"משולש הגבולות" – ביקורת

"משולש הגבולות". בן אפלק.

"משולש הגבולות". בן אפלק.

"משולש הגבולות" (שם נוראי) הוא סרט של נטפליקס בן שעתיים וקצת. בבסיסו החצי הראשון הוא סרט שודים, והוא טוב בהרבה מהחצי השני של הסרט.

הבמאי ג'יי-סי שאנדור כתב את התסריט יחד עם מארק בול ("מטען הכאב") וזהו סרטו הרביעי אחרי "התמוטטות" ששנאתי, "הכול אבוד" עם רוברט רדפורד (בלבד) שהיה טוב, ו"שנה קשוחה מאוד" (עם אוסקר אייזק) שהיה בעיקר משעמם עם חלק אחרון מוצלח. ג'סיקה צ'סטיין שיחקה באחרון אך אלו סרטים על גברים, בעולם של גברים. ב"משולש הגבולות" יש הרבה טסטוסטרון: חמישה שחקנים שבילו שעות רבות בחדר כושר ושכולם, ככל הנראה, אלרגיים לסכיני גילוח.

בתפקיד הראשי אוסקר אייזק ("בתוך לואין דיויס"), אחד הדברים הטובים בסרטי "מלחמת הכוכבים" החדשים, שמחזיק בצורה נהדרת את הסרט על כתפיו ומפלאי עולם הסרטים: כמעט ולא רואים שהוא נמוך בהרבה מארבעת האחרים: בן אפלק, שביים את אחד מסרטי השודים הטובים של העשור האחרון, "גנב עירוני" (The Town); פדרו פסקל ("נרקוס" ובשנה הבאה ב"וונדר וומן 1984" ובסדרה The Mandalorian שמתרחשת ביקום של "מלחמת הכוכבים"); וגארט הדלנד ("פרחים בבוץ", "בתוך לואין דיויס") וצ'רלי האנם ("פסיפיק רים", הסדרה "ילדי האנרכיה") כצמד אחים.

"משולש הגבולות". בן אפלק, צ'ארלי האנם, אוסקר אייזק, פדרו פסקל.

"משולש הגבולות". בן אפלק, צ'ארלי האנם, גארט הדלנד, פדרו פסקל.

החצי הראשון די נאמן לתבנית המוכרת של סרטי שודים: ביסוס המטרה, גיוס החבורה, מעקב על המטרה ותכנון הביצוע, יום השוד עם שיבוש בלתי צפוי ההכרחי לדרמה-מתח ולאחר המעשה. לא מדובר בסרט כיפי דוגמת "קיד וקסידי" או סרטי "אושן" אלא בדרמה, עם חלקים רבים בספרדית, שפת האם של אייזק ופסקל. במקרה הזה "לאחר המעשה" נמשך שעה והופך לסרט אחר לגמרי. כבר ציינתי בעבר שכל במאי אמריקאי חולם לצלם מערבון, אז ג'יי-סי שאנדור הלך על דרומון: מערבון שבו דרום אמריקה "מחליפה" את מכסיקו. כל השעה האחרונה מתנהלת במתכונת של המערבונים של פעם, רק שזה מערבון בינוני-מינוס.

"משולש הגבולות".

"משולש הגבולות".

המטרה של השוד הוא כסף רב באחוזה מבוצרת בלב ג'ונגל בדרום אמריקה ששייך לסוחר סמים גדול. אפשר היה לשים שחקנית בתפקיד משמעותי מבלי לגעת בדמויות ובדיאלוגים, ואולי זה היה תורם לסרט, אבל לנשים מעולם לא היו תפקידים גדולים במערבונים כי הם מתרחשים לרוב במאה ה-19. יש קטע עם אש שממש לא אהבתי וקטע שמישהו שר שגם יכולתי בלעדיו. החמישה מדברים על המבצע בזמן שהם סורקים את השטח, כשבקלות אפשר היה לשוחח על כל זה בדרך אבל זה סרט, לא הכול צריך להיות אמין וכמו בחיים, כי מי תולה בחוץ כביסה לייבוש ביער גשם?

דירוג: ★★★☆☆

משולש הגבולות (ארה"ב, 2019)
בימוי: ג'יי-סי שאנדור | תסריט: מארק בול, ג'יי-סי צ'נדור | משחק:בן אפלק, צ'רלי האנם, פדרו פסקל, אוסקר אייזק, גארט הדלנד, אדריה אריונה | צילום: רומן וסינוב
הפצה: נטפליקס, החל מה-13.03.2019 בנטפליקס, בכל שעה. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?