קולט ביקורת סרט

Colette Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "קולט":
"הצגה משכנעת של חייה של הסופרת הצרפתייה המפורסמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Colette
משחק קירה נייטלי, דומיניק ווסט, פיונה שו במאי/ת ווש ווסטמורלנד  
דרמה
ביקורת סרט לקולט מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"נייטלי בשיאה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.4/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע73.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די18.9%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.5%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
סידוני גבריאל קולט שנישאה בגיל צעיר לגבר המבוגר ממנה בשנים רבות, הייתה אמורה להיות האישה הכנועה והצייתנית, גם כשהפכה לסופרת הצללים של בעלה. אלא שקולט לא נכנעה למוסכמות והפכה בזכות מעשיה לאחת הסופרות הידועות והאהובות בצרפת.הבמאי המוכשר של הסרט "קולט" הוא ווש ווסטמורלנד, שבעברו ביים ביחד עם בן זוגו ריצ'רד גלאצר (שנפטר מסרטן) את הסרטים "קינסניירה - סיפורה של בת 15" המעולה ו"עדיין אליס" שזיכה את ג'וליאן מור באוסקר. סרטו החדש מתמקד בתקופה די קצרה בחייה של קולט, מאז שנישאה לבעלה הנרי גוטיהוילאר ועברה לפריז, ועד שהחליטה לשנות את דרכיה כ-13 שנים לאחר מכן. זו התקופה שבה קולט היא עדיין אשת איש צעירה וממוסדת המקבלת על עצמה את תפקיד העזר שכנגד בהכנעה, למרות שמרדנותה והדעתנות שלה פורצים מדי פעם וגורמים למתח בינה לבין בעלה.
ווסטמורלנד משחזר בדקדקנות יפהפייה את פריז ההוללת של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. הסרט מצליח להיות יותר מעוד דרמה תקופתית מכיוון שווטמורלנד מציג כל הזמן את הכיעור והצביעות והשוביניזם הקיימים באותה חברה לצד הנשפים והסלונים הספרותיים.קירה נייטלי מגלמת בחן רב את קולט. המראה הנערי שלה (והאנדרוגיני) מסייע לה להיטמע בדמות של אישה צעירה, שבסופו של דבר מסרבת להיכנע לגורלה והופכת לאסרטיבית מרגע לרגע. נייטלי היא מסוג השחקניות הזקוקות לבמאי מעולה שידע להוציא ממנה הופעות מרשימות ואכן היא הרשימה לטובה בעיקר בסרטים שאותם ביים ג'ו רייט כ"כפרה" ו"אנה קרנינה". היא גם הייתה איומה בסרטים "שיטה מסוכנת" של דיויד קרוננברג או באסון של דיסני, "מפצח האגוזים". נדמה שווסטמורלנד מבין את הכוכבת שלו והוא מוציא ממנה את המיטב. בעיני זו אחת מהתצוגות המשכנעות ביותר של נייטלי עד היום.
דומיניק ווסט המצוין הוא בעלה הנכלולי של קולט, סופר כושל, מהמר כפייתי ובוגד מזדמן. קולט אוכלת ממנו הרבה מרורים עד שהיא מחליטה שאינה יכולה עוד וכאילו כדי להתריס היא גם מופיעה בעירום ומקיימת מערכות יחסים עם נשים, אחת מהן מאהבת של בעלה.הקריירה של קולט מתחילה בעצם כשהסרט נגמר. בעבר עובדו לקולנוע חלק מיצירותיה וביניהם "שרי" עם מישל פייפר, שמבוסס על מערכת יחסים שהייתה לה עם בנו של בעלה השני ו"ג'יג'י" המיוזיקל גורף האוסקרים עם לסלי קארון ולואי ז'ורדן. בשני הסרטים האלו הגיבורות נהגו כקולט - נשים שסירבו להיכנע למוסכמות ולקבל את גורלן. נשים שיצאו לקרב על זכותן ליחס שווה ולא מפלה. בסופו של דבר, "קולט" הוא סרט שמצליח להציג לצופה סיפור חיים מרתק והוא עושה זאת בעזרת בימוי שקול ובעזרת שחקנית אחת מרשימה ומאוד מוכשרת.
קולט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: ליאורהגיל: 6208/03/2019 12:10:32
9/10אייקון ציון
לסיפורים אמיתיים אני תמיד מפרגנת...ולקירה נייטלי....תמיד.ממליצה
שם: שלומיגיל: 6905/03/2019 18:32:09
8/10אייקון ציון
מערכת יחסים בין בעל ואישה, הבעל הסופר, סובל ממחסום כתיבה, אשתו כותבת בשמו את הרומנים הזוכים להצלחה והופכים למותג. התקופה והתפאורה בסרט מצוינים, כמוכן משחקה של קירה נייטלי. מומלץ לצופים בעלי סבלנות.
שם: גיל: 6705/03/2019 17:57:50
9/10אייקון ציון
דרמה תקופתית מרתקת המתרחשת במאה ה-19 בפריז שבה המוסר,העדפות מיניות והחיים הטובים מתערבבים ביחד בחייה של אשה יחודית ומקסימה. משחק מצויין של קירה נייטלי ושל כלל האנשים הנכנסים ויוצאים מחייה.מומלץ ביותר
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
White Bird A Wonder Story1ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.1ציון מבקרים5 / 3.7
Dogman 20233דוג מןציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.3
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט