הבטחה עם שחר ביקורת סרט

La promesse de laube Movie Review

תמונת כתבדין קליין על "הבטחה עם שחר":
"שרלוט גינצבורג סוחפת וסוחבת על גבה סרט בינוני על סיפור גדול"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר La promesse de laube
משחק שרלוט גינסבורג, פייר ניניי, דידייה בורדו, נמו שיפמן במאי/ת אריק ברבייה  
זר
ביקורת סרט להבטחה עם שחר מאת דין קליין | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"סטנדרטי מדי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.7/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע93.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די2.1%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות4.3%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
מבוסס על פי ספרו האוטוביוגרפי של רומן גארי, "הבטחה עם שחר", הוא בדיוק מה שניתן לצפות ממנו לטוב ולרע. זהו עיבוד ספרותי המשתמש בקריאה בסיפור עצמו כמסגרת נרטיבית, אך לא מצליח להיות פואטי כמו המקור – ורגעי החוזק שלו מצויים בסצנות בהן במאי הסרט אריק ברבייה מתנתק מהספרות ונותן לשחקניו לעשות את העבודה, בזמן שהוויס-אובר לא מצליח לגעת.סיפור חייו הסוערים של גארי הוא בעצם סיפור יחסיו עם נינה קאצב, אימו הגדולה מהחיים, שחקנית תיאטרון רוסייה יהודייה שהקדישה את חייה לטיפוח בנה לגדולה הראויה לו בעיניה האוהבות יתר על המידה. נינה, בגילומה של שרלוט גינסבורג, היא נקודת האור של הסרט כפי שהיא מרכז חייו של גארי גם לאחר שבגר והגשים חלק מן החלומות של אימו. גינסבורג נועצת את שיניה בתפקיד העסיסי – היא לביאה אלימה ומגוננת, שברירית וכוחנית, ותמיד בלתי ניתנת להתעלמות.
אם גינסבורג מצליחה לגלם את המהות של נינה ולשכנע בתור מרכז חייו של בנה, פייר ניני בתפקיד רומן הבוגר לא עומד במשימה - כתפיו אינן מצליחות לשאת את הכריזמה של גארי האדם. איני אוהב לומר זאת אך זהו מקרה קלאסי של "עדיף לקרוא את הספר", לא מכיוון שהסרט אינו טוב, אלא מכיוון שהוא משתמש בספר כתסריט ולא מתבסס עליו כדי להגיד דבר חדש או לרגש בדרך שונה (מה גם שזהו העיבוד השני לספר. ב-1970 יצא סרט עם אסי דיין בתפקיד רומן, על תפקידו בסרט זה הוא אף היה מועמד לגלובוס הזהב). תחושת הערגה מובנת אך לא עמוקה ומורגשת, כך שהסרט פשוט חולף אל מול הפנים. זה לא שהוא לא מעניין או עשוי כראוי, אך ישנה תחושה של חוסר.בנימה חיובית זהו סרט שיש בו כמעט הכול, גם אם לא ברמה הכי גבוהה – מלודרמה משפחתית, מלחמות, אהבות ומלוא החיים. למרות האהבה האובססיבית השוררת בין שתי הדמויות הראשיות אין ניסיון לפסיכולוגיזציה אדיפלית אלא לטראגיות של אהבה חסרת גבולות אותה רומן ינסה לשחזר לשאר ימי חייו. אהבת האם הצליחה בו זמנית לדחוף את רומן קדימה ולנטוע אותו באותו מקום, וזוהי המורכבות המרגשת וחסרת הפתרונות של אותה אהבה. הייתי שמח אם הסרט לא היה רק מציג את הסיפור, אלא טורח לספר אותו בקולו הייחודי של הקולנוע.
הבטחה עם שחר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילתגיל: 6225/04/2019 22:26:16
9/10אייקון ציון
סרט שמתבסס על הסיפור האוטוביוגרפי של הסופר הצרפתי המוצלח רומן גארי.סיפור טראגי-קומי מעולה על מערכת יחסים מאוד תלותית ומורכבת בין רומן גארי לאמו.משחק מצויין של שרלוט גינסבורג כאמא יהודיה נוירוטית עם יכולות הישרדות יוצאות דופן.
שם: שלומיגיל: 6902/04/2019 20:57:37
9/10אייקון ציון
סרט טוב המתאר את מערכת היחסים בין האם לבנה הסופר היהודי רומן גארי. האם היהודיה עושה הכל ודוחפת את בנה להצלחה, החל מגיל נערות ועד להתבגרותו. משחק מצוין וכן צילומים יפים. מומלץ.
שם: רחליגיל: 6711/03/2019 04:41:15
7/10אייקון ציון
הסרט החל כהבטחה גדולה על חייו של רומן גארי כילד ועל אמו שהקדישה לו את חייה.הסרט מתדרדר לסאגה מלחמתית מתישה ואיטית.הצילומים והרקע של אירופה בשנים ההם יפים.אפשר לראות
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט