שתף קטע נבחר

"לצבי יש בעיה": אמיצה ומצחיקה

מודעות עצמית נשפכת מכל שורה בעונה החדשה של "לצבי יש בעיה". החל מהכישלון ברייטינג, דרך הלגלוג על עברו של צביקה הדר כמנחה שעשועונים ועד למותו המיוחל של אסי עזר, ש"גנב" לו את תפקיד המנחה בפריים טיים. התוכנית אולי לא מחדשת לצופה יותר מדי, אבל היא בהחלט מהנה

הסיפור הכי טוב בפרק שפתח אמש את העונה השניה של "לצבי יש בעיה" (ה', רשת 13), קרה דווקא מאחורי הקלעים – אורי גרוס, התסריטאי, נקלע לבלוק כתיבה ואסי עזר, מהחיים עצמם, הציע באצילותו להקריב את עצמו כדי להניע את העונה. "תהרוג אותי", הוא אמר לגרוס, וגרוס קפץ על ההזדמנות ולקח את זה רחוק – כולל סיבת המוות (עזר נופל מצוק כשאלברט, בן הזוג שלו, מצלם אותו לאינסטגרם), הלוויה עם בקשתו האחרונה של עזר (סלפי של הנוכחים עם ההאשטג rememberasi#) וכמובן שלל רפרורים לסיפור האהבה הגדול שמתרחש בין עזר לעצמו (עם הסדרה החדשה שלו, "להיות איתי"). אחר כך מגיע צביקה הדר, בתפקיד עצמו, ומתייסר על קברו של עזר משום שייחל למותו של המנחה, שנישל אותו מכל התפקידים הטלוויזיוניים שלו. 

 

 

"לצבי יש בעיה" לא נושאת איתה בשורה גדולה לז'אנר קומדיות הסלבס בתפקיד עצמם. היינו שם, עשינו את זה, כתבנו את זה ביומן. אבל המודעות העצמית שלה, שבאה לידי ביטוי ברפרורים קטנים למציאות, קצת יותר אמיצה מהנהוג בז'אנר – באחת הסצנות הראשונות הזכיינית מודיעה להדר ש"מחר שבת" לא תעלה לעוד עונה בעקבות הכשלון שלה בטבלאות הרייטינג, בסצנה אחרת החבר הטוב של הדר מלגלג על הפוזיציה שלו כמנחה שעשועונים.

 

צביקה הדר (צילום מסך, באדיבות רשת)
מתוך "לצבי יש בעיה"(צילום מסך, באדיבות רשת)

לא נוציא על זה את האפודים הצהובים אבל כן, הקונקשנים הלא מוסווים האלה לעובדה שזה נכון, התרחשו פה חילופי דורות, מקבלים גיבוי מהמציאות כמו שאנחנו מכירים אותה. אלוהים לא מרחם על טאלנטי המסך הקטן. אסי עזר אכן מהאשטג מכל פריים טיים רענן ו"לצבי יש בעיה" היא כרגע המקום היחיד מזה זמן מה שצביקה הדר מתחזק בו נוכחות טלוויזיונית "איכותית". מהבחינה הזאת הדר באמת מתמודד עם המציאות שאיתה המקבילה שלו ממוקמת בסדרה.

 

עוד ביקורות טלוויזיה:

 

מעבר לזה, בשורה התחתונה, "לצבי יש בעיה" מפרגנת לצופים שלה פאנצ'ים טובים (הלוק היומי של אביבית היה פרייסלס!), והם בהחלט טובים מספיק כדי להחזיק סיטואציות גם כשהן צפויות או לא מציאותיות. הדר וצוות הטיסה שלו – שיפי אלוני (לטי, אשתו), גל תורן ורינת פדווה - ממשיכים להחזיק את התפקידים שלהם בכישרון ובלי מאמץ. הבעיות של הצבי הן העונג שלכם למשך חצי שעה שבועית ומילה לרותם סלע, שלא תחשבי שנשכח לך את זה שלא הגעת ללווייה, באמת תתביישי לך.


צביקה הדר (צילום מסך, באדיבות רשת)
מציאות מקבילה. צביקה הדר בסדרה(צילום מסך, באדיבות רשת)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך באדיבות רשת
צביקה הדר לצבי יש בעיה
צילום מסך באדיבות רשת
לאתר ההטבות
מומלצים