השתלטות מהירה ביקורת סרט

Shock and Awe Movie Review

תמונת כתבשרון טהר על "השתלטות מהירה":
"קולנוע עשוי היטב המספר סיפור חשוב"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Shock and Awe
משחק וודי הרלסון, ג'יימס מרסדן, רוב ריינר, טומי לי ג'ונס במאי/ת רוב ריינר  
דרמה
ביקורת סרט להשתלטות מהירה מאת שרון טהר | מבקרת טלוויזיה
ציון המבקר
"מסר חשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע64.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די17.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות17.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סרטו החדש של הבמאי רוב ריינר ("אני והחבר'ה", "הנסיכה הקסומה" ועוד), לוקח אותנו לתקופה של ארה"ב אחרי פיגועי ה-11 בספטמבר. כאשר הממשל האמריקאי בפיקודו של ג'ורג' בוש מתכנן לצאת למתקפה בעיראק. בזמן שהתקשורת האמריקאית הראשית מציגה את קו הדוברות של הנשיא, עיתון קטן וחצוף בשם "נייט רידר" חוקר את האמת. ג'ונתן לנדאי (וודי הרלסון), וורן סטרובל (ג'יימס מרסדן) וג'ו גאלווי (טומי לי ג'ונס כגיבור מלחמה לשעבר) יורדים לשורש הפרסומים המסוקרים בתקשורת, ובזמן שהעיתונים האחרים מגבים את ההצהרות הפטריוטיות של הממשל, ה"נייט רידר" חוקר ומפרסם את האמת מאחורי כוונותיו של ממשל בוש - לשלוח כוחות אמריקאים לעיראק בתואנות שקריות המבוססות על מידע מודיעיני מזויף.אחד מהגנרלים האמריקאיים, כינה פעם את המלחמה בעיראק כ"אחת הטעויות האסטרטגיות הגסות ביותר בהיסטוריה האמריקאית". רוב ריינר שם במרכז הסרט לא את מה שכבר ידענו, אלא את ההתנהלות העגומה של עולם העיתונאות באותה תקופה. את תפקיד הגיבור הוא לוקח לעצמו, כאשר הוא משחק את מנהל מערכת העיתון "נייט רידר", ג'ון וולקוט. בעזרת העיתונאים החוקרים במערכת העיתון שלו, הם מצליחים להבין מה עומד מאחורי החלטות הממשל, דבר המשפיע בצורה דרמטית על חייהם האישיים.
מומלץ ללכת לראות את הסרט הזה, גם אם מכירים את כל השתלשלות העניינים. פשוט מכיוון שמדובר בנושא חשוב כל כך, שיישאר איתנו וילמד אותנו המון גם על המציאות העכשווית שבה הפוליטיקאים מעוניינים לשלוט בתקשורת ולא לתת לה לחקור ולחשוף את האמת. מדובר בשיעור נפלא באזרחות שבה שוב פעם הקולנוע מזכיר לנו שתפקידה של העיתונות הוא לחקור ולבקר את התנהלות הפוליטיקאים ולא להיות לכלי שרת עבורם.תוך כדי צפייה בו, אולי תיזכרו ב "כל אנשי הנשיא" הקלאסי שמתאר את האופן שבו העיתונות התנהלה באותה תקופה שניקסון רץ לבחירות, וכיצד נחשפה פרשת ווטרגייט על ידי שני עיתונאים חוקרים ואמיצים. על אף הדמיון מדובר בשני סרטים שונים בתכלית. הדרמה הגדולה שהייתה בצפייה ב"כל אנשי הנשיא", הייתה החשש לחייהם של העיתונאים. בסרט "השתלטות מהירה" אין דרמה כזו אלא רק רמיזה מינורית, שלא מרגשת אף אחת מהדמויות.
מבחינה קולנועית, הסרט עושה שימוש בדיאלוגים ומונולוגים ארוכים מאוד שמטרתם לקדם את העלילה. הדיאלוגים שנכתבו על ידי ג'ואי הרטסטון ("LBJ"), ממלאים את החלל בחלקים גדולים של הסרט. אחד מהחזקים שבהם הוא הנאום הפותח את הסרט, של חייל על כיסא גלגלים, המציג את שאלותיו בפני הוועדה החוקרת את המלחמה, ומעלה צמרמורת בפני כל מי שצופה בו. בהרבה מאוד נקודות דרמטיות, אנחנו מקבלים את הלך הרגשות העוברות על דמויות המפתח בשיחות טלפוניות ובאופן שאינו קולנועי.בסרט ריינר אף בוחר לשלב קטעים דוקומנטריים אמיתיים, ואנו רואים את ג'ורג' בוש נשאל שאלות קשות, את דיק צ'ייני מגבה את המידע המודיעיני המזויף שהציג השלטון האמריקאי, ואף את ההצבעה שנערכה בסנאט, שם אנו מקבלים תזכורת על חברי הסנאט שהצביעו בעד המלחמה חלקם, גם מהצד הדמוקרטי כמו: הילרי קלינטון, ג'ו ביידן, ג'ון קארי ועוד.למרות שהסרט אינו הברקה מבחינה קולנועית, הוא עדיין מומלץ לצפייה בעיניי. פשוט כי מדובר בסיפור כל כך חשוב, שיש לספרו. ריינר, שקרנו ירדה בשנים האחרונות, מצליח ללחוץ על הכפתורים הנכונים וליצור דרמה אמריקאית שבלונית אך אפקטיבית ולהציג בפני הצופים את המציאות כפי שהתרחשה. הוא עושה זאת בצורה טובה כדי להעביר מסר חשוב על תפקידה של התקשורת במדינה דמוקרטית ולמה כל כך חשוב להיזהר מהפוליטיקאים הפופוליסטים השולטים היום בעולם ונלחמים נגד התקשורת וחקר האמת.
השתלטות מהירה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רוניתגיל: 5015/11/2018 21:16:08
3/10אייקון ציון
ממש לא מעניין, שחקנים טובים, אין מסר לא ברורה העלילה מאוד משעמם יצאנו באמצע.
שם: Peledגיל: 6907/11/2018 08:47:45
8/10אייקון ציון
סרט שמזכיר מאד את "כל אנשי הנשיא" . שתאר את פרשת ווטרגייט אשר אילצה את ניקסון להתפטר. שם ההסרט מתרכז בעיתונאים. גם כאן הסרט מתרכז בעיתונאים שחוקרים את הסיבות שמאחורי הפלישה האמריקאית לעירק. יש כאן משחק טוב. דיאלוגים טובים ומהירים (יש יגידו מהירים מידי). הצילומים ברובם בתוך מקומות סגורים. סיפור בהחלט מרתק. יש שחקן אורח - טומי לי ג''ונס שנראה הרבה יותר מבוגר מ-72 שנותיו. סך הכל סרט בהחלט מהנה ומהיר. לא תשתעממו. אגב מדובר בסיפור אמיתי כשבסוף הסרט מציגים את הגיבורים המקוריים של הפרשייה.
שם: הודגיל: 2503/11/2018 19:48:41
9/10אייקון ציון
היה נחמד בהתחלה אבל אחר כך גילית שסרט היסטורי מעורר השראה מרוח ומתדרדר מסצנה לסצנה אני לא רואה בו שזה סרט טוב אבל אני ממליץ במקום לכל הגילאים לגיל 16 בגלל הקללות הגסות שלא אדע טוב חוץ מזה זה סרט נחמד אפשר להגיד!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט