yed300250
הכי מטוקבקות
    7 לילות • 20.09.2018
    הפוכות
    'בקשה מסתורית' נע בין מותחן לקומדיה פרועה ועושה את זה ממש מעולה
    בנימין טוביאס

    ככה בדיוק חוזרים לחיים: הבמאי המצויין פול פייג, שהתמחה בקומדיות נושכות וגסות עם נשים בפרונט ('מסיבת רווקות' ו'מרגלת'), כבר נראה כמי שנאכל ונלעס לחלוטין על ידי המכונה ההוליוודית, שירקה אותו החוצה אחרי הכישלון הקולוסאלי של 'מכסחות השדים'. ובמקום להתחנן שייקחו אותו בחזרה לביים עוד שובר קופות, בחר פייג לעשות משהו אחר: מותחן היצ'קוקי קטן וערמומי, דל תקציב במונחים הוליוודיים, בלי לוותר על הטאץ' הקומי והנשי שהוא מזוהה איתו.

     

    כבר לא רואים הרבה סרטים כמו 'בקשה מסתורית' במחוזותינו. יש בו משהו ניינטיזי, שמזכיר ספר טיסה ישן. הוא מספר על שתי נשים הפוכות, שמתחברות דרך הילדים שלהן שמכירים בגן: מצד אחד אנה קנדריק - כולה אמא אמריקאית תמימה וצוהלת, שמתנדבת לכל משימה ומנהלת בלוג עם טיפים סטייל מרתה סטיוארט. השנייה היא בלייק לייבלי, מושלמת בתפקיד האישה המסתורית והזוהרת, שמכינה מרטיני על פסקול של שירים צרפתיים ברקע. ובכלל, בסרט יש משהו שמזכיר קצת מותחן צרפתי מלא שיק.

     

    פייג לוחץ עד הסוף על כפתור ההגזמה של הדמויות הללו ורוקד על הניגוד ביניהן - בדרגות שלעיתים נראות על גבול הפרודיה. אלא שלאורך שעתיים הוא שומר באופן מושלם על האיזון בין מותחן מקפיץ לבין קומדיה פרועה. אז נכון, קווי העלילה של הסרט די מוכרים ומזכירים במיוחד את 'נעלמת' של דיוויד פינצ'ר, וגם את 'בנות השטן' ו'ביטוח חיים כפול' הקלאסיים. אבל גם אם הכל קצת צפוי, הדרך היא רכבת הרים מענגת. שלא לדבר על קנדריק ולייבלי - פעם ראשונה שהיא ממש טובה בקולנוע - שנהנות בטירוף בתפקידים המוגזמים שלהן. אחלה סרט.

     


    פרסום ראשון: 20.09.18 , 17:16
    yed660100