יצירה ללא מחבר ביקורת סרט

Never Look Away Movie Review

תמונת כתבאלעד שלו על "יצירה ללא מחבר":
"יצירה קולנועית מרשימה וסוחפת המבוימת בתנופה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Never Look Away
משחק סבסטיאן קוך, טום שילינג, פולה ביר במאי/ת פלוריאן הנקל פון דונרסמארק  
דרמה
ביקורת סרט ליצירה ללא מחבר מאת אלעד שלו | עורך ראשי
ציון המבקר
"סוחף ומרשים"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע80.0%
בבית
אחכה לדי.וי.די14.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מאז שביים בשנת 2005 את יצירת המופת זוכת האוסקר הזר "חיים של אחרים", הבמאי הגרמני בעל השם הבלתי אפשרי פלוריאן גראף הנקל פון דונרסמארק (וזה עוד שמו המקוצר) לא בדיוק מצא את עצמו. הוא ניסה את מזלו בארה"ב עם המותחן "התייר" (2010) שהיה לכישלון ביקורתי וכעת 13 שנה אחרי "חיים של אחרים", הוא חוזר לגרמניה וגם לקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר עם סרטו החדש "יצירה ללא מחבר", המבוסס על הביוגרפיה של הצייר גרהרד ריכטר.כל השוואה בין הסרט הנוכחי לסרטו עטור הפרסים הקודם, תעמיד את "יצירה ללא מחבר" באור חיוור. אך אם בוחנים אותה בפני עצמה מגלים אכן יצירה של ממש שמעידה על יכולות הבימוי המרשימות והסוחפות של הבמאי, גם אם מהלכיה לעיתים תמוהים וסצנות מסוימות בה נדמות נצלניות ומיותרות.
עלילת הסרט חובקת חלקים גדולים מההיסטוריה הגרמנית דרך סיפורה של דמות אחת. קורט ברנט (טום שילינג) הוא ילד עם נשמה של אמן שדודתו היפהפייה והלוקה בנפשה אליזבת חושפת אותו לעולם התרבות והאמנות. לאחר שהנאצים מתוודעים למצבה של אליזבת היא נשלחת למוסד אותו מנהל פרופסור קרל סיבנד (סבסטיאן קוך, "הומלנד") שתפקידו הוא למיין מי מבעלי המוגבלות הנפשית יכול להשתקם ולחזור לחברה ומי יישלח להמתה במסגרת תכנית T4 לטיהור הגזע הארי מבעלי מחלות כרוניות ובעיות נפשיות – תכנית שהיוותה הקדמה לפתרון הסופי.שנים לאחר שנשלחת אליזבת להמתה בגז, טום הופך לאמן מוכשר בגרמניה המזרחית, אך נאלץ לבצע אמנות המוכתבת ע"י השלטון. הוא בורח עם אהובתו אלי, סטודנטית לעיצוב, למערב גרמניה במטרה לממש את עצמו כאמן ומתחיל ללמוד בבית ספר לאמנות. מה שהוא אינו יודע הוא כי אביה של אלי הוא אותו פרופסור סיבנד ששילח את דודתו אל מותה ושאינו מרוצה מהקשר הנרקם בין בתו לסטודנט בעל הנפש החופשייה.
נכון, יש אלמנטים מעט טלנובליים ומוגזמים בעלילה וגם פון דונרסמארק הוא לא במאי עדין בסגנונו. הוא משתמש בתנועות מצלמה מובחנות ברגעי מפתח בסרט, פסקול בומבסטי ולא מעט שילוב של סצנות מין (חלקן לא נחוצות בעליל) כדי להניע את העלילה. אבל למרות אורכו של הסרט (שעומד על מעל ל-3 שעות) קשה שלא להיסחף אחריו, מאחר והוא מייצג סוג של קולנוע בומבסטי וגדול מהחיים שלא נראה הרבה על המסכים בימינו.כך שגם אם נדמה כי היה ניתן לקצץ חלק מהעלילה, במיוחד בבית הספר לאמנויות בחלקו השני של הסרט, ויש מספר סצנות שהייתי שמח שלא היו משתלבות בכלל בו, עדיין "יצירה ללא מחבר" הוא יצירה של מחבר מוצלח שנהנה להפגין את כשרונו ומסמנת חזרה מיוחלת של הבמאי לאחר שנים של יובש יצירתי.
יצירה ללא מחבר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5003/09/2022 09:59:40
8/10אייקון ציון
חלק ראשון עוצמתי ומצמרר ולאחר מכן נכנס למסלול איטי ומעייף לפרקים, במיוחד בשליש האחרון. היה אפשר לקזז שעה, מאחר ואין אחידות וישנן סצינות שהיה אפשר לוותר עליהן. הסוף אינו חד משמעי ומשאיר אותך עם שאלות. יש בזה משהו יפה בעיניי.שורה תחתונה , יצירה איכותית שאינה חפה מפגמים אך ראויה לצפייה.
שם: אוריאלגיל: 5517/01/2020 17:42:01
8/10אייקון ציון
ארוך ומייגע
שם: חגיתגיל: 4501/05/2019 14:10:03
10/10אייקון ציון
סרט מרתק ומפעים, יצאתי מרוגשת ולא מאמינה שחלפו שלוש שעות שלמות בגלל שהעלילה כל כך מלאה ולא משאירה שניה ללא תוכן/צבע/מוסיקה ועושר רגשי עשיר. סרט חובה שמתאר תקופה בלתי נתפסת.
קישורים
חץ יצירה ללא מחבר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט