הפרד ביקורת סרט

The Mule Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "הפרד":
"ההומור של הסרט מפתיע לטובה ומרענן את העלילה הלא מפתיעה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר The Mule
משחק קלינט איסטווד, ברדלי קופר, אנדי גרסיה, מייקל פניה, לורנס פישבורן, אליסון איסטווד במאי/ת קלינט איסטווד  
דרמה
ביקורת סרט להפרד מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תרכיז איסטווד"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע78.9%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.8%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות5.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בעוד שמרבית בני ה-89 ברחבי העולם הנמצאים עדיין בין החיים מעדיפים לנוח ולא להתרוצץ ולעבוד, נראה שקלינט איסטווד מעדיף את האופציה השנייה וזה לביים סרטי קולנוע. בשנים האחרונות הוא עושה זאת בקצב מסחרר,לפחות סרט אחד בשנתיים. בין הסרטים: "צלף אמריקאי", "סאלי" והאסון הביקורתי/כלכלי שאפילו לא הוקרן בבתי הקולנוע בארץ,"The 15:17 to Paris". כולם מבוססים על סיפורים אמיתיים וגם הסרט החדש שלו, "הפרד", מבוסס על כתבה שפורסמה בניו יורק טיימס על מבריח סמים בן 90 בשירות המאפיה המקסיקנית.איסטווד, שנעדר מהמסך הגדול מאז 2012 כאשר בחר לגלם את אביה של איימי אדאמס בדרמה הנשכחת והמיותרת למדי "בחזרה למשחק", סידר לעצמו את התפקיד הראשי בסרטו החדש כבמאי. תפקיד שמתלבש עליו כמו כפפה על היד. חקלאי מזדקן, לבן, דרומי, בעל דעות קדומות אך אוהב בריות ובעיקר אוהב את החיים ומה שהם מספקים. בפעם האחרונה שאיסטווד ביים את עצמו, זה היה בסרט "גראן טורינו" חמור הסבר. כאשר צפיתי בטריילר ציפיתי לסרט באותו הסגנון, אבל טעיתי. "הפרד" הוא אולי בעל עלילה דרמטית, אבל הסרט הזה משעשע ואפילו מצחיק בחלקים ניכרים ממנו.
איסטווד מגלם את ארל סטון בן התשעים, שהקדיש את כל חייו לגידול פרחים ומשתלה שהקים. אהבתו לכנסים בנושא חקלאות והנסיעות בדרום ארצות הברית מכנס אחד למשנהו, הרחיקו אותו מבני משפחתו. אשתו זרקה אותו, אחרי שלא הופיע בחתונת בתו, היא ניתקה איתו קשר וגם המשתלה והפרחים שהוא כל כך אהב נלקחו ממנו אחרי שאיבד את נכסיו. בגיל 90 הוא נותר חסר כל. בעודו מבקר במסיבת האירוסין של נכדתו הוא מקבל הצעה שהוא איננו יכול לסרב לה: להיות נהג משלוחים של קבוצת בחורים מקסיקנים מעוררת חשד. בגילו המתקדם ועם עבר נטול תאונות דרכים מי היה מאמין שדווקא הוא נהג המשלוחים הכי מצליח של קרטל סמים ענק?התסריט מספק לאיסטווד שלל סיטואציות קומיות מפתיעות לשחקן שדמותו הקולנועית דווקא לא ממש מזוהה עם הומור. הדבר נותן לעלילה הצפויה למדי נופך קליל יותר ולא רציני מדי כמו שהקדימון של הסרט הציג אותו. דמותו של ארל סטון מורכבת ובעלת רבדים, מה שלא ניתן לומר על הדמויות הנשיות בסרט הכתובות באופן מחפיר ומגולמות באופן מביך. דיאן ווסט זכתה בעברה בשני פרסי אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר, על משחקה בסרטיו של וודי אלן "חנה ואחיותיה" (1984) ו"קליעים מעל ברודוויי" (1986). אף פעם לא ראיתי את ווסט משחקת כל כך רע. הסצנה האחרונה בה היא משתתפת אמורה לגרום לקהל להזיל דמעות, אבל באולם נשמעו קולות צחוק. אני כל כך התבאסתי עבור השחקנית הנפלאה הזאת שנאלצה לגלם דמות כל כך שבלונית, כתובה רע ושאיסטווד לא טרח להשקיע בה אפילו רגע אחד של מחשבה.
בסרט משתתפים גם בראדלי קופר, לורנס פישבורן, אנדי גרסיה, מייקל פנה, טסה פרינגה ("אימה אמריקאית"), קליפטון קולינס ג'וניור, כולם שחקנים נפלאים שלא נעשה בהם שימוש מושכל והם עושים את המיטב עם מה שניתן להם. בסרט משתתפת אליסון איסטווד, הבת של המגלמת את הבת של, היא תמיד הייתה שחקנית איומה ויש לה מזל שאביה מחבב את כישורי המשחק שלה אחרת לא היינו שומעים עליה."הפרד" הוא תמצית מרוכזת של דמות איסטווד הקשיש. בגילו מותר לו להיות משועשע מהייצוג הקולנועי שלו. הוא עדיין במאי טוב שיודע לספר סיפור ולגלם דמויות הקרובות אליו ברוחו. לדאבוני החלק המשפחתי בסרט לא עובד בשום צורה שהיא כי הדמויות של הבת, הנכדה והגרושה כתובות רע, משוחקות רע ונראה שלא הושקעה בהן מחשבה כדי להפוך את כל הסיטואציה המשפחתית למורכבת באמת. חבל שכך. "הפרד" הוא סרט בינוני פלוס של איסטווד. הוא מבדר לסוגו ובגילו המתקדם כנראה שלא צריך יותר מזה.
הפרד - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1628/01/2020 14:45:24
7/10אייקון ציון
סרט סבבה בסך הכל, לא יצירת מופת אבל גם לא סרט רע, העלילה קצת נמרחת בשלב מסויים והדמויות קצת שטחיות, אבל הסיפור מעניין
שם: anipoגיל: 4830/11/2019 18:10:11
8/10אייקון ציון
קלינט איסטווד זה כל הסיפור. הסרט עצמו בינוני פלוס אבל קלינט מוסיף לו צבע ונופך שמוסיפים חיות לצבעו הדהוי. ארל הוא גנן קשיש וחביב, שאת כל חייו הקדיש לעבודתו על חשבון משפחתו. על הרקע הזה ישנם משקעים ביחסיו עם אישתו לשעבר וביתו.חוץ מזה ,מבחינתו הזמן עצר מלכת וקשה לו להסתגל לעולם החדש עם השינויים הטכנולוגיים והחברתיים. כאשר רכושו מעוקל והוא זקוק לכסף, ארל מתחיל לעבוד כנהג שמעביר סחורה עבור קרטל סמים מקסיקני.בזמן שהוא מסכן את חייו ואת חירותו, מגיע שוטר חדש למחלק הסמים ששם לו למטרה להילחם בנגע הרע הזה. כאשר אישתו לשעבר נמצאת על ערש דווי,יש לארל הזדמנות חד פעמית לעשות תיקון של עשרות שנים ולשהות לצידה ברגעיה האחרונים. הסרט שווה צפייה אבל לא מדובר במשהו סוחף ויוצא דופן. בזכות קלינט איסטווד במשחק משובח,עם כל החן הפשטות שלו, הציון הוא 8.
שם: motekooגיל: 6028/06/2019 22:58:45
6/10אייקון ציון
למרות שאני מת על קלינט, מכל הסרטים הטובים שלו, הסרט הנוכחי חלש ביותר, כאילו עוד ביוגרפיה של זקן . ניראה מאוד זקן ועייף, חבל, מקבל 6 מינוס בסולם MOTEKOO
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
ג'ויקה Joika חדש 2024
רדיקלי Radical חדש 2024
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט