הגולם ביקורת סרט

The Golem Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "הגולם":
"עיבוד מבריק, אפל ואפקטיבי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Golem
משחק חני פירסטנברג, ישי גולן, אדי קבטנר, לני רביץ, ברייני פירסטנברג במאי/ת יואב פז, דורון פז  
אימה
ביקורת סרט להגולם מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"אפל ואפקטיבי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
9.1/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע70.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די19.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מה יש בו בגולם שגורם לתרבות לאנשי הקולנוע לחזור אליו שוב ושוב? האם זוהי השאלה הנצחית האם האדם יכול לברוא בעצמו אדם אחר? והאם בני התמותה יכולים להתחפש לאלוהים? הגולם מפראג, כמו היצור שבורא ד"ר פרנקנשטיין, מנסים להשיב ולו במעט על שאלות מורכבות אלו.אגדת הגולם זכתה מעבר לעיסוק היהודי בנושא - ללא מעט התייחסויות – בסרט גרמני אילם לפני כמאה שנה, אופרות וגם פרקי טלוויזיה בסדרות כמו "תיקים באפלה" ו"גרים". מובן הקסם הקולנועי בחיים שנוצרים יש מאין והניסיון לענות על עוד שאלה חשובה - לאחר שכבר נוצר אותו יצור, מהו טיבו? האם הוא שכלתן? האם הוא נאמן ליוצרו? ואולי הוא בכלל יהיה זה שיעניש את יוצרו על חטא ההיבריס שלו? אולי הדוגמה המצמררת ביותר היא הילד שחוזר מן המתים ב"בית קברות לחיות" והופך למלאך המוות כלפי משפחתו שלו.
האחים פז כבר עסקו בעל טבעי ובקו המפריד בין החיים למתים בין אם בזומבים ב"ג'רוזלם" או בדרמה קלסטרופובית מתעתעת בסרטם הראשון והמצוין "פובידיליה".ב"הגולם" הם ניגשים לאחת האגדות היהודיות המפורסמות ביותר ומטפלים בה טיפול מרתק.כפר יהודי קטן אי שם בגולה. חנה (חני פירסטנברג המצוינת כתמיד) שאיבדה את בנה רוקחת תכנית להציל את משפחתה ואת אנשי הכפר מהאיכרים הגויים שמאשימים את בני הכפר במגפה שפרצה. חנה הדעתנית (ממש כמו ינטל) יודעת דבר מה על כתבי הקודש ובייאושה היא מפיחה חיים באפר והגולם נוצר בדמותו של ילד קטן ודי מבהיל. אלא שחנה תגלה שלילד/גולם יש אג'נדה משלו וחמתו בסופו של דבר תשמיד כל חלקה טובה באזור.
בתחילת הסרט האנגלית המעט מליצית הזכירה לי סרטים טרחנים משהו כ"כנר על הגג" ובמיוחד "ינטל" שממש אינם כוס התה שלי, אלא שלאט לאט הסרט מתפתח והופך אפל יותר ויותר ומערכת היחסים בין הגולם לחנה מתפתחת וכך נשכחה ממני האנגלית הלא לגמרי משכנעת והתפאורה התחילה להזכיר לי יותר ויותר סרטים מעולים כמו "המכשפה" ופחות מעשיות שמאלציות יהודיות מזרח אירופאיות.האחים פז מקצוענים ויודעים את העבודה. האווירה והתפאורה של הסרט משכנעים ואפקטיבים. העריכה מצוינת והצילום הצליח לעצור את נשימתי יותר מפעם אחת. סצנת הטבח בכפר בלילה על רקע מדורות בוערות היא לא פחות ממדהימה."הגולם" מעלה שאלות ולא פותר את כולן אבל מוכיח שהאחים פז הם בהחלט כוח שיש להתחשב בו. אשמח לראותם ממשיכים לביים אימה בארץ הקודש. ובעניין האימה - כשהיא מגיעה אז ברוך השם האחים פז לא חומלים על צופיהם ומספקים להם את מנת ה-Gore שלה הם ציפו, וטוב שכך.
הגולם - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: גנאדי ניימןגיל: 4425/01/2019 07:31:00
10/10אייקון ציון
סרט מרגש ויפה מאוד.
קישורים
חץ הגולם (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט