"סרט לגו 2" – ביקורת

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2" הוא קשקוש סתמי. אפשר לסכם אותו כסרט בסדר – בינוני – משום שהוא אינו מבריק ואינו מצחיק במיוחד, ומאידך גם לא גרוע יותר מדי או ממש משעמם. אם אתם הולכים בשביל הילדים שלכם ולא בשביל עצמכם, רוב הסיכויים שהם יהנו מאוד.

אני מודה שאף פעם לא הבנתי את המשיכה אל סרטי הלגו. אני מבין שהילדים שלי, שאוהבים לשחק בלגו, ירצו לראות את הסרטים האלה, אבל מעולם לא הבנתי מה יש בסרטים שמושך גם אנשים מבוגרים. הסרט הראשון היה חביב ו"לגו בטמן" היה לא מזיק, אבל אם מישהו צריך דוגמה לסרט שנולד בחטא, הרי שסרטים אלה, שכל מטרתם למכור סטים של לגו, הם הדוגמה המובהקת ביותר. בניגוד לחביבות של קודמיו, "סרט לגו 2" נעדר החביבות של קודמיו, והוא כאמור, סתמי, לא מעניין במיוחד, מכיל שלל רפרנסים אין סופי (רפרנסים חלולים שלא אומרים כלום על כלום) ואפילו לא מתהדר באנימציה יפה במיוחד.

הפעם אמט, וויילדסטייל וחבריהם נאלצים להתמודד עם פלישת מהחלל של יחידות הדופלו (המותג של לגו שמיועד לילדים קטנים). הייתי מספר לכם יותר, אבל אין כל כך מה – יש בדיחות, יש בדיחות, יש בדיחות, אבל אין עלילה. אני משוכנע שהילדים הקטנים יאהבו מאוד את הרפרנסים לסרטים שמדורגים לבני 18 ומעלה כמו "מקס הזועם: כביש הזעם", כי אם לא, אז בשביל מה לעזאזל זה נמצא פה?

בפעם הקודמת ביימו וכתבו את הסרט פיל לורד וכריסטופר מילר. הפעם הצמד הסתפק רק בכתיבה. לורד ומילר הם יוצרים מתסכלים. מצד אחד הם כתבו וביימו את "גשם של פלאפל" הנהדר; ביימו את "21 ג'אמפ סטריט" המוצלח; כתבו וביימו כמה פרקים לסדרה המעולה "האיש האחרון בעולם" והפיקו את כולה; הפיקו את "ספיידרמן מימד העכביש", סרט גיבורי העל הטוב ביותר של השנים האחרונות, ופיל לורד אף כתב את התסריט.

מצד שני הם אחראים לסרט לגו הראשון והבינוני ולהמשך הבינוני של "21 ג'אמפ סטריט" בעל השם המשעשע "22 ג'אמפ סטריט".

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2".

התסריט של הסרט הנוכחי מתחכם מדי ומתיש, הבדיחות נצפות ממרחק ואין בו שום דבר שבאמת מפתיע או מרגש את הצופה. אם בסרט הראשון היה לפחות גימיק שעבד, פה אפילו זה כבר נשחק.

לכס הבימוי נבחר מייק מיטשל. בחירה ראויה – במאי בינוני לסרט בינוני. הוא הבמאי שהביא לכם סרטים 'נהדרים ובלתי נשכחים' כגון "הג'יגולו מת מצחוק", "שרק לנצח" ו"טרולים". בסרט זה הוא עושה עבודה סבירה ו… בטח ניחשתם – בינונית.

"סרט לגו 2".

"סרט לגו 2".

כך נוצר לו סרט בינוני עם תסריט בינוני ובמאי בינוני. מפיצי הסרט כנראה הבינו עד כמה מדובר בסרט מיותר והוא מוקרן בארץ בדיבוב בלבד, כך שגם אם הדיבוב המקורי של השחקנים יכול להעלות מעט את קרנו, אין אנו יכולים לבחון זאת.

דירוג: ★★½☆☆

סרט לגו 2 (ארה"ב, אוסטרליה, דנמרק, 2019)
בימוי: מייק מיטשל | תסריט: רפאל בוב-ווקסברג, מאט פוגל, פיל לורד, כריסטופר מילר, מישל מורגן, דומיניק רוסו | קולות: כריס פראט, אליזבת' בנקס, צ'אנינג טייטום, ג'ונה היל, וויל ארנט | מוסיקה מקורית: מארק מות'רסבו
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-11.04.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?