משמורת ביקורת סרט

Custody Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "משמורת":
"מטריד ומעורר מחשבה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Custody
משחק לאה דרוקר, דניס מנושה, תומא זיוריה, מתילד אונבו במאי/ת קסאבייה לגראן  
זר
ביקורת סרט למשמורת מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אגרוף לפנים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די8.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.4%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא הכרתי את היוצר קסאבייה לגראן, אבל אחרי שצפיתי ב"משמורת", סרט האימה שלו במסווה של דרמה משפטית, אני משתוקק לצפות בעוד סרטים שלו. לגראן פועל בטריטוריה של האחים דארדן הבלגים ומציג את אנשי הצווארון הכחול, שחיים את חייהם האפורים ומתמודדים עם קשיים בלתי אפשריים. במקרה של הסרט "משמורת" מדובר על ילד בן 12 שהוריו נאבקים עליו ועל מי שיטפל בו.הסרט מתחיל בדיון משפטי נוקב שבו האב והאם מאזינים לשופטת שדנה בעדויות של הילדים ובמיוחד של הבן הצעיר כנגד אביו. האב התמים למראה מציג באמצעות עורכת הדין שלו תמונה שונה לחלוטין וטוען כי זו האם שמסיתה את ילדיו כנגדו. האם מדובר במשפט שלמה? האם זהו מצב קלאסי של הוא אמר/היא אמרה?
בעידן שבו כל זוג שלישי או רביעי בחברה המערבית צפוי להתגרש, נושא הגירושין ותוצאותיו במיוחד כלפי בני הזוג זכה לייצוג נרחב על מסך הקולנוע בין אם באופי קיטשי ומבודח כמו ב"גברת דאוטפייר" או רגיש כמו ב"קרמר נגד קרמר". לגראן מנהל את סרטו בתחכום ואף בערמומיות, לאט לאט הולכת ומתבהרת התמונה הקשה והלא נעימה בעליל בפני הצופה שמרגיש איך הוא נשאב לתוך סרט אימה שסופו צפוי וידוע מראש.דוגמה נהדרת לאפלה שיורדת על הסרט אט אט היא סצנה מדהימה במסיבת יום ההולדת ה-18 של הבת שבה בני הזוג רבים. היא שרה שיר רוק רועש ואמורה להיות עולזת ושמחה כשחברה לצדה, אולם עיניה מביעות עצב שלא נגמר והדיסוננס הזה שורט את הצופה שעוד מחכות לו דקות הרבה פחות סימפטיות לקראת הקרשנדו של סוף הסרט שיותיר אתכם חסרי נשימה.
לאה דרוקר ודניס מנושה מפליאים בתפקידיהם כזוג ההורים המתקוטטים על ילדיהם. כשהאורות נדלקו באולם, התקשיתי לקום ולצאת. הסרט שאב אותי לתוכו וסרב להרפות וטלטל אותי עוד ועוד. "משמורת" היא יצירה יוצאת דופן שראויה לכל המחמאות.
משמורת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4915/05/2021 08:57:10
7/10אייקון ציון
סיפור שגרתי שמוגש היטב. ברור שיש כאן איזושהי תקרת זכוכית ,אבל במסגרת גבולות הגזרה בסך הכל נעשתה עבודה די טובה. הסרט בנוי מסצינות ארוכות. בני זוג שנישואיהם הגיעו לסופם בצורה מכוערת ולהם ילדה בת 18 וילד בן 11 ששמו ג''וליאן. ההתחלה היא דיון משפטי סביב הסדרי המשמורת שקשורים לג''וליאן. המוטיב העיקרי הוא הקינאה הקיצונית של האב שיוצרת קונפליקטים עד השיא לקראת הסוף. ראוי לציין את המשחק המצויין של כל השחקנים ובעיקר את זה של הילד. ציון 7.5.
שם: ליאורהגיל: 6114/12/2018 00:08:44
9/10אייקון ציון
סרט חזק!שמעלה את בעיית האלימות נגד נשיםבמשפחות...ואיך לרוב הילד הוא הכדור של ההורים...קשה ומציאותי. ממליצה!
שם: רחליגיל: 6722/11/2018 22:00:45
8/10אייקון ציון
כמעט מיד ברור שהסרט אינו קל לצפיה ולא נועד לכל אחד.זוג המתגרש ומעמיד את ילדיו ככדור משחק ביניהם כששניהם דורשים משמורת בלעדית.מהר מאוד הסרט גולש לאלימות מילולית ופיזית וכרגיל הילדים משלמים את המחיר. קשה שלא להשוות זאת למצב בארץ כשבכל חודש אנו שומעים על רצח אשה על רקע גירושין ושליטה,כך שהסרט מאוד ריאליסטי ועשוי היטב.כדאי לראות, אך שוב אינו מיועד לכולם
קישורים
חץ משמורת (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט