ונום ביקורת סרט

Venom Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "ונום":
"חטיף קומיקס קיצי באמצע הסתיו"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Venom
משחק טום הארדי, מישל וויליאמס, ריז אחמד, וודי הרלסון במאי/ת רובן פליישר  
מתח/פעולה
ביקורת סרט לונום מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"אקסצנטרי וקצבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע81.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די16.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנת 2009 "זומבינלנד", היה הפתעה קופתית גדולה ולא צפויה. בן פליישר הבמאי הפך במהרה לשם החם בהוליווד, אבל הסרטים שהוא ביים לאחר מכן, "יחידת הגנגסטרים" עם אמה סטון, שון פן וריאן גוסלינג והקומדיה "Minutes or Less 30" נכשלו כלכלית וגם ביקורתית. הוא פנה אל עשייה טלוויזיונית ענפה ועכשיו הוא חוזר אל אולמות הקולנוע עם "ונום". מדובר בניסיון ראשון של אולפני סוני/קולומביה להרחיב את העולם של ספיידרמן בעזרת נבלי העל ודמויות המשנה שלו. הקהל הרחב אולי יזכור את "ונום" כדמות הרעה המרכזית בסרט השלישי בסרטי "ספיידרמן" בכיכובו של טובי מגוויר ובבימויו של סם ריימי. את "ונום" גילם בזמנו טופר גרייס.ונום נבחר על ידי שלל מגזינים כאחד מדמויות הקומיקס המרושעות האהובות ביותר ולכן אין פלא שהאולפנים בחרו בו כדמות המסוגלת להחזיק על כתפיה סרט שלם. ונום הוא תוצר של סימביוזה בין חייזר טפיל לבין הגוף המארח. אדי ברוק (טום הארדי) הוא עיתונאי חוקר שהגוף שלו מצליח להכיל את הטפיל חובב הבשר החי. כאן מתחילה הבעיה הראשונה של הסרט: איך יוצרים סרט לכל המשפחה על טפיל חייזרי חובב בשר אדם? "ונום" מתגלה כסרט משעשע בעל הומור שחור והיה לו הפוטנציאל להפוך ל"דדפול" של סרטי סוני, אבל הרצון העז של האולפנים להגיע לקהל כמה שיותר רחב סירס לחלוטין את האלימות הברוטאלית של החייזר הרצחני וגם את ההומור. מזמן לא ראיתי סצנות קרב כל כך מרשימות בלי טיפת דם אחת. שלא נדבר על ההומור שכל כך רוצה לבעוט החוצה אך נתקל במחסום ה-PG-13.
התסריט נכתב על ידי ארבעה אנשים שונים וכך זה גם מרגיש. חוסר האחידות התסריטאית פוגע בהתגבשות של העלילה והטון של הסרט כולו נע בין הומור מקאברי בוגר לילדותי. התסריט כמובן לא משאיר הרבה מקום לדמויות המשנה ודווקא שחקני המשנה הנפלאים סובלים מכך. לדוגמה, מישל וויליאמס מגלמת את אן עורכת דין ומושא אהבתו של אדי ברוק. הסצנה היחידה שבה אפשר להרגיש את הפוטנציאל הגדול הטמון בשחקנית נגמרת מהר מדי. בכל מקרה בין וויליאמס לטום הארדי אין שום כימיה. גרוע יותר הוא ריז אחמד הבריטי, המגלם את המדען המיליונר קרלטון דרייק, שחללית פרי יצירתו מביאה לכדור הארץ את הטפילים הרצחניים. הוא אולי הדמות הרעה הכי לא מעניינת שראיתי מזה זמן רב בסרט קומיקס. אחמד במקרה הטוב מזכיר ילד כאפות צפונבוני.טום הארדי, השחקן הבריטי המרשים, כבר הוכיח שהוא מסוגל לגלם דמויות מורכבות ואף להחזיק על כתפיו סרט שלם לבד ("לוק") או לגלם צמד תאומים גנגסטרים ב"אגדת האחים קריי". הוא הפך לשחקן החביב ביותר על כריסטופר נולאן וכבר שיתף איתו פעולה ארבע פעמים. "ונום" הוא בסך הכל ממתק עבור הארדי שתמיד מגלם דמויות עצורות שהאלימות מבעבעת בהן וכאשר היא מתפרצת ממש מפחיד להיות בסביבתו. רואים שהארדי פשוט נהנה מכל רגע לגלם את הטפיל החייזרי המתמזג בגופו של אדי. סוג של פיצול אישיות מקברי. הארדי מספק לצופים רכבת הרים של רגשות מעוותים, אפלים, בלתי צפויים ומלאי זעם. אדי העיתונאי מנסה למנוע מהם להשתלט עליו ואילו ונום נהנה מהגוף החזק שנושא אותו. הארדי מצליח לגלם את שניהם בצורה מושלמת.
הסרט עצמו מבוים כפי שהוא כתוב. נראה שפליישר התחבר מאוד לצד ההומוריסטי של הדמות האפלה. העלילה זורמת במהירות, ולא מתעכבת יותר מדי על פרטים חסרי היגיון בסיסי. לעיתים התסריט והבימוי מזכירים יותר סרט אנימציה מאשר סרט עלילתי. סצנות הפעולה והמרדפים ברחובות סן פרנסיסקו כמו תמיד מרשימות. אפשר לציין שסיקוונס הסיום של הסרט מאכזב במידת מה. התוצאה לא מממשת את הפוטנציאל העצום הנמצא בדמות אבל היא גם לא יומרנית ומעיקה. הסרט הזה הוא כמו חטיף זול שקונים בקיוסק, וזוללים בשקיקה באמצע היום כאשר מתחשק לכם משהו מתוק בפה ואין לכם חשק להשקיע בקינוח ראוי באיזו מסעדת יוקרה (סרטי Marvel)."ונום" מכיל כמה הפתעות חיוביות שצצות להן במהלך הסרט. מלורה ווטרס, אחת השחקניות האהובות עלי הזכורה מ"לילות בוגי" ו"מגנוליה", צצה לה כהומלסית. הקומיקאית ג'ני סלייט, המדבבת של הארלי קווין בסרטי האנימציה של DC, מגלמת מדענית עם מצפון. חפשו קשיש עם כלב בסוף, הוא יעלה לכם חיוך על השפתיים. באמצע הכותרות יש רמז לעתיד לבוא בסרט ההמשך, ואילו ממש בסוף הכותרות צפו להפתעה: סרט קצר ומגניב, הכנה לסרט הבא של סוני ביקום הנרחב של ספיידרמן. בקיצור לא סרט קומיקס גדול אבל מבדר מסוגו.
ונום - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: אופירגיל: 1713/09/2019 13:26:13
5/10אייקון ציון
סרט לא טוב בכלל. האפקטים, האקשן והפעלולים משובחים אבל העלילה ממש גרועה. מומלץ למי שמתלהב מאקשן ופעלולים.
שם: .MOR Rגיל: 1519/01/2019 02:33:22
5/10אייקון ציון
סרט מאכזב ומבולגן. המשחק ברובו לא רע, הצילום מעולה, הפס-קול די מוסיף לאווירה, סצנות האקשן (שמגיעות בעיקר בשליש האחרון) סוחפות ומהנות מאוד, מרבית האפקטים נחמדים ודי טובים והעריכה מעולה אך הדיאלוגים ילדותיים להחריד ולעיתים אפילו מביכים והתסריט והעלילה טיפשיים, חסרי פואנטה, גנריים, לא מעניינים במיוחד, שטוחים, שטחיים, נדושים, מזלזלים בצופים ופשוט גרועים ואפילו לעיתים נוראיים. בקיצור, עדיף לוותר לגמרי (מגיע לו אפילו 4.5).
שם: פאוורגיל: 3105/01/2019 12:11:09
8/10אייקון ציון
סרט טוב, קטעים מצחיקים, עושה טעם של עוד. חבל שהקרב האחרון היה כל כך קצר. היו צריכים להוסיף יותר אקשן לדעתי.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מתח/פעולה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.7ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט