רפסודיה בוהמית ביקורת סרט

Bohemian Rhapsody Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "רפסודיה בוהמית":
"כמו אוסף להיטים מהנה אך ממוחזר"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Bohemian Rhapsody
משחק רמי מאלק, איידן גילן, מייק מאיירס, טום הולנדר במאי/ת דקסטר פלטשר, בריאן סינגר  
מוזיקלי
ביקורת סרט לרפסודיה בוהמית מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"שיר ממוסחר"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע87.2%
בבית
אחכה לדי.וי.די10.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"רפסודיה בוהמית" הוא סרט מאוד כיפי שיגרום להנאה גדולה למרבית הקהל, במיוחד למעריצי להקת קווין. "רפסודיה בוהמית" הוא לא סרט טוב. שני המשפטים האלו לא סותרים זה את זה, הם פשוט באים ליישב את הניגוד שככל הנראה ייווצר בין עמדת הקהל לעמדת המבקרים כלפי הסרט שמספר את סיפור הקמתה של להקת קווין בכלל ושל פרדי מרקיורי בפרט והופך אותם מאנשים מחתרתיים שחוללו מהפכה בעולם הרוק העולמי לדמויות נוסחה הוליוודיות.סרטו של בריאן סינגר (שפוטר לקראת סיום הצילומים עקב התנהגותו והיעדרויותיו המרובות מהסט) מתיימר להקיף את כל תולדות הלהקה, תוך התמקדות בדמותו האלמותית של מרקיורי, בן למשפחה פרסית-הודית שמרנית שהוא עוף מוזר בלונדון של סוף שנות ה-60 שרק חולם לפרוש כנפיו ולעוף. מרקיורי, בגילומו הקאמפי אך מוצלח למדי של רמי מאלק ("מר רובוט"), מוצג בסרט כאדם כה ייחודי וכשרוני שלא יכול היה שלא להצליח. למזלם של הגיטריסט בריאן מיי והמתופף רוג'ר טיילור, הוא בוחר להצטרף ללהקה שלהם לאחר שהסולן המקורי עזב ומצליח להצעיד אותם לדרך חדשה של הצלחה.
מיי, טיילור והבסיסט ג'ון דיקון תלויים בכישרונו של מרקיורי שמטיח בהם בשלב מסוים בסרט כי בלעדיו הם היו בעלי מלאכה אלמוניים. אך גם הוא תלוי בהם, ביכולת שלהם לקרוא תיגר עליו, לכתוב ביחד את שירי הלהקה ולמתן את תכונותיו הדיוואיות כשאינו על הבמה. כשמרקיורי מנסה להתנתק מהם לקריירת סולו, הוא נגרר למערבולת של סמים (שבאופן מוזר כלל לא מוצגים בסרט), מין מזדמן (שגם הוא כלל לא מוצג) ואלכוהול.הבעיה המרכזית של הסרט היא שאין בו כלל עומק או דמויות רב ממדיות. הוא למעשה כמו אוסף להיטים של קווין, מתעכב אחר הדרך בה נכתבו השירים הגדולים של הלהקה, אחר הנקודות המרכזיות בקריירה של קווין ומרקיורי, אך לא באמת מספק תובנות כלשהן ונדמה כמחווה של מעריץ לקווין מאשר סרט של ממש שמתייחס ללהקה, למשמעות שלה ולרוח התקופה בכבוד וברצינות הראויים.
כך בוחר הסרט להציג את מרקיורי כהומו מודחק ולא כביסקסואל, כאשר מערכת היחסים שלו עם זוגתו מרי, היא רק כיסוי על נטייתו האמיתית. יש משהו מאוד שמרני ומיושן באופן בו מתייחס הסרט למיניותו של מרקיורי. אקטים מיניים עם גברים כלל לא נראים, הסקאלה המינית נעה בין הומו לסטרייט בלי הצד הביסקסואלי שבין לבין וההתאהבות של מרקיורי באחד המלצרים שבביתו לבסוף נדמית תמוהה וחסרת קונטקסט. כמובן שגם כל עיסוק במחלת האיידס של מרקיורי נדחק לשוליים והסרט כלל לא מלווה את השנים האחרונות והקשות לחייו.יתרה מכך, הסרט הוא ארוך, ארוך מאוד. שעתיים ורבע, מתוכם 20 דקות המסיימות אותו בהופעת ה"לייב אייד" הבלתי נשכחת של קווין, ומציגות אותה באופן תמוה במלואה. אמנם בתחילה יש בכך אנרגיה וכיף לראות את מאלק כמרקיורי משתובב על הבמה, אבל זהו אינו סיום של ממש לסרט עלילתי והוא מתארך יתר על המידה.למרות הכל, השירים הנהדרים של קווין מצליחים לגרום לסרט לסחוף את הקהל לאורכו, מאלק נראה כמי שנהנה מכל רגע בגילום דמותו של הזמר החד פעמי והאופן בו הסרט אינו מתיימר להיות יותר מאשר דרמה מוסיקלית ביוגרפית שנועדה לספק את המעריצים גורם לו להיות מהנה, גם אם הוא אינו בעל עומק של ממש ואינו מותיר חותם משמעותי, כפי שהותירה המוסיקה של קווין.
רפסודיה בוהמית - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5008/04/2022 09:28:27
8/10אייקון ציון
אי אפשר לבקש יותר. בעיקרון אני לא מתלהב מסרטים ביוגרפיים, בעיקר כי מראש הם מוגבלים וחייבים להיות נאמנים לאמת אחת. אי היכולת שלהם לסטות ממנה, פוגעת ביצירתיות שלהם.פה במסגרת גבולות הגיזרה נעשתה עבודה יוצאת מן הכלל מכל בחינה שהיא. שני דברים שחשבתי עליהם תוך כדי ובגמר הצפייה. הראשון, למרבה הצער אין יותר להקות כמו קווין ומוזיקה ברמה הזו. השני, מה שרואים מבחוץ לא משקף את המציאות. כמו הרבה כוכבים גדולים אחרים, פרדי מרקיורי היה אדם מורכב ולא מאושר.המסקנה היא שהאושר מגיע מבפנים.
שם: ליאור מטייביץגיל: 3517/12/2019 14:27:45
9/10אייקון ציון
סרט מעולה ומרגש. צפיתי בו בקולנוע והיה שווה כל רגע.
שם: תומר רפאליגיל: 1606/11/2019 20:28:30
5/10אייקון ציון
סרט חמוד וקצת משעמם עם פוטנציאל יותר גדול, היה יכול להיות יותר טוב
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי מוזיקלי
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט