בערה ביקורת סרט

Burning Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "בערה":
"יצירה קולנועית משובחת ורבת רבדים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Burning
משחק אה-אין יו, ג'ונג סאו יון, סטיבן יון במאי/ת לי צ׳אנג דונג  
זר
ביקורת סרט לבערה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מהפנט"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע85.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.0%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"כל מה שאנו רואים הוא רק חלום בתוך חלום" (להקת "פרופגנדה")

סרטו החדש של הבמאי הקוריאני המוכשר כשד לי צ'אנג דונג, שבעברו סרטים לתפארת הקולנוע הקוריאני כ"שמש סודית" ופפרמינט קנדי", הוא יצירה מתעתעת שבסיומה נשאר הצופה תמה ומבולבל ושואל את עצמו במה הוא בעצם צפה.יונגסו מתגורר בכפר עם אביו ופוגש ביריד את המי שאיתה הוא למד ביסודי. מפה לשם מתפתח בניהם רומן ואז המי מעדכנת אותו שהיא נוסעת לאפריקה ומבקשת ממנו לשמור על החתול שלה. יונגסו לא מצליח אף פעם למצוא את החתול, אבל האוכל לחתולים שהוא משאיר נעלם. המי חוזרת מאפריקה ויונגסו המאוהב אץ לקחת אותה משדה התעופה רק כדי לגלות לאכזבתו כי בטיול היא הכירה את בן השרמנטי והמאוד עשיר ועכשיו היא חברתו. יונגסו לא יודע את נפשו ואז המי נעלמת כאילו בלעה אותה האדמה.
זהו בעצם רק המבוא לסרטו המתעתע של צ'אנג דונג שמבוסס באופן חופשי על סיפור קצר בשם "האסמים הבוערים" של הרוקי מורקמי. ככל שהעלילה מתקדמת, מתרבים סימני השאלה. האם בן הוא רוצח סדרתי שנהנה לפתות נשים צעירות והוא רצח את המי? האם להמי בכלל היה חתול? האם באמת הכיר אותה יונגסו בבית הספר היסודי? האם באמת המי נפלה לבאר בילדותה? האם הבאר קיימת בכלל? אולי הגיבור רק מדמיין הכול.בסרט מפוזרים רמזים קטנים וגדולים לפיתרון התעלומה, כשאחד מהם הוא תפוז בלתי נראה שהמי מקלפת באחת מפגישותיה עם הגיבור, ומכאן מבין הצופה שהסוגסטיה ממלאת תפקיד חשוב ביותר בסרט. עוד בסרט מחסום הכתיבה שיונגסו מנסה להתגבר עליו ובינתיים הדבר היחיד שהוא מצליח לנסח הוא בקשה להקל בעונשו של אביו שמואשם בבית המשפט. הסרט גם אומר דבר או שניים על יחסי המעמדות בחברה הקוריאנית, כשבן העשיר נוהג במכונית מפוארת וגר ברובע יוקרתי ולעומתו יונגסו מתבוסס בבוץ ברפת של ביתו הכפרי העלוב.
הכפר הוא גם המקום שבו יספר בן ליונגסו על תחביבו השטני לשרוף חממות. האם זה נכון? האם אהובתו של הגיבור נשרפה בעודה בחיים באחת מהחממות האלו? יונגסו שלא יודע את נפשו מוצא עצמו מחפש בנואשות חממות בסביבה שנדמית אקזוטית ומאיימת, סביבה ששונה לחלוטין מהאורות הבוהקים של העיר ואולי זו הסיבה שבן - הצלע השלישית במשולש האהבה המוזר הזה - מבצע את זממו אי שם בכפר במקום שבו לאפלה קל לפרוץ ולשגשג?רב הנסתר על הגלוי ביצירה מופתית זו שכדרכו של הקולנוע הקוריאני משלבת בממזריות בין ז'אנרים שונים שכוללים אימה ומתח וגם סיפור אהבה מטריד. האם יש פיתרון אמיתי לשאלות שמעלה הסרט? בסרט הזה שלא מאכיל את הקהל עם כפית, לכל צופה יהיה פיתרון משלו.
בערה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4707/09/2019 10:05:53
8/10אייקון ציון
בנוי לתלפיות ומצולם נפלא.קשה לעשות סרט כזה ארוך ששומר על עניין לכל אורכו.ג''ונגסו הוא בחור צעיר, מופנם ושקט.הוא גדל ללא אימו שעזבה אותו בהיותו ילד ואילו אביו הוא מסתבך סדרתי עם החוק. יום אחד, הוא פוגש במקרה את היימי שלמדה איתו בבית הספר.בחורה נון קונפורמיסטית ובניגוד לג''ונגסו גם מוחצנת. היא נוסעת לאפריקה ומבקשת מג''ונגסו שילון בביתה בזמן היעדרותה ושישמור על החתול שלה.כשהיימי חוזרת, מתלווה אליה גבר בשם בן.כעת הם חבורה של שלישייה.מעבר לעובדה שבן הוא איש אמיד,ג''ונגסו לא יודע עליו יותר מידי וקצת מקנא בו,כי הוא מושך את תשומת ליבה של היימי, בה ג''ונגסו מאוהב.לאחר שבן מספר לו שהוא נוהג לשרוף חממות מידי פעם, ג''ונגסו נתקף באובססיה כדי לאמת את נכונות הסיפור.כאשר היימי נעלמת, ג''ונגסו חושד שלבן יש לזה קשר ומתחיל לעקוב אחריו. סימני השאלה נותרים גם בסוף. המוטיב של השריפה חוזר על עצמו במהלך הסרט.לטעמי,הכוונה היא לכך שהאש יכולה לשמש כאמצעי לנקמה ,או סתם ביטוי לרוע . מצד שני, קיימת אש פנימית שהיא הכרחית כדי לחיות את החיים ולהפיק מהם תועלת באופן כזה, שלחיים תהיה משמעות.במילה אחת:תענוג.ציון סופי 8.5.
שם: IDOגיל: 1708/03/2019 22:11:25
9/10אייקון ציון
מעטים הסרטים האלה. זה מותחן ממש ממש טוב, שבונה את המצב הפסיכולוגי של הדמות הראשית ואת מערכת היחסים שלו עם שאר הדמויות ברוב הסרט. הסרט מדגיש פעולות יומיומיות וזה רק רמז אחד למוטיב אחד (החיים עצמם והעובדה שבחיים לא נדע את התשובות לשאלות המסתוריות כמו, איך נוצר היקום?, האם יש אלוהים? וכדומה..). זה סרט נהדר, פילוסופי, ולמרות האיטיות שלו (שאגב גם לה יש סיבה) הסרט הזה הוא מרתק, מעניין, ולדעתי, כל מי שבאמת אוהב קולנוע, ויש לו את הסבלנות שנדרשת לסרט הזה, צריך, סליחה, ח י י ב לראות.
שם: אוריגיל: 6609/12/2018 15:33:13
9/10אייקון ציון
ראיתי את הסרט במוזיאון תל אביב. היו אולי 10 אנשים באולם. כולם היו מרותקים למסך והתרשמתי שמאד התרשמו מהסרט. זהו סרט שמתאים לאוהבי קולנוע אומנותי ולא למי שמחפש עלילה מרתקת ואקשן. מאד נהניתי מהסרט וחשבתי עליו לא מעט מאז שצפיתי בו. מה שמחזק את ערכו בעיני.
קישורים
חץ בערה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט