קריד 2 ביקורת סרט

Creed II Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קריד 2":
"ללא גדולת סרטי "רוקי", אך מספק את הסחורה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Creed II
משחק סילבסטר סטאלון, מייקל בי ג'ורדן, דולף לונדגורן, פלוריאן מונטאנו במאי/ת סטיבן קייפל ג'וניור  
דרמה
ביקורת סרט לקריד 2 מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מפתיע לטובה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע65.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די30.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות3.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לפני 42 שנה יצא לאקרנים סרט צנוע בשם "רוקי" בהשקעה של מיליון דולר בלבד בכיכובו של שחקן אלמוני בשם סילבסטר סטאלון והשאר היסטוריה. זה פשוט בלתי נתפס שעכשיו יוצא הסרט השמיני בסדרה ומוכיח שעדיין לא נס ליחה של סדרת הסרטים הזו.לאחר שישה סרטים, שהאחרון שבהם "רוקי בלבואה" היה גם הסנטימנטלי ביותר, נדמה היה שהסדרה הגיעה לקיצה, אבל אז הפציע הסרט השביעי בסדרה הבלתי נגמרת והציג לנו גיבור חדשת אדוניס קריד, בנו של אפולו קריד שהיה יריבו הגדול של רוקי והפך לחברו הטוב. הסרט" קריד" בכיכובו של מייקל בי ג'ורדן המצוין ובבימוי של ראיין קוגלר המוכשר (הראשון השתתף לאחר מכן והשני ביים את הלהיט "הפנתר השחור"), היה להצלחה ביקורתית וכלכלית גדולה וסיפק לסטאלון מועמדות לאוסקר בקטגוריית שחקן המשנה.
ביקורת מצולמת  |  טריילר/קדימון
הסרט החדש החזיר את סטאלון לעמדת התסריטאי והתוצאה היא "קריד 2". קשה ואולי בלתי אפשרי לכתוב על הסרט הזה בלי להתייחס ולהיות מודע תוך כדי צפייה למיתולוגיה של סרטי רוקי ולהשפעתם על הקולנוע המסחרי. הקולנוע אוהב מיתוסים ומאז "רוקי" הראשון הוכיח סטאלון שהוא יכול למכור לאמריקאים בצורה מושלמת את רעיון "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" וניצחון האנדרדוג. מה שמדהים הוא שגם כשרוקי הופך בסרט השני לאלוף העולם באגרוף ומגשים את החלום האמריקאי ואף מתעשר, סטאלון מצליח רק להגדיל את הפופולריות של הדמות. ב"רוקי 3" הוא איש המשפחה ,ב"רוקי 4" הוא נציג הטובים בעולם ו"ברוקי בלבואה" הוא נציג גיל הזהב וכל אלו שתהילתם מאחוריהם.בסרטי "קריד" אפשר לדבר על אתחול מסוים של הסדרה ,כשהגיבור הוא כבר צעיר אפרו-אמריקאי, אבל - וזה בולט במיוחד ב"קריד 2"– התסריט (שאותו כתב סטאלון) מזגזג בחוכמה בין אדוניס קריד לבין רוקי בלבואה והצופה מקבל שני גיבורים במחיר של סרט אחד וכל אחד ימצא את הגיבור המועדף עליו.
ב"קריד 2", אחרי שהפך לאלוף העולם במשקל כבד והשתחרר מהצל של אביו ניצב אדוניס בפני איום חדש. איוואן דראגו האיום (ההוא מ"רוקי 4"), הכין במשך שנים את בנו ויקטור להתמודדות בזירת האגרוף וכעת קורא הבן שלו תיגר על אדוניס .דולף לנדגורן חוזר כאיוואן דראגו והסרט בניגוד לעבר מציג לנו דמות אנושית וסובלת (שמדברת רוסית במבטא מצחיק). את בנו מגלם, פלוריאן מונטניאנו כויקטור הוא החוליה החלשה בסרט ודמותו היא חד מימדית לחלוטין."קריד 2" הולך בעקבות קודמו ומציג סרט אגרוף יותר מחוספס מסרטי "רוקי" ועם זאת מדובר בסרט שלא חושש לתת במה גם ליחסי המשפחה של אדוניס עם אשתו ההריונית, דבר שבסרטי "רוקי" כמעט ולא היה לו מקום. בלי מסורת אי אפשר ולכן מונטאז' האימונים יגיע גם יגיע וגם הקרב המכריע (שבו אשתו של אדוניס תהיה לבושה ממש כמו אדריאן בסרט הראשון והטוב ביותר בסדרה). גם המוסיקה הזכורה לטוב של ביל קונטי תצוץ אי שם לקראת הסיבוב השמיני ואפילו בריג'יט נילסן תועלה באוב כדי להזכיר נשכחות. "קריד 2" הוא סרט אגרוף לגיטימי והוא ממשיך ראוי לסדרת סרטים מפוארת ומרגשת. בסופו של דבר אני מאד נהניתי והציניות התפוגגה ממני. זהו סרט שהוא לא רק לחובבי סרטי "רוקי" לדורותיהם, אלא לחובבי דרמות בכלל וסרטי איגרוף בפרט.
קריד 2 - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: Terminatorגיל: 3204/04/2019 17:13:37
7/10אייקון ציון
סרט נחמד לחובבי רוקי האגדי.
שם: אוריאלגיל: 5528/03/2019 07:57:54
9/10אייקון ציון
סרט מעולה לאוהבי ספורט תחרותי נהניתי מאוד
שם: TheButcherגיל: 2309/03/2019 22:31:46
8/10אייקון ציון
עוד סרט מעולה מבית היוצר של רוקי בלבואה האגדי. בי ג''ורדן משחק את אדוניס בצורה פשוט נפלאה, ואין ספק שהוא הבחירה הנכונה להוביל את ההמשך של רוקי. בסרט אנחנו רואים אויבים ישנים וחדשים, בעלילה מרתקת שמראה לנו שלשני הצדדים יש דברים כואבים בחייהם שמובילים אותם לעשות מה שהם עושים. נתתי לסרט 8/10 אבל זה בתכל''ס בעיקר בשביל הלא ''מכורי רוקי'', למעריצים של הדמות האגדית הזו הסרט הזה, כמו רוב הסדרה, הוא 10/10.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט