שתף קטע נבחר

"קיסריה אקספרס": דווקא לא חלטורה

דוקו ריאליטי על אמרגן מוזיקה מזרחית שמנסה להפוך חבורת סטנדאפיסטים לכוכבים לא נשמע מבטיח במיוחד - אבל אסף אטדגי ושלישיית "בערך" הופכים את "קיסריה אקספרס" למרעננת ואפילו מצחיקה

זה נכון שרובריקת המפורסמים בתפקיד עצמם בסדרת טלוויזיה נחלבה ונסחטה כמעט לחלוטין, לפחות עד שתגיע קפיצת המדרגה הבאה. אבל מה דעתכם על ז'אנר ה"לא כל כך – כלומר עוד לא – מפורסמים בתפקיד עצמם"? "קיסריה אקספרס", התוכנית הקומדיה החדשה של HOT שעלתה אתמול (א', 20:15, ותשודר בימים א' ו-ב') מציעה אופציה לא רעה בהקשר הזה.  

 

ביקורות נוספות:

"קמפינג": הסדרה של לינה דנהאם מאכזבת

MKR המטבח המנצח: מתבשלת על אש קטנה

"דה פור": לקט של ריאליטי מוזיקלי

 

אסף אטדגי היה פעם האמרגן של מרגלית צנעני והיא הורשעה בכך שסחטה אותו באיומים. היום הוא בעיקר האיש שמאחורי עומר אדם, הזמר שיותר קל להשיג כרטיסים להופעה של ג'ון לנון מאשר לשלו. אטדגי זה מתבקש על ידי רואה החשבון שלו לייצג גם כמה אמנים שמתאפיינים בתכונה האהובה על רואי חשבון באשר הם: מרבי הכנסות ונטולי הוצאות. ובמילה אחת: סטנדאפיסטים. אטדגי מזוהה עם עולם הזמר המזרחי אבל הוא מחליט לאמץ שלישיית בידור פרידמנית לחלוטין – שלישיית "בערך". הוא מפתה אותם באמצעות כל הפאר והשופוני שמאפיין את העולם שהוא מכיר, ובראש פירמידת הפיתוי הוא מעמיד את המעוז העד לא מזמן אשכנזי שנכבש על ידי הפופ המזרחי – קיסריה. כדי שזה יקרה הוא מאמין שצריך לפרק ולהרכיב אותם מחדש, כמו שאומרים בצה"ל.

 

היעד: קיסריה. "קיסריה אקספרס"(צילום: אוהד רומנו)
 

שלישיית "בערך" (יוסי גבני, גיורא זינגר ועומר בורשטיין) אומנם צברה פופולריות מדודה אבל הם עוד לא עשו את זה ממש, ולכן הם עדיין אשכנזים, כלומר עניים וחושבים בקטן. אטדגי מנסה לעשות איתם מה שהוא מכיר ויודע, לפי הקומוניקט זה אומר בין היתר סיטואציות מבטיחות (לפחות על הנייר) כמו חיפוש ספונסרים באתר בנייה בעפולה, סדנת אינסטגרם עם דנה זרמון ומחסן קירור במסעדה של המאפיה הקווקזית. ייאמר לזכותה של "קיסריה אקספרס" שגם אם על הנייר היא נראתה כמו חלטורת דוקו-ריאליטי מגובבת, בפועל היא מפתיעה ומרעננת ומה אתם יודעים, אפילו מצחיקה.

 

אטדגי עושה את אטדגי, אין שם תדהמות גדולות, אבל השלישייה עצמה משתחלת יפה לטקסטים חמודים שכתבו אדר מירום ועמרי עמית (שהדבר האחרון שעשו היה כתיבה לשלישייה אחרת דווקא, "מה קשור" ב"אנחנו במפה"). כולם מסכימים לצחוק על עצמם – אטדגי בתפקיד האמרגן הנכלולי והחמדן והשלישייה בתפקיד הקלולסים שמתים לעלות למסלול של הגדולים, והמודעות העצמית והקלילות מאפשרים ל"קיסריה אקספרס" גם להגיד משהו על תרבות האינסטנט, גם להצחיק וגם – אם הכול ילך לפי התוכנית – לפלוט בסופה את שלישיית "בערך" בשדרת הכוכבים שהם שואפים להימנות עליה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד רומנו
"קיסריה אקספרס"
צילום: אוהד רומנו
לאתר ההטבות
מומלצים