וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קילר קווין: כמו הנשים במרכזה, גם הסדרה החדשה "מלכות" לא פראיירית

26.10.2018 / 0:00

דרמת הפשע הקומית בכיכובה של ריטה לא מהססת להציג רגעים דרמטיים מובהקים - אם כי לעתים חפוזים - כמו ניסיונות אונס והתאבדות, ומנגד מתמסרת לקומדיה ולקריצה אפילו כשזה חותר תחתיה. קצת כאילו חזרנו אל הלשון בלחי של "טלנובלה בע"מ". למרות זאת, "מלכות" מבדרת ומסקרנת

הסדרה מלכות, ריטה, דאנה איבגי, מלי לוי. אוהד רומנו,
נותרו בדד. ליהי קרונובסקי, דאנה איבגי, ריטה ומלי לוי, "מלכות". צילום: אוהד רומנו/אוהד רומנו

באמצע העשור הקודם הורגשה פריחה יצירתית בטלנובלות בישראל. הן הפכו מתוחכמות יותר, שנונות, מודעות לעצמן. "השיר שלנו" ב-yes הייתה נושאת הלפיד, והביסה בבאזז את "מיכאלה" ששודרה במקביל ב-HOT (ובעצמה לא קטלה קנים). לאחר מכן הגיעו "טלנובלה בע"מ" ו"האלופה" אל חברת הכבלים - שתיהן, ובעיקר הראשונה, הזריקו שפע של כיף ורפלקסיביות אל הז'אנר והביאו אותו לשיא יצירתי ולאחר מכן גם למיצוי. מאחורי שלוש הסדרות האחרונות עמדו בין היתר גל זייד, דרור נובלמן ו(זולת "טלנובלה בע"מ") לימור נחמיאס.

עכשיו השלושה האלה חוברים שוב לסדרה חדשה ב-HOT - "מלכות". לא טלנובלה יומית אלא דרמת פשע קומית עם נקודת פתיחה מסקרנת למדי: במהלך מסיבת רווקים לבנו של ראש משפחת פשע מקומית, יעקב מלכה (שמיל בן ארי), נרצחים כל גברי המשפחה, מותירים את הנשים האבלות להתמודד לבדן עם מצוקה כלכלית, התדרדרות דרמטית במעמדן ואויבים הסבורים שיוכלו להתחמק מהתחייבויותיהם ולנצל את פגיעותן.

לא מדובר ברעיון מקורי במיוחד. השנים האחרונות לבדן הביאו עמן את "מלכת הדרום", העוסקת באלמנת ברון סמים שממשיכה את דרכו, ואת "חסרי אלוהים", על עיירה שנותרה ללא גברים ונשותיה נאלצות להגן על עצמה מפני גורמים רצחניים. אף על פי כן, עיתוי הגעתה של הסדרה, בשלב שבו נשים בכל העולם תובעות את מקומן ובועטות בפטריארכיה הרעילה, נהנה מהמשב המרענן של רוח הזמן. בנוסף, יש ב"מלכות" מצע לסיפור מרתק, שמתבטא גם בזווית של הנשים שעכשיו נאלצות להסתדר לבדן, וגם בזו של הנכד הקטן שהיה עד לרצח וכעת מסומן כמטרה (מגלם אותו בנימין שובה, שהיה ישראל ב"זגורי אימפריה", ומפגין כאן כישורי משחק לא רעים בכלל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully