שתף קטע נבחר

"המתופפת הקטנה": אתם הולכים ליהנות מכל רגע

קאסט השחקנים המשובח והעלילה המורכבת הפכו בידיו של הבמאי פארק צ'אן-ווק ליצירת מופת אינטליגנטית במיוחד. הדובדבן על הקצפת מגיע בדמות הישראלים מיכאל מושונוב ואמיר חורי שנותנים תצוגת תכלית נפלאה

"המתופפת הקטנה" יכול היה להיות עוד עיבוד טלוויזיוני אלגנטי ומבדר ליצירה ספרותית מעדות הביון והריגול. זוכרים את "מנהל הלילה" שיצאה לפני שנתיים, עם טום הידלסטון ויו לורי? אז כזה. כיף גדול, אם כי לא משהו מיוחד במיוחד. סתם הסחת דעת לילית תפורה היטב לקהל הבוגר.

 

אבל לא: המיני סדרה החדשה הזו נהנית מכמה ערכים שמהם לא נהנתה ההיא, מהנה ככל שהייתה. הקונטקסט האקטואלי, למשל ("המתופפת הקטנה" מתרחש על רקע הסכסוך הפלסטיני-ישראלי), או התמה הרלוונטית-תמיד של מוסריותה של הנקמה (שזוכה פה לטיפול אפקטיבי פי כמה מאשר ב"מינכן" של ספילברג). אבל יותר מכל דבר אחר, "המתופפת הקטנה" (כל הפרקים ב- HOT Xtra VOD וב-NEXT TV) נהנית ממי שביים את כל ששת פרקיה: פארק צ'אן-ווק, הגאון הדרום קוריאני שפרץ בסערה לסצנת הקולנוע העולמית עם "אולדבוי" האכזרי, המטלטל ומהמם החושים שלו מ-2003 (שהתברר מאז כאחד מהסרטים המשפיעים של העשור, וסורו לכל סצנת-קרב-בטייק-אחד שראיתם בעת האחרונה כדי לקבל הוכחה לכך), ומאז העמיד פילמוגרפיה עשירה ומרתקת. למרות שהמיני סדרה נעדרת את הפרוורטיות השנונה שאפיינה את הסרט ההוא ומאפיינת את רוב הפרויקטים של פארק - שנמנע פה מחיבתו הרגילה לזעזע את צופיו עם אלימות קשה או סקס בוטה - מגעו הייחודי בהחלט ניכר.

 

 

"המתופפת הקטנה", המבוסס על רומן של מאסטר סיפורת הריגול ג'ון לה קארה מ-1983 (כמו "שוער הלילה"), כבר זכה לעיבוד קולנועי נשכח בכיכוב דיאן קיטון מ-1984. הסיפור עוקב אחר מאמציו של צוות של המוסד לטרפד רשת של טרוריסטים פלסטינים המבצעים פיגועים כנגד מטרות ישראליות באירופה. הטקטיקה העיקרית של הצוות, בראשותו של מרטין קורץ המקיאווליסטי (מייקל שאנון, פשוט נפלא), היא הסתננות לתוככי ארגון הטרור. אך לשם כך עליו להכשיר, באמצעות הסוכן הבכיר גדי בקר (אלכסנדר סקארסגורד), שחקנית בריטית צעירה בשם צ'רלי (פלורנס פו), בעלת נטיות שמאלניות רדיקליות וכישרון משחק נדיר, שנבחרה על ידיו למשימה.

 

המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
מתוך "המתופפת הקטנה"(צילום: באדיבות HOT)

המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
מייקל שאנון ואלכסנדר סקארסגורד(צילום: באדיבות HOT)
היריעה קצרה מדי פה מכדי להיכנס לעובי הקורה של העלילה, שקושרת רומנטית בין גדי ובין צ'רלי, שולחת אותם למסע עתיר סיכונים ברחבי אירופה ואז מעמתת את שניהם עם המשחק הכפול שצ'רלי מנהלת בין הצדדים הניצים. ובכל מקרה, העלילה פה היא בעיקר כלי המעניק לפארק ולכותבי המיני סדרה מייקל לסלי וקלייר ווילסון הזדמנות לעסוק – באופן מפתיע בעומקו – בשאלות של זהות וכפילות, של צדק ושל מוסר.

 

אבל במקביל, יוצרי "המתופפת" גם מנהלים משחק כפול עם גיבוריהם וצופיהם. יש לשער שזה מה שמשך את פארק, חובב משחקי-הזמן והפרספקטיבה המתעתעת ובעצמו מספר בלתי מהימן, לפרויקט הזה מלכתחילה: זהו סיפור שעוסק בבימוי, בהצבה של שחקנים ובמניפולציות המופעלות עליהם, וההנאה של הבמאי פארק מהנעת הפיונים שלו שנייה רק לזו של רב-המרגלים קורץ מהנעת אלו שלו. יש פה דיאלוג רפלקסיבי בין המספר לסיפורו, כזה שלא חדל מלשעשע ולאתגר גם את הצופה, הצד השלישי של המשולש הזה. כמעט מיותר לציין שפארק עושה זאת עם תועפות הסטייל הרגילות שלו (השחזור התקופתי פה פשוט מרהיב), מניע מצלמה כמו מאסטר אמיתי (כי זה מה שהוא), מחלץ עבודה פשוט מעולה משחקניו ומעניק איכות מפתה לפרויקט כולו. החבילה הכוללת מציעה בידור עילאי, אלגנטי, אינטליגנטי, שובה לב ועין, ואתם הולכים ליהנות מכל רגע.


המתופפת הקטנה (צילום: באדיבות HOT)
בידור אינטליגנטי(צילום: באדיבות HOT)
עוד דבר: מעבר למייקל שאנון - שחקן אדיר שנמצא בשיאו בשנים האחרונות ומגיש פה תצוגה כובשת לגמרי, עתירת כריזמה וניואנסים, בתפקיד קורץ החריף וחסר הרחמים - "המתופפת הקטנה" כמעט ועולה על גדותיו משחקנים משובחים, כולל מיכאל מושונוב הנהדר שלנו בתפקיד משמעותי כסגנו חמור הסבר של קורץ, ואיתו גם אמיר חורי (עוד תפקיד משמעותי) ודניאל ליטמן (בתפקיד קטן יותר). וכמובן שגם ישנה פלורנס פו – הבריטית הצעירה שפרצה בתפקיד מדהים ב"ליידי מקבת", זכתה בתפקיד הנשי הראשי ב"מלחמתו של רוברט ברוס" לצד כריס פיין בנטפליקס, ופה ממגנטת לחלוטין ובאה עם הר של אטיטיוד, מדגימה בדיוק למה היא הולכת להפוך לסופרסטארית ענקית. תזכרו את המילים האלו.  


פורסם לראשונה 30/11/2018 07:55

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות HOT
המתופפת הקטנה
צילום: באדיבות HOT
לאתר ההטבות
מומלצים