ביקורות סרטים

דמבו (2019)

עידו הלמן בא עם אפס ציפיות לסרטו החדש של טים ברטון והתאכזב בכול זאת.

צילום: peretzp

לך הביתה טים ברטון, אתה שיכור (וגרוע).

כשהייתי בן 11 טים ברטון היה הבמאי האהוב עלי. העולמות המופלאים שהוא ברא על המסך, הפסקולים הקסומים שדני אלפמן הלחין עבורו והדמויות הבלתי נשכחות שהופיעו בסרטיו הקסימו אותי כול פעם מחדש. אך מ-2010 ברטון הפך להיות הבובה של אולפני דיסני והוציא את גרסתו ל'אליס בארץ הפלאות': סרט חסר נשמה, חסר לב, חסר חזון ועם אפס עניין ששחט את הספר של לואיס קרול. גם 'צללים אפלים' היה, בשיא הכנות, אחד הסרטים הגרועים והפתטיים ביותר שיצא לי לראות. מאז אני נמנע מסרטיו של הבמאי עם השיער המקורזל.

'דמבו', למרבה הצער, לא מחזיר את ברטון אל רשימת הבמאים האהובים עלי.

אתחיל דווקא בדברים הבודדים הטובים בסרט: הפסקול של דני אלפמן מופלא כהרגלו ומעניק לסרט מעטה דק של קסם, דבר שכה חסר בסרט. גם מייקל קיטון ודני דה ויטו (אם אני לא טועה זאת פעם ראשונה שהם מופיעים בסרט ביחד מאז 'באטמן חוזר') מצויינים בתפקידם ונראה שהם נהנו מכול רגע על הסט. הם מגלמים דמויות מטורללות ומלאות חן.

וכאן נגמרו לי הדברים הטובים להגיד על 'דמבו' גרסת 2019.

כמו גרסתו של ברטון ל'אליס' מ-2010, גם הגרסה שלו ל'דמבו' הוא סרט חסר נשמה, לב וחזון. לא היה לי אכפת בסרט משום דמות, העלילה הייתה משעממת והייתי על סף הירדמות בלא מעט קטעים מהסרט, האפקטים לא כאלה מרשימים וחוץ מדה ויטו וקיטון נראה ששאר השחקנים באו כדי לדפוק כרטיס וללכת.

אפילו הוויזואליה לא מרשימה. אם פעם הייתי בא לסרטים של ברטון בשביל העולמות המרהיבים שהוא היה בורא הרי שב'דמבו' הוא ברא עולם משעמם רק קצת פחות מעבודה במשרד. פלטת הצבעים אפרורית משום מה וכול זה רק תורם לתחושת חוסר הנשמה של הסרט.

נשאלת השאלה למה לאולפני דיסני היה כול כך דחוף לעשות רימייק ל'דמבו'. נכון, הסרט המקורי לא מושלם אבל ברטון אפילו לא מנסה לקחת פירוש חדש לעלילה. הוא פשוט ממציא עלילה חדשה לחלוטין ברימייק ודוחס מדי פעם שחזורים של סצנות מהסרט המקורי כדי לצאת ידי חובה.

'דמבו' גרסת 2019 הוא הסרט הכי מיותר שראיתי בקולנוע מאז הרימייק של 'היפה והחיה' מלפני שנתיים (מזהים פה דפוס?). סרט משעמם וחסר אישיות שלשלם עליו כסף ולהשקיע בו זמן זה בזבוז מוחלט של זמן וכסף שהיה יכול ללכת לסרטים שהשקיעו בהם קצת יותר לב ומחשבה. רק המחשבה על כך שעוד מעט יוצאים רימייקים לא פחות מיותרים ל'אלאדין' ו'מלך האריות' מעייפים אותי. אפשר לוותר עליהם?

על מי אני עובד, ברור שאראה אותם.

Article author

דמבו (2019)

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

הנצפים ביותר

‎למעלה

אהבתם את התכנים שלנו?לחצו לייק וקבלו עדכונים שוטפים