שתף קטע נבחר

"פאנץ'": החיים עצמם הם לא בדיחה

למרות שהיא מתארת את סצנת הסטנדאפ בישראל, "פאנץ'" היא לא באמת קומדיה אלא תמונת מראה מפוכחת של אחורי הקלעים. יואב גרוס יצר סדרה על מערכת היחסים המסובכת עם אביו, בעל מועדון ה"דומינו גרוס", והרפרור בינה ובין המציאות הוא תענוג של ממש, בעיקר (אבל לא רק) למי שהיה שם בזמן אמת

סצנת הסטנדאפ הישראלי, שהחלה בטפטוף אי אז בסוף האייטיז במועדון "שבלול", הפכה לזרם יציב בפיצריה-מועדון "דומינו גרוס" והתמסדה ב"קאמל קומדי קלאב" בתחילת הניינטיז, הרימה להנחתה להרבה קומיקאים, חלקם נמנים על הבולטים בעולם הבידור הישראלי גם היום. אדיר מילר, שלום אסייג, אורנה בנאי, גורי אלפי, ישראל קטורזה ואחרים, כולם עלו פעם על במה מעושנת, שאלו אם יש פה מישהו מבת ים וירדו על קהל שנשנש בירה וצ'יפס. סיפורים מאחורי הקלעים של הסצנה הזאת מציירים עולם מסקרן, ראשוני עם אפיל בלייני ונוצץ, אבל אחד הסיפורים היותר מעניינים שנדמה שעוד לא סופר, נשמר, תויק ודווח הוא היחסים בין עמירם גרוס, מייסד "דומינו גרוס", והבן שלו, יואב גרוס.

 

 

את "דומינו גרוס" הקים גרוס האב בפיצריה של אחיו. הוא נתן הזדמנות לסטנדאפיסטים כמו גיל קופטש, שבי זרעיה, גרייניק ואלתרמן ואורנה בנאי, אבל רצה הגורל ועמירם גרוס גם היה – ואולי עודנו – טיפוס לא פשוט, שהחתים את האמנים שלו על חוזים דרקוניים, חלקם נשרכים בבתי משפט עד היום, ובאופן כללי העדיף אותם קשורי-כנפיים בפיצריה ולא עפים בשמיים הפתוחים מחוצה לה.


פאנץ' (צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)

הבן האובד הבוגר שלו, יואב גרוס, הצטרף אליו לניהול המועדון עד שבשלב מסוים היחסים שלהם התנפצו. בעקבות הסכסוך פרש גרוס הבן, הקים חברת הפקה וסוכנות שחקנים מצליחה משלו, ויום אחד הוא החליט ליצור דרמה עלילתית שתחזור למערכת היחסים העכורה שלו עם אבא גרוס. לסדרה הזאת, שנעשתה בהשראת החיים עצמם, קוראים "פאנץ'", והיא תעלה ל-yes EDGE (ביום ד', 22:00, מאתמול ב-yes VOD).

 

לעוד ביקורות טלוויזיה:

 

גרוס האב (בסדרה קוראים לו חמי פרוסט) הוא חומר קלאסי לדרמה. הוא אגרסיבי, כריזמטי מחד ובלתי נסבל מאידך, נחוש, אנוכי ובעל יצר הרס עצמי ממש כמו שהטלוויזיה אוהבת. באופן טבעי הוא הציר המרכזי של "פאנץ'", וצחי גראד שמגלם אותו עושה ממנו מטעמים. את גרוס הצעיר מגלם מאור שווייצר, עם דמות קצת אנמית שמתקשה לתת קונטרה לאינטנסיביות המטרידה של גראד, לפחות בשני הפרקים הראשונים, בשאיפה שתתרומם בהמשך.


פאנץ' (צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)
(צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)

סביב היחסים שלהם מתנהלת כמובן סצנת הסטנדאפ הבתולית, שנעה סביב המאבק בין "דומינו גרוס" ומועדון הסטנדאפ החדש שקם לא רחוק – "שוקן קומדי קלאב", שהוא כמובן "קאמל קומדי קלאב". הפלירטוט של עלילת הסטנדאפ עם המציאות הוא תענוג לכל מי שנכח בסצנה הזאת בזמן אמת, ויהנה לאתר בסדרה בין היתר את שבי זרעיה (שהוא בין יוצרי הסדרה), גרייניק ואלתרמן, אורנה בנאי וגיל קופטש (שמגלם איתי זבולון המצוין, שקופטש האמיתי גם כתב עבורו את קטעי הסטנדאפ בסדרה), ובהמשך את שמואל וילוז'ני ובן זיידל, מבעלי ה"קאמל" (שמגלמים בהתאמה אורלי זילברשץ ועוז זהבי) ודודו טופז, שגם שיחק תפקיד לא קטן בסצנה (בגילומו של רון שחר).

 

פאנץ' (צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)
(צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)

עם או בלי הרפרור למציאות, "פאנץ'" מצליחה לנוע היטב בין הסיפור התקופתי לדרמה הפנימית. גם אם היא כתובה רק "בהשראת" הסיפור המקורי, העקבות הברורים של מי שנכח בסצנה והכיר מקרוב, הכי מקרוב, את מערכת היחסים המרתקת בין עמירם ליואב גרוס, ניכרת בכתיבה ונותנת לה נופך אמין. הקומדיה של "פאנץ'" היא לא באמת קומדיה אלא תמונת מראה מרירה ומפוכחת של אחורי הקלעים של תקופה נוסטלגית ומכל סדרות אחורי הקלעים שקומיקאים נוטים להיקלע אליהן בשנים האחרונות, היא כפי הנראה הקרובה ביותר לדבר האמיתי.


פאנץ' (צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)
(צילום: דני שוורצמן, באדיבות yes)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים