ילד מחוק ביקורת סרט

Boy Erased Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "ילד מחוק":
"נושא מרתק שמקבל טיפול בינוני למדי"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Boy Erased
משחק לוקאס הדג'ס, ניקול קידמן, ג'ואל אדגרטון, ראסל קרואו, קסבייה דולאן במאי/ת ג'ואל אדגרטון  
דרמה
ביקורת סרט לילד מחוק מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"חשוב ומפוספס"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע82.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די9.6%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
גל השחקנים שהופכים לבמאים ממשיך גם לתוך שנת 2019 ואחרי ההצלחות הגדולות של סרטיהם של ברדלי קופר ("כוכב נולד") וג'ון קרסינסקי ("מקום שקט") חוזר ג'ואל אדגרטון עם סרטו השני כבמאי, אחרי סרט הבכורה "המתנה" משנת 2015 שהיה מותחן מבוים היטב ועתיר תפניות. הפעם עוסק השחקן/במאי בנושא רציני יותר בדמות סדנאות נוצריות לטיפולי המרה לגברים הומוסקסואלים. הוא גם מלהק את עצמו לתפקיד מדריך הסדנה הדתית שמרביץ בנעורים את תורתו. התוצאה, למרות כוונותיה הטובות וחשיבות תכניה, נופלת מסרטו הקודם."ילד מחוק" מבוסס על ספר שכתב ג'רארד קונלי על סדנת ההמרה אותה ניסו להעביר אותו הוריו הנוצריים. את בן דמותו ג'ארד מגלם הכוכב העולה לוקאס הדג'ס ("מנצ'סטר ליד הים") כנער בן 19 שנאלץ לצאת בפני הוריו, מטיף בפטיסטי (ראסל קרואו) ואשתו (ניקול קידמן). בעקבות זאת אביו השמרן מכריח אותו ללכת לסדנת המרה או שיסולק מהבית.
את הסדנה מעביר ויקטור סקייס, מדריך דתי שטוען בפני הנערים כי נטייתם המינית היא בחירה שניתן לשנות וחטא חמור שדינו גיהנום. כל שעליהם לעשות, הוא טוען, הוא ללמוד כיצד להתגבר על היצר הרע וכך יצליחו "לחזור למוטב" ולצאת עם בני המין השני. ג'ארד חושב כי הסדנה תיערך במשך 10 ימים בלבד, אולם מתברר לו כי כל עוד המדריך ועוזריו לא חושבים כי הנער אכן עבר המרה מוצלחת, הוא עלול להישאר שם עוד זמן רב. בשל חינוכו הדתי, מנסה ג'ארד תחילה לקבל את ערכי הסדנה ולחולל בעצמו את השינוי. אך ככל שהזמן עובר, הוא מבין שהוא לא הולך להשתנות וגם מתוודע לדרכים האכזריות והסדיסטיות בהן מתנהגים למשתתפים שלא משתפים פעולה עם המדיניות של הסדנה.אדגרטון משלב את שהותו בסדנה עם סצנות פלאשבק המראות את קשריו החטופים עם בנים אחרים והאירוע המחולל והטראומתי שבעקבותיו נאלץ להתוודות בפני הוריו. המעבר הזה מחליש את הסרט, שייתכן והיה בעל חוזקה ועוצמה רבים יותר לו היה מתמקד במתרחש בסדנה עצמה ומעמיק בדינמיקות בין המשתתפים בה ובינם לבין המדריך. את המתרחש בפלאשבקים ניתן היה להבין בדיעבד ללא השימוש בהם, והעובדה שפרק זמן לא מספיק ממושך מוקדש לסדנה גורם לרגעי השפל האכזריים המוצגים בה להידמות קצת תלושים וחסרי הקשר.
המשחק בסרט הוא טוב כיאה לקאסט כמעט כל אוסטרלי מוכשר כראסל קרואו, אדגרטון וניקול קידמן, שמשדרגת כל סרט שהיא נמצאת בו ואחראית לכמה מהסצנות הטובות בסרט, בהן היא מבינה שעליה להתייצב לצד בנה ונגד בעלה לאחר שנים שהסכימה בשתיקה לדרכו. גם הדג'ס בתפקיד הראשי עושה עבודה טובה ומוכיח כי הוא מהשחקנים הצעירים המוכשרים הפועלים כיום.גם אם הסרט אינו בעל איכות פילמאית יוצאת דופן, ומבוים בצורה בנאלית ומיושנת למדי (וחבל, מאחר וסרטו הקודם של אדגרטון "המתנה" היה גם בעל יופי ויזואלי), הנושא בו הוא עוסק חשוב מאין כמותו. אם יהיה ביכולתו לסייע לנערים ונערות שמתקשים עם נטייתם המינית או למבוגרים שחושבים כי יש באפשרותם לשנות את מיניותם של הקרובים אליהם, אז טוב שהוא נעשה. מעבר לכך מדובר בדרמה יומית שבהחלט ניתן לצפות בה, אך מרגישה מפוספסת מעט ובעלת פוטנציאל גדול בהרבה.
ילד מחוק - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 4804/01/2020 09:07:12
8/10אייקון ציון
מעניין ונוקב. מעלה לדיון מספר סוגיות חשובות. ג''ראד הוא תלמיד בקולג'' שעובר חוויה הומוסקסואלית קשה שבעקבותיה הוא מתוודה בפני הוריו על נטיותיו המיניות. אביו הדומיננטי שהוא מטיף בכנסייה, כופה עליו ללכת לטיפולי המרה,כאשר הברירה השנייה שעומדת בפניו של ג''ראד היא להיות מסולק מהבית. הפנימיה אליה ג''ראד נשלח, נוקטת בשיטות אגרסיביות ומשפילות במיוחד. הדרך היחידה שלו לשמור על שפיות, זה להיות בקשר עם אימו שגישתה לדת שונה מזו של בעלה. הלחץ המופעל על ג''ראד בפנימיה יגרום לו לזעוק את זעקה גדולה. מנקודת מבט של יוצרי הסרט,אין ספק שיש כאן ביקורת לגבי הדת ויחסה לקהילת הלהט"בים וגם התייחסות לדרך בה הורים צריכים לקבל את ילדיהם מהקהילה.הנושא מעניין,הסיפור מסופר ומשוחק היטב.
שם: .MOR Rגיל: 1612/07/2019 03:05:47
7/10אייקון ציון
סרט חשוב ובעל כוונות טובות. המשחק נפלא, הצילום לא רע בכלל, הפס-קול די מוסיף לאווירה הדרמטית, העריכה מצויינת והדיאלוגים מעןלים ועשויים היטב אך התסריט והעלילה בעלי קצב איטי, לא תמיד מעניינים ומטלטלים כמו שהם מנסים להיות, מעט מבולגנים ובעלי פוטנציאל להיות הרבה יותר טובים ומרשימים. בקיצור, בהחלט אפשרי לצפייה.
שם: בנציגיל: 6826/01/2019 19:07:40
9/10אייקון ציון
כדאי לראות את הסרט. הוא אמיתי,משכנע ומשוחק היטב. נושאו הוא טיפולי ה"המרה" של הומוסקסואלים ל"מוטב" שנבדקו, נחקרו ונמצאו כלא יעילים. לצערנו רעיון נואל זה עדיין רווח בסביבות מסוימות. בארץ בעיקר בקרב חרדים. גיבור הסרט בן יחיד להורים בפטיסטיים דתיים. אביו הוא מטיף וכך מועצמת הדרמה. מסקנת הסרט נכונה ובכך גדולתו.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט