yed300250
הכי מטוקבקות
    צילום : ידיעות אחרונות
    7 לילות • 10.10.2018
    רשע ורע לנו
    'ונום' הוא ניסיון עילג ומיותר להתלבש על עידן הנבלים בהוליווד
    בנימין טוביאס

    לא צריך מומחה לסרטי קומיקס כדי להבין: אנחנו בעידן הנבלים בקולנוע ובטלוויזיה. כשבבית הלבן שולט טראמפ ובעולם פוטין, לא פלא שכל האולפנים מחפשים איך להפוך את הרשע לגיבור. אז אחרי שתאנוס עשה שמות ביקום של מארוול ולפני הג'וקר של חואקין פיניקס, גם ונום, הנמסיס של ספיידרמן, מקבל סרט משלו.

     

    מצד שני, זה גם סיפור קפיטליסטי לחלוטין: אולפני 'סוני' איבדו את זכויות היוצרים על ספיידרמן ונתקעו רק עם דמויות המשנה. מכאן נובע הניסיון הקצת עילג שלהם לעשות סרט שלם על חייזר שהשתלט על גופו של עיתונאי נכלולי (טום הארדי) והפך אותו לחצי אדם, חצי מפלצת. בקיצור, מדובר בסרט מבצע סוף עונה, בלי ספיידרמן ובלי העמקה משמעותית בדמות הראשית. ובהתחשב בטאלנטים (הארדי, מישל וויליאמס וריז אחמד) מדובר בחתיכת פאשלה. אפילו הארדי עצמו אמר השבוע ש־40 הדקות האהובות עליו נחתכו מהסרט.

     

    הדבר הטוב היחיד שאפשר לומר על 'ונום' הוא שאם באים עם אפס ציפיות מגלים שהוא לא כזה נורא. אבל הוא גם לא טוב בשום צורה. הבמאי רובן פליישר, שהוציא משון פן את הגרוע בתפקידיו ב'יחידת גנגסטרים', מצליח לשחזר את ההישג עם הארדי. הדמות של השחקן אמורה להיות מגניבה ומחוספסת עם צד אפל. בפועל הוא מגלם אישיות פסיבית לחלוטין, שתכלס אינה אחראית לאף אחד מהדברים שמתרחשים בסרט. הגאג שבו הארדי מדבר עם המפלצת שבתוכו נחמד לסצנה־שתיים, אבל גם זו קלישאה שראינו מספיק.

     

    רק לפני חודש עלה לאקרנים בישראל סרט הטראש המעולה 'משודרג' עם אותו סיפור ממש: צעיר שישות זרה משתלטת עליו. שם זו אמנם תוכנת מחשב ולא חייזר, אבל הסצנות כמעט זהות. 'משודרג' צולם בעשירית מהתקציב של 'ונום' וללא כוכבים (אם כי באופן מוזר, השחקן הראשי שם דומה מאוד להארדי), אבל הוא פי אלף יותר יצירתי, מצחיק ומשוכלל. אם שקלתם לצפות ב'ונום', אולי עדיף להשקיע את הזמן בתאום היותר מוצלח שלו.

     


    פרסום ראשון: 10.10.18 , 20:08
    yed660100