"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2" – ביקורת

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2".

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2".

"ראלף שובר את האינטרנט", סרט ההמשך ל"ראלף ההורס" הוא סרט מתסכל מאוד, שכן הפער בין הפוטנציאל שלו לבין התוצר הסופי הוא גדול מאוד. זו בעיה שגם הסרט הקודם סבל ממנה, אך בעוד שהסרט הקודם היה רב חן באופן שחיפה על הפגמים, הסרט הזה פשוט לא עובד.

הסרט מתחיל בכך שהמשחק "שוגר ראש" שמהווה את ביתה של ונלופי נשבר. על מנת שבעל מתחם המשחקים לא יזרוק את המשחק, היא וראלף מנצלים את ה"ווי-פיי" החדש שהותקן במקום, כדי לצאת אל האינטרנט ולמצוא חלק חלופי למשחק באיביי. הרעיון אכן נחמד ואולי אף מסעיר אם אתה נמצא בשנת 2008. הסיפור מרגיש כל כך לא עדכני, ולמרות שהוא מתאמץ להיות מגניב (מילה שהבנתי שהחבר'ה הצעירים אוהבים), הוא פשוט לא עובד.

יש רעיונות לא רעים, כמה בדיחות טובות, אבל באופן כללי הסרט ארוך מדי (בקלות ניתן היה לקצץ ממנו 20 דקות לפחות) ובעיקר לא מהודק. סצינות רבות נמתחות שלא לצורך הרבה אחרי שהבנת כבר את הבדיחה או הרעיון, וביותר מדי רגעים הסרט פשוט משעמם.

אפילו הסצינות שכן עובדות מרגישות כמו משהו שכבר ראית – בין אם זה מרדף מכוניות או קטע של שיר – הן עשויות טוב, אבל לא באמת מסעירות או מרגשות. הסצינה היחידה שהיא באמת מצויינת היא סצינת הנסיכות של דיסני. חבל שהיא כבר נחשפה בטריילר, כי זה היה יכול להיות נפלא לגלות אותה בסרט.

לא רק הנסיכות של דיסני מופיעות בתפקיד אורח. דיסני דוחפים כמה שיותר מהמותגים שלהם. לפעמים זה עובד, לפעמים מיותר, אבל באופן כללי החלק שמתרחש באיזור של דיסני באינטרנט הוא המוצלח ביותר.

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2".

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2".

הדמויות של ראלף וונלופי ממשיכות להיות נהדרות. ג'ון סי. ריילי ושרה סילברמן שמדבבים אותם עושים עבודה טובה מאוד. ראלף הוא הענק המגושם וטוב הלב וונלופי היא פשוט מתוקה אמיתית. טרג'י פ. הנסון המצוינת מדבבת דמות חדשה וחמודה בשם יס. יס היא האחראית של האתר "באז טיוב" שאחראי על הכתבת הטרנדים, או לפחות מנסה להצליח לעמוד בקצב שלהם. גם שם אין חדש ברעיונות (באינטרנט אוהבים חתולים. הבחנה חדשנית ומפתיעה) אבל הדמות שלה מוסיפה לסרט חן.

בקטגוריית הגאווה הישראלית יש לציין את גל גדות, שמדבבת את הדמות החדשה שאנק. הדמות לא מעניינת במיוחד, אבל עם מה שהתסריט נותן לה, גדות עושה עבודה טובה בסך הכל.

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2".

"ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2". הדמות שמדבבת גל גדות באנגלית.

הדבר המלהיב ביותר, בעיני, בהתייחס לדיבוב, גם הוא קשור לסצינת הנסיכות. דיסני אספו את כל המדובבות המקוריות של הנסיכות (שעודן בחיים) בשביל סצינה זו. יש בזה, יותר בצד הרעיוני מאשר בביצוע, משהו מקסים למדי. מעין מתן כבוד שדיסני נותנים לעצמם ולמוסד הנסיכות שלהם, שהתחיל בסרטם הארוך הראשון "שלגיה" (שיחגוג בחודש הבא 81 שנים) ושזור לאורך כל ההיסטוריה המצויירת של האולפן.

בסופו של דבר "ראלף שובר את האינטרנט" הוא לא סרט רע, אבל הוא מאוד מאוד בינוני ולפעמים צפייה בסרט בינוני מתסכלת הרבה יותר.

דירוג: ★★★☆☆

ראלף שובר את האינטרנט: ראלף ההורס 2 (ארה"ב, 2018)
בימוי: פיל ג'ונסטון, ריץ' מור | תסריט: פיל ג'ונסטון, ג'ים רירדון, פמלה ריבון | משחק: ג'ון סי. ריילישרה סילברמן, קריסטן בל, מנדי מור, אלן טודיק, קלי מקדונלד, איידינה מנזל | מוסיקה מקורית:הנרי ג'קמן | צילום: ניית'ן וורנר
הפצה: פורום פילם, החל מה-22.11.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

 

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?