בסרטים מסוג זה. כל פעם שנדמה כי דמות הולכת להסביר משהו כדי שנקבל או נבין לעומק את ההתרחשות, ההסבר שניתן מתמצה במשפט או שניים ורצים הלאה, כאילו אומרים "גם אנחנו וגם אתם יודעים שזה לא באמת חשוב, אז בשביל מה לעשות את זה?"

אם אתם מוכנים לקבל את הגישה הזו, מובטחת לכם הנאה שלמה. ואל תשכחו לחכות לסוף הכתוביות. בניגוד לסרטי מארוול של דיסני, זה שווה את זה.

דירוג: ★★★½☆

ונום (ארה"ב, 2018)
בימוי: רובן פליישר | תסריט: קלי מרסל, ג'ף פינקנר, סקוט רוזנברג, טוד מקפרלן, דיויד מישליני | משחק: טום הארדי, מישל וויליאמס, ג'ני סלייט, וודי הארלסון, ריז אחמד
הפצה: פורום פילם, החל מה-04.10.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

אני משוכנעת שהילדים יגררו אותי לראות את זה בקולנוע 🙂
תודה על השיתוף, אדע למה לצפות.

ראיתי, סרט מגניב, ממליץ בחום לאוהבי הז'אנר.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?