yed300250
הכי מטוקבקות
    בנימין טוביאס
    24 שעות • 06.02.2019
    איפה הארי המזוהם?
    בגיל 88 קלינט איסטווד מגלם מבריח סמים עבור קרטל אכזרי, בסרט צפוי וממוחזר שהוא עצמו גם ביים
    בנימין טוביאס

    משהו מעניין קורה בשנים האחרונות עם קלינט איסטווד. הכוכב, הבמאי והאייקון בן ה־88 הפך לתומך גלוי של טראמפ. ואילו הוליווד הליברלית, שהרעיפה עליו אוסקרים וכיבודים בעשורים האחרונים, לפתע מתעלמת ממנו.

     

    כך גם ב"הפרד", סרטו החדש שנותר מחוץ לעונת הפרסים. במובנים רבים זה נראה כמו מכתב פרידה מפויס ומעט מתנצל של תומך טראמפ קלאסי. איסטווד מביים וגם מככב בתור קשיש חביב ושקט, שמגוייס להיות "פרד", כלומר מבריח סמים, עבור קרטל מקסיקני אכזר. הוא נוהג בכבישי ארה"ב, מזמזם שירים באוטו ולא שואל שאלות על הסחורה שהוא מעביר. בשלב מסוים מצטרף לעלילה שוטר צעיר שמנסה לתפוס אותו (בראדלי קופר בתפקיד קטן, כנראה מחזיר טובה לאיסטווד שהזניק לו את הקריירה לשמיים ב"צלף אמריקאי").

     

    מפתה לבחון את הסרט קודם כל במונחים פוליטיים, כי כסרט פשע הוא די חלש. בסרט אמריקה של איסטווד, הלבנה והגברית, הולכת וקמלה. היא מנוצלת על ידי בריונים מקסיקנים, מלאי קעקועים, שממלאים את רחובותיה בסמים ופשע. אפשר להמר שטראמפ, שפתח את הקריירה הפוליטית שלו באמירה "המקסיקנים שנכנסים לכאן הם פושעים ואנסים", היה חותם על הסרט כצפיית חובה. גם קופר החתיך והמסוקס הוא שוטר לבן שמנסה לעצור את שטף הפשע שהמהגרים מביאים למדינה. והנשים? עדיף לא לדבר על היחס אליהן כי מבחינת איסטווד הן בעיקר מתלוננות וביצ'יות.

     

    מה שעובד לטובת הסרט - גם פוליטית וגם קולנועית - זה שלמרות תפיסת העולם המזעזעת שלו, הוא בסך הכל די רגוע ולא זועם. איסטווד מגיש דמות שמקבלת בחדווה ואהבה את התפקיד המשפיל של "הפרד", שכמו ישו נושא את חטאי הסובבים אותו על גבו בחיוך ונתינה אינסופית. הכי רחוק מ"הארי המזוהם" שגילם פעם.

     

    אך למרות כל הניתוחים שאפשר לעשות והסלחנות שניתן לגלות כלפי איסטווד הקשיש, מדובר בסרט לא טוב. הסיפור צפוי מקילומטרים, והסצנות מרגישות ממוחזרות מסרטים טובים הרבה יותר. הסרט גם דומה מדי ל"ג'נטלמן והאקדח" עם רוברט רדפורד מלפני כמה חודשים שהציג את אותה עלילה בדיוק, עם קצת יותר חן. אז מצטערים, קלינט, הוליווד צדקה הפעם. לא כי אתה אוהד טראמפ, אלא כי הסרט שלך פשוט לא משהו.

     


    פרסום ראשון: 06.02.19 , 18:44
    yed660100