כוכב נולד ביקורת סרט

A Star is Born Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "כוכב נולד":
"קופר וגאגא פותחים את עונת האוסקר בסערה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר A Star is Born
משחק ברדלי קופר, ליידי גאגא, דייב שאפל, סאם אליוט במאי/ת ברדלי קופר  
דרמה
ביקורת סרט לכוכב נולד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"גאגא מדהימה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע77.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הסיפור של "כוכב נולד" קיים מאז שהומצא עולם הבידור. בראדלי קופר לא המציא את הגלגל, והתסריט מתייחס לכך באופן ישיר בסרט. זמר ותיק מאמץ לחיקו זמרת מתחילה ובזמן שהיא מפתחת קריירה עשירה, שלו מתרסקת. מערכת היחסים הזו סופרה כבר בשלוש גרסאות קודמות. סרטו הקלאסי של ויליאם ולמן, הבמאי/תסריטאי של הסרט המקורי משנת 1937 עם ג'נט גיינור, שקטף את פרס התסריט הטוב ביותר. בשנת 1954 ג'ודי גרלנד השתתפה בעיבוד קולנועי עם ג'יימס מייסון שביים ג'ורג' קיוקר האגדי. הסרט היה מועמד ל-6 פרסי אוסקר. בשנת 1976 נוצרה גרסה שלישית, שזכתה באוסקר לשיר הטוב ביותר, עם ברברה סטרייסנד וכריס כריסטופרסון.בראדלי קופר היה מועמד לאוסקר על תפקידיו בסרטים: "אופטימיות היא שם המשחק", "צלף אמריקאי" ו"חלום אמריקאי". הקהל הרחב יזהה אותו בעיקר מהלהיט "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" ושני ההמשכים שלו. הוא לא השחקן הראשון שמנסה את מזלו על כיסא הבמאי והתסריטאי. למרות אורך הסרט הוא צולח את המעבר בהצלחה, וכפי שנאמר בסרט: כל הסיפורים כבר סופרו, השאלה היא איך האמן מביא את הקול הייחודי שלו לתוך הסיפור המוכר ומספק לקהל את השינוי. קופר עומד במשימה ומצליח להביא קול עכשווי וייחודי לו כיוצר לסיפור הכל כך מוכר. הוא מצליח לעשות זאת בעיקר בזכות המראה הראליסטי והלא נוצץ בעזרתו של מתיו ליבטיק, הצלם המוכשר מאוד והקבוע של דארן ארונופסקי.
עם זאת, המוצר הסופי ארוך מדי בלפחות 20 דקות שמפוררות את המתח ולא תורמות לקצב של הסרט. העלילה גם מתחילה לחזור על עצמה ואיתה גם עולות שאלות שונות בנוגע לתסריט וההתפתחות העלילתית. העורך הוותיק ג'יי קסידי, שהיה מועמד בעבר לשלושה פרסי אוסקר, מספק לצופים תחושת אמינות הממשיכה את קו הצילום של ליבטיק, אבל הבעיה המרכזית היא בתסריט, בבמאי ובמפיק. קופר כנראה היה מאוהב מדי בחומרים שצולמו ולא הצליח לוותר על חלקם ולכן הסרט נמתח מעבר לרצוי.קופר מגלם זמר ומוסיקאי בסגנון קאנטרי, ליידי גאגא שמתגלה על ידו הופכת מזמרת קאנטרי לזמרת פופ. השאלה האם הדבר באמת הכרחי לעלילה. שירי הפופ בסרט לא בדיוק מוצלחים וכנראה שמערכת היחסים בין הכוכב הוותיק לזמרת שכוכבה נוסק השמימה הייתה מתרסקת גם בלי עלילת ההתמסחרות של הזמרת הצעירה. גם מערכת היחסים החשובה בין קופר לאחיו למחצה המגולם על ידי סם אליוט הנפלא, הייתה יכולה להיות יותר מורכבת ואמינה. דרך מערכת היחסים הזאת אנחנו לומדים על דמותו של ג'קסון מיין, הזמר בעל הילדות המורכבת שהפך לכוכב למרות שלל ההתמכרויות והבעיות הפסיכולוגיות העמוקות שהיו יכולות להפוך אותו לדמות באמת מעניינת.
אבל עם כל הכבוד לבראדלי קופר שזהו סרטו הראשון כבמאי קולנוע, כולם עוסקים דווקא בשחקנית הראשית, ובצדק. בשנים האחרונות עבדו בהוליווד על שלל גרסאות חדשות לסרט. קלינט איסטווד התעניין בפרויקט ורצה את ביונסה בתפקיד הראשי, אבל ההריונות והפרויקטים המוזיקליים שלה מנעו זאת. היה דיבור על ריהאנה אבל גם זה לא קרם עור וגידים. כאשר כל הפרויקטים הללו נכשלו, קופר הגשים את משאלת ליבו והביא לבד את הגרסה שלו בכיכובה של ליידי גאגא. היא מספקת את הסחורה לא רק כזמרת ומוזיקאית בחסד. היא מצליחה להתנקות מהמניירות המוכרות שלה כפרפורמרית ולהביא אל המסך דמות אמינה שאולי אפילו תספק לה מועמדות לאוסקר. המראה שלה מזכיר את השחקניות של שנות ה-70 ותחילת ה-80. בהחלט הייתי יכול לראות אותה לצד דה-נירו בסרט של סקורסזה באותן שנים.העלילה פשוטה למדי - ג'קסון מיין (בגילומו של קופר), מחפש מקום שבו יוכל להשתכר הרחק מאור הזרקורים אחרי קונצרט גדול שלקח בו חלק. הוא מגיע לבאר גייז קטן, צבעוני ושוקק אדם עם הופעות דראג. אחת המופיעות היא זמרת מוכשרת בשם אלי (בגילומה של גאגא), המבצעת את La Vie" "en rose. הוא מזהה את הכישרון הרב ומעודד אותה לממש את הייעוד שלה בחיים ולהפוך לזמרת ואפילו לכוכבת יותר גדולה ממה שהוא היה אי פעם. בעוד הקריירה של אלי נוסקת, מיין צריך להתמודד עם השדים מהעבר ומהחשש שהוא יפגע באלי ובקריירה שלה. קופר מצליח ליצור מערכת יחסים אמינה כאשר הוא בוחר ליצור סצנות ארוכות המתארות את מערכת היחסים בין השניים. כך הוא יוצר אינטימיות בין שתי הדמויות לקהל הצופה בשניים ברגעים הפרטיים ביותר בהם הם מתאהבים.לסרט נכתבו שלל שירים, אבל אין ספק שהבולט מביניהם הוא "Shallow". כמו שם השיר, "כוכב נולד" למרות הכוונות הטובות שלו, והן נמצאות כאן בשפע, סובל מרדידות הנובעת בעיקר מחוסר מיקוד תסריטאי בנושאים החשובים ביותר שיהפכו את הדמויות למורכבות יותר. האורך של הסרט והחלקים בהם הוא נמרח יתר על המידה לא תורמים גם הם. עדיין מדובר ביצירה קולנועית מרשימה שמצליחה להתמודד עם סיפור מוכר שנטחן בעבר אינספור פעמים ולהפוך אותו ליצירה עכשווית ורלוונטית למציאות שלנו. בעזרת שפה קולנועית אינטימית, כאשר הוא מנקה את השחקנים ואת הסרט מאיפור ושלל שטיקים הוליוודים, "כוכב נולד" מצליח להרגיש אמין, והתוצאה מכובדת.
כוכב נולד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4731/08/2019 19:07:08
7/10אייקון ציון
היה עדיף לו היה קצר ב-40 דקות. העלילה לא מעניינת באופן מיוחד או יוצאת דופן ובוודאי לא כזו שיכולה להחזיק יותר משעתיים. סיפורם של ג''קסון ואלי. ג''קסון הוא זמר שהקריירה שלו לא מתרוממת. בנוסף לכל זה, הוא סובל מבעיות שתייה וסמים וגם מליקוי בשמיעה. האדם היחיד שהוא קרוב אליו הוא אחיו הגדול, שמשמש גם כאמרגנו. אחרי שהוא פוגש את אלי, זמרת מתחילה שלא מאמינה בעצמה, מתחיל להווצר ביניהם קשר מיוחד. ג''קסון המנוסה,משמש עבורה כמנטור ובזכותו אלי פורצת קדימה. הקשר ביניהם גם עובר לפסים רומנטיים.לאחר שאלי מתחילה להצליח ,העניין מעמיד במבחן את הזוגיות שלהם בזמן שמצבו של ג''קסון הולך ומתדרדר. הסוף עצוב ומרגש.למרות מה שנכתב, יש חן בסרט שקשור לצוות המעולה של בראדלי קופר וליידי גאגא. מעניין היה לראות את קופר שר ואת גאגא משחקת. חוץ מזה, יש גם שירים יפים. ציון סופי 7.5.
שם: גברת מהסרטיםגיל: 5618/08/2019 14:04:29
7/10אייקון ציון
מגרסאות מחודשות לסרטים שהופקו בעבר, הצופה מצפה לערך המוסף שישכנע אותו לצפות בסרט שאת סופו הוא כבר יודע מראש. בראדלי קופר, שמחזיק בשרביט המשולש של במאי, מפיק וכוכב ראשי, שולט בשלושת התפקידים בכשרון רב ובבטחון עצמי מוכח ומספק את הסחורה. פס הקול מרגש ושובה לב. המגרעת היחידה של הסרט היא ארכו. שעתיים ועשרים דקות שניתן היה לקצר. הרבה. שלושה וחצי כוכבים בסולם הגברת.
שם: המבקרגיל: 4518/08/2019 13:19:17
9/10אייקון ציון
היה מאוד מוצלח! הרימייק לא פחות טוב מהמקור והביצוע של השיר מעולה!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
דוג מן Dogman 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט