בעלי מלאכה :

במאי: חיים טבקמן
תסריטאית: מירב דוסטר
שחקנים: זוהר שטראוס ("סרוגים"), רן דנקר ("דני הוליווד", "השיר שלנו"), טינקרבל ("מסכים", "ג'רפות'), צחי גראד ("אילי ובן").

על מה הסרט?
אהרון (זוהר שטראוס) הוא שוחט חרדי נשוי ואב לארבעה ילדים, שחיפושיו אחר עובד לאטליז מפגישים אותו עם עזרי, אברך צעיר, יפה תואר ואבוד. הוא מקבל אותו לעבודה ודואג לכל צרכיו והקשר ביניהם מתפתח לרומן אסור.

על מה באמת הסרט?
להיות חרדי זה מבאס, להיות הומו חרדי זה הכי מבאס.

הדבר הכי טוב בסרט
הרעיון - סיפור אהבה בין שני גברים בעולם החרדי.

הדבר הכי גרוע בסרט
כל השאר. נראה שיוצרי הסרט כל כך התלהבו מהרעיון האקזוטי שהם דילגו על שלב כתיבת התסריט ועברו מיד לשלב הצילומים.

הסצינה שתלכו איתה הביתה
אהרון נקרע בין אמונתו שיש לשלוט בתשוקה המינית ובין משיכתו לעזרי. זו הסצינה היחידה שמצליחה להעביר רגש כלשהו.

 

הסצינה שתצטערו שאתם הולכים איתה הביתה
יש הרבה, אבל אם חייבים לבחור אז זו הסצינה בה עופות חיים מובלים לאטליז של אהרון ונשחטים תוך כדי צרחות אימים. גם למטאפורות יש גבול.

סקס
חרדי. כשמדובר בסטרייטים - מיטות יחיד, הברשת שיער כאמצעי פיתוי ומגע דרך שמיכות. לעומת זאת, הסקס ההומואי זה כבר סיפור אחר- זהו סקס כל כך שמימי, שאהרון ועזרי הצליחו להגיע לפורקן רק על ידי נשיקה קטנה על הפה וליטוף.

אלימות
משמרות הצניעות בשכונה - חבורה של אברכים שבשם שמירת השם דואגת שלא יהיו חריגות מהנורמה – אמורה להטיל אימה. אולי במציאות זה עובד, בסרט הם נראים כמו חבורת ערסים שעומדת ליד הקיוסק ומבקשת סיגריה מכל מי שעובר. אמא'לה.

הזוית הישראלית
העולם החרדי הוא בהרבה מובנים מציאות מקבילה למציאות החילונית הישראלית. הסרט עושה ניסיון להכניס אותנו לעולם הזר הזה ולנסות להבין אותו, אלא שהבעיה העיקרית היא תחושת הגועל והתיעוב העולה מהצורה בה הוא מוצג.

סטיילינג
כיעור. בתים מכוערים, רחובות מטונפים, בגדים דוחים, פאות לא מחמיאות ושיער פנים לא מטופח.

פסקול
נוגה, כיאה לסרט עצוב

מה למדנו מהסרט?
העולם החרדי הוא מקום דוחה.

המשפט הראשון שתגידו כשתצאו מהסרט
מה זה הסוף הזה?

המשפט הראשון שיגיד סטודנט לקולנוע כשהוא יוצא מהסרט
עוד סרט שבו האיפיון היחיד שיש לגיבורים הוא היותם הומוסקסואלים. המשיכה המינית היא תכונת אופי וגם עלילה, שום דבר נוסף לא מתקיים לצידה.

המשפט הראשון שאמא שלי תגיד שהיא יוצאת מהסרט
רן דנקר הוא יופי של בחור - גם חתיך וגם משחק טוב. רק לא כל כך הבנתי את התפקיד שלו בסרט.

מה ראה הבימאי לפני הצילומים?
'הסודות' – כדי ללמוד על העולם החרדי ו- יוסי וג'אגר'- כדי ללמוד על אהבה אסורה בין גברים. חבל שהוא לא ראה את - 'פרסיליה מלכת המדבר'. כדי ללמוד כמה הומור זה חשוב ושגם במציאות קשה, מבאסת, ענייה ומכוערת ניתן למצוא יופי.

שורה תחתונה
סרט איטי, ריקני ומעייף שלא הצליח להתרומם לשיאים עלילתיים או רגשיים. מה שמציל את הסרט ממבוכה מוחלטת הם השחקנים שמצליחים לשאת על כתפיהם את הסרט בכבוד יחסי, למרות דיאלוגים מביכים ועלילה לא מפותחת.

זמן מסך
95 דקות

עוד ב-mako בידור: סנדי מחפשת דירה, אקי בא לעזור. לאנג'לינה ג'ולי נמאס מזה שברד פיט מעשן סמים, אז היא נתנה לו אולטימטום. ג'יין פונדה ודני גלובר חתמו על עצומה נגד המחווה לקולנוע הישראלי, הישרדות מפסידה ברייטינג לנבחרת ישראל ומי מנבחרת כוכב נולד התחיל עם רוני דלומי?