אקוומן ביקורת סרט

Aquaman Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אקוומן":
"התסריט טיפשי, אבל כל השאר כל כך מרשים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Aquaman
משחק אמבר הרד, ג'ייסון מומואה, דולף לונדגרן, וילם דפו, ניקול קידמן, פטריק ווילסון במאי/ת ג'יימס וואן  
הרפתקאות
ביקורת סרט לאקוומן מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"פנטזיה סוחפת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע74.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.4%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות2.9%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי ג'יימס וואן, שאת מרבית הקריירה שלו השקיע בבימוי סרטי אימה, ביניהם להיטים כמו "המסור", "הרוע שבפנים" וגם את "לזמן את הרוע", משדרג את מעמדו בהוליווד. בשנת 2015 הוא ביים את הפרק השביעי בסדרת סרטי "מהיר ועצבני" ועכשיו הוא כבר במאי סרטי קומיקס באחת ההפקות המדוברות ביותר של אולפני וורנר וביקום של DC -"אקוומן". התוצאה מודעת לעצמה שהיא ילדותית ואף טיפשית. למרות זאת מדובר בסרט מרשים שיוצר עולם תת קרקעי מרהיב עם שלל הפתעות מבחינה ויזואלית. בנוסף לכך קטעי האקשן פשוט סוחפים ומבדרים. ג'ייסון מומואה מתגלה כבעל נוכחות של כוכב בתפקיד הראשי ואמבר הרד, שחקנית בלתי נסבלת, ממשיכה להיות איומה גם כאן. לפחות אנחנו מקבלים את ניקול קידמן כפיצוי.הנוכחות של ההיסטוריה הפילמאית של וואן מורגשת כאשר גיבורינו נטולי החת מותקפים על ידי לגיון של מפלצות אמפיביות מטרידות. בסצנה המרשימה הזאת אפשר להיזכר שמדובר בבמאי סרטי אימה נפלא. אבל "אקוומן" הוא לא סרט אימה, הוא פנטזיית הרפתקאות כמו שהיו עושים פעם. יש כאן את "אינדיאנה ג'ונס", "פינוקיו", "20 אלף מיל מתחת למים", "אגדת אטלנטיס", מאבקי כוח בין מלכים בסגנון ספרטקוס, הרקולס ודומיהם. יש גם אינספור השפעות משוברי קופות כמו "מלחמת הכוכבים" או "אוואטר". עם הטכנולוגיה של ימינו והתקציבים הענקיים, הסרט הזה בהחלט משדרג את הז'אנר אל מקומות הרבה יותר מרשימים ויזואלית ואני ממליץ בחום לצפות בו ב-IMAX מאחר והוא צולם במצלמות מיוחדות, כך שהוא מרשים על גבי המסך הגדול.
לשמחת המעריצים, "אקוומן", לא מתיימר להיות חמור סבר ורציני יתר על המידה כמו הסרטים הקודמים של DC - "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" או "ליגת הצדק". הוא אפילו לא "וונדר וומן" הצדקני המשלב עלילה הנשענת על מיתולוגיה יוונית עם מלחמת העולם הראשונה. הסרט החדש בורא עולם פנטסטי חדש לחלוטין עם מיתולוגיה וסיפור משלו. ג'ייסון מומואה המגלם את אקוומן חוזר אל התפקיד שגילם ב"ליגת הצדק". ארתור קארי הוא בנם של מלכת אטלנטיס האגדית ושל בן אנוש, שומר המגדלור בעיירת נמל מבודדת. אמו בגילומה של ניקול קידמן חוזרת אל הממלכה אי שם בקרקעית האוקיינוס ואקוומן גדל כאשר כל מה שהוא יודע הוא שהיא הוצאה להורג.כאשר נסיכה (אמבר הרד) מגיעה אל פני הקרקע כדי לשכנע אותו להילחם באחיו (בגילומו של פטריק ווילסון) המתכנן להשמיד את בני האנוש, הוא נאלץ להחליט החלטה שלראשונה תביא אותו אל הממלכה שממנה הוא שמר מרחק ולקרב על הכתר. אקוומן יעשה הכל כדי למנוע מאחיו לצאת במתקפה על עולם היבשה, בדרך זו הוא יגן על שני העולמות וגם ימצא את מקומו כשליט הימים, תפקיד שהוא לכאורה כלל לא מעוניין בו.
עוד משתתפים בסרט דולף לונדגרן שלאחרונה נראה ב"קריד 2", זאת כנראה העונה הקולנועית הכי טובה בקריירה של השרירן מזה שנים. המועמד לפרס האוסקר וויליאם דפו, השחקן הניו זילנדי, טאמורה מוריסון ואפילו קולה של ג'ולי אנדרוז המדבבת את הקארטן, המפלצת שמולה ארתור צריך להילחם כדי להשיג את החרב של מלך אטלנטיס המקורי. כפי שאפשר להבין יש כאן מגוון רחב של שחקנים שכל קשר ביניהם הוא מקרי לחלוטין, כמו גם הלוקיישנים שבהם הסרט מתרחש: עולמות תת קרקעיים מרהיבים וחדשים, סצנה במדבר סהרה, טיול לאיטליה וכמובן שחייבים כמה אסונות טבע כאשר הים עולה על גדותיו ופוגע בעיירות וערים. אפילו יש כאן מסרים אקולוגיים נגד זיהום האוקיינוס."אקוומן" הוא חגיגה ויזואלית מרהיבה, סרט קיץ מושלם באמצע עונת החורף הרצינית. הוא משעשע, מודע לזה שהוא בידור טהור ולא מנסה אפילו לרגע אחד לקחת את עצמו ברצינות. הוא בלנדר תרבותי מרשים שהצליח לערבב קלאסיקות עם מוצרים קולנועיים אהובים וליצור מוצר צריכה מבדר חדש שההמונים כבר חוגגים עליו. עד לרגע כתיבת שורות אלה הוא כבר הרוויח מעל 500 מיליון דולר ברחבי העולם ועברו רק שבועיים מאז יציאתו למסכים, כך שהיד עוד נטויה ולפי תגובת הקהל החיובית, תסמכו על זה שבאולפני וורנר את DC כבר התחילו לחשוב על סרט ההמשך.
אקוומן - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: פיניגיל: 4511/10/2019 12:57:02
3/10אייקון ציון
סרט רע. חורים בעלילה. אפקטים סבירים אבל הרמת כתיבה לילדים בבר מצווה. ארוך ומייגע. לוותר.
שם: יוסי בגיל: 3423/09/2019 10:25:27
6/10אייקון ציון
סרט פנטסטי אך מעט ארוך ומייגע. מנסה לשחזר את ההצלה של גיבורי על אך מתקשה לעמוד בציפיות
שם: אופירגיל: 1721/09/2019 23:48:49
7/10אייקון ציון
בגלל האפקטים, האקשן והקרבות הסרט שווה ציון 7/10. העלילה די מגוחכת ואמבר הרד משחקת לא טוב בכלל, בניגוד לג''ייסון מומואה שמשחק לא רע בכלל.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי הרפתקאות
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט