שתף קטע נבחר

סיום עונה: "כפולים" סיפקה את הסחורה

העונה השנייה של סדרת המתח הישראלית אמנם לא התהדרה בטוויסטים גדולים בעלילה, אבל הייתה עשויה היטב, תמציתית ובעלת אמירה רלוונטית. בין אם חיכיתם לפרק חדש כל שבוע ובין אם התאפקתם ועשיתם בינג' בלילה (ארוך) אחד, "כפולים" העניקה את מנת האדרנלין הנחוצה למי שלא רוצה לצאת מהבית

"עשיתי את זה בשביל המדינה", רועם סוכן המוסד האמיץ והמסוקס, איתן קופל, בתשובה לשאלה של שגיא קדמי, בעלה של ענת קדמי, בשביל מי הוא מחרף ככה את נפשו. "בגופיה? מהבית?", מקשה קדמי רואה החשבון. קופל אמנם לוקח פאוזה מהצלת המדינה כדי לשים על עצמו משהו יותר מכובד, אבל הרגע הקומי הקטן הזה, בפרק הסיום הכפול של "כפולים" ששודר אמש (ד', קשת), מסכם במשהו את אופי העונה השניה ואת ה-DNA של הסדרה בכלל.

 

 

בניגוד לעונה הקודמת, הפתעות גדולות וטוויסטים בלתי צפויים לא נרשמו הערב. בסדר – ספוילר – האמריקנים, להלן החזירים הקפיטליסטים, הם אלו שפוצצו את צינור הנפט אחרי ששרת האנרגיה, עינת שרוף, ניהלה משא ומתן איתם ועם הרוסים במקביל. בתור הנבלים בעונה, האמריקנים התבררו כמאוד לא החלטיים. הם שלחו את ג'ו ואת שון טילסון, ואז שלחו את ג'ו להרוג את שון טילסון וכשהמהלך הזה נכשל הם החליטו שטילסון הוא זה שצריך לחסל את סוכני המוסד. למזלם הישראלים היו לוזרים לא פחות – קבצי קול מהמחשב של הסוכנים, שמפלילים את שרת האנרגיה בקבלת שוחד ומרמה, ישבו במחשב שהיה בבית של קופל וחיכו בסבלנות עד הפרק האחרון ממש (!) כדי שיתגלו על ידי רואה חשבון נרגן שלא מדבר רוסית.

 

מתוך
קצרה אבל אפקטיבית. "כפולים"(צילום מסך, באדיבות קשת)


מתוך
יוסף סוויד ואנחל בונני בתפקיד אמיר ושון(צילום מסך, באדיבות קשת)
 

אז בסדר. "כפולים" היא לא בדיוק מופת של תחכום עלילתי, אבל גם בעונה הזאת היא סיפקה לצופים שלה מנת מתח אפקטיבי. וכן, לפעמים היא עשתה את זה בגופיה מהבית, אבל במבחן המהירות שבה האצבע על השלט עברה בין הרולר בסוף הפרק לתחילת הפרק הבא (אם התנהגתם יפה, דחיתם סיפוקים וצברתם כמה פרקים), היא השיגה ציון מכובד.

 

לעוד ביקורות טלוויזיה:

 

הזיקה למציאות הישראלית הגיעה הפעם אפילו עם אמירה – מבצע צבאי בצפון שאין לו הצדקה ומונע אך ורק ממניעים פופוליסטיים? צ'ק. ישראלים בהמות שמתנכלים בבריונות לבת-זוג של ערבי-ישראלי שנחשד כמחבל? צ'ק. שרי ממשלה, שליחי ציבור, שמנצלים את המעמד שלהם לטובת רווחים אישיים? צ'ק. כניעה לתאגידים אמריקניים על חשבון בטחון המדינה? צ'ק. אז נכון, בגדול הטובים ניצחו, אבל מי שילם את המחיר? האנשים הקטנים שניסו לפרוש מהקרב כדי לחיות חיים פשוטים באוסטרליה או על יאכטה. ואם לא נצבט לכם קצת הלב כשהתברר ששון טילמן לא יגדל את הילד שלו ושג'ו כהן לא תתחתן עם הבחורה שהיא אוהבת, אז תבדקו טוב טוב אם יש לכם אחד.

 

עם עונה קצרה ותמציתית (תשעה פרקים) ושחקנים מצויינים, "כפולים" בהחלט מצדיקה את העונה השלישית שלה, שתבוא עלינו לטובה, ואמן שזה יקח פחות משלוש שנים עד שזה יקרה.

 

מתוך
צבט את הלב. בונני בתפקיד טילמן(צילום מסך, באדיבות קשת)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך, באדיבות קשת
סיכום עונה. "כפולים"
צילום מסך, באדיבות קשת
לאתר ההטבות
מומלצים