וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפור נושן: "קיסריה אקספרס" לא מספקת מספיק סיבות להמשיך לצפות בה

22.10.2018 / 7:32

הסוכן אסף אטדגי ושלישיית בערך מגלמים את עצמם בקומדיה החדשה של HOT, והתוצאה משעשעת כשם שהיא גם טיפשית ומאוד צפויה. היא מהנה וערוכה היטב, הדינמיקה בין גיבוריה מוצלחת ויש בה פה ושם רגעים משמחים של אירוניה. יחד עם זאת, היא פשוט לא מעניינת במיוחד

צילום מסך

ב-HOT עלתה אתמול (ראשון) סדרה קומית חדשה, "קיסריה אקספרס", יצירה מתוסרטת לחלוטין אך שגיבוריה הם דמויות אמיתיות. במרכזה עומד הסוכן אסף אטדגי, שמחפש אתגר חדש ומשהו שישפר את המאזן הכלכלי. בעצת רואה החשבון שלו הוא משתכנע שהכסף נמצא בסטנד-אפ - לא צריך שם כלי נגינה מיוחדים או ויזואליה מיוחדת, רק מונית ובקבוק מים. הוא מחליט להמר על שלישייה קומית בשם "בערך", שהם באמת בערך מצחיקים ובערך מצליחים (יש להם לא מעט צפיות ביוטיוב, אבל לא מספיק בשביל שיזהו אותם ברחוב).

אטדגי, בתפקיד עצמו, מגלם פרודיה על סוכן ממולח אך מוגזם עם מנטרות בשקל (מספר פעמים הוא חוזר על הביטוי "חוק מספר אחת" עם חוקים שונים), שלא בוחל באף שטיק כדי לשכנע את הסטנדאפיסטים האלמונים שיוכל להביא אותם לשיא ההצלחה והיוקרה שאמן ישראלי יכול לזכות בה: הופעה באמפי קיסריה. בכל זאת, כמו שטורחים להזכיר לנו מדי שלוש סצנות, הוא הסוכן של עומר אדם. הוא לוקח אותם בלימוזינה, מזמין אותם למועדון גולף, שולח להם הודעות פרטיות ולבסוף מביא אותם לאמפי עצמו. בעוד הם ספקניים, הוא מקפיד להתחנף אליהם למרות שהוא לא אוהב סטנדאפ וחושב שהם גרועים. רק בסוף, לאחר שהם חותמים על חוזה, יוצאת האמת לאור.

קיסריה אקספרס, אסף אטדגי, שלישיית בערך. אוהד רומנו,
היפוך בתפקידים. אסף אטדגי ושלישיית בערך, "קיסריה אקספרס"/אוהד רומנו

חלק גדול מהציר הקומי בסדרה עובד על הפער בין חבורת הסטנדאפיסטים - הצנועים-מהוגנים-אשכנזים כביכול - לבין מה שמייצגת לכאורה דמותו של הסוכן: עולם המוזיקה המזרחית וכל הסטריאוטיפים הגזעניים שנקשרו בה כמו בזבזנות, רדיפת ממון ושופוני ואפילו קשר לעולם תחתון (אטדגי בא לתפקיד עם הידיעה כי הוא מזוהה עבור רבים שלא בטובתו עם פרשת מרגול, וייאמר לזכותו שהוא מתמודד עם זה בהומור). אלא שחילופי האליטות בישראל מציגים היפוך בתפקידים: אטדגי הוא המעודכן, המצליח ובעל הקשרים, הוא זה שיפתח את הדלת. הוא גם המודע מביניהם: בצדק רב הוא מצביע על העובדה כי הבדיחות שלהם על רוסים וערבים הן גזעניות, ועל כן לא מצחיקות.

ככלל, הרגעים שבהם אטדגי אומר את מה שהוא חושב באמת, זכר לימיו כשופט ריאליטי, הם הטובים ביותר. הוא לא חושש לעשות מעצמו צחוק, לנכס את הדימוי שלו ולעשות בו כשלו. גם הקומיקאים עצמם הם שחקנים לא רעים, אלא שהדמויות שלהם, לפחות מהפרק הראשון, לא מספיק מאופיינות והם מתפקדים בעיקר כגוש של שלישיה ולא כדמויות עצמאיות.

עוד באותו נושא

תעמולה או נבזות? זאת אולי הפרסומת הכי מעיקה כרגע בטלוויזיה

לכתבה המלאה
קיסריה אקספרס. צילום מסך
בערך מצחיקים, בערך מצליחים. שלישיית בערך, "קיסריה אקספרס"/צילום מסך

הסדרה משעשעת כשם שהיא גם טיפשית ומאוד צפויה. היא מהנה וערוכה היטב, הדינמיקה בין גיבוריה מוצלחת ויש בה פה ושם רגעים משמחים של אירוניה. יחד עם זאת, היא פשוט לא סדרה מעניינת במיוחד. קשה לי להגיד שמאוד מסקרן אותי מה שיקרה בפרקים הבאים: במסגרת המרוץ המתוסרט לקיסריה, נראה שחבורת הקומיקאים תיפגש בהמשך, על פי הפרומואים, עם עיתונאים, שדרנים ושאר דמויות אמיתיות, תתמודד עם "עולם הזוהר" או מה שזה לא אומר ותנסה לא לאבד את הזהות שלה בין כל תחנות היח"צ בדרך אל ההצלחה. בקיצור: סיפור שכבר סופר אלף פעם, רק בגרסת הטראש הישראלי. המסע הזה לכשעצמו לא מספיק מעניין או מצחיק בשביל להחזיק עונה שלמה.


"קיסריה אקספרס" משודרת בימים ראשון ושני ב-20:45 ב-HOT3, וזמינה גם ב-HOT VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully