נערה ביקורת סרט

Girl Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "נערה":
"סרט שדן ברגישות בנושא הטרנסג'נדריות"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Girl
משחק ויקטור פולסטר, אריה וורטהאלטר, אוליבר בודר במאי/ת לוקאס דונט  
זר
ביקורת סרט לנערה מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"מטלטל וחשוב"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
8.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע71.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות6.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
לא קלה הצפייה בסרטו של הצעיר הבלגי לוקאס דונט. "נערה" מספר את סיפורה של לארה המתבגרת בת ה-15 שרוצה בכל מאודה להפוך לבלרינה ועובדת בפרך עד זוב דם באקדמיה למחול כדי להגשים את חלומה. אלא שלארה נולדה בגוף זכרי ותוך כדי הלימודים והריקוד היא גם מתכוננת לניתוח לשינוי מין שהיא אמורה לעבור.דונט ביסס את סרטו על סיפור אמיתי שהתרחש בבלגיה והוא קרא עליו בעיתון. כגיי מוצהר הוא רצה לחקור ולהראות את יחס החברה לאחר ולשונה ובעיקר את ההתמודדות עם נושא הטרנסג'נדריות, נושא שזוכה לנראות הולכת וגוברת בתרבות בכלל ובקולנוע בפרט.
בניגוד לגיבורת הסרט הצ'יליאני זוכה האוסקר, "אישה פנטסטית", שגיבורתו היא אישה בשלה שכבר יודעת מי היא אחרי ניסיון חיים לא פשוט רב, ב"נערה" לארה היא אכן רק נערה שמנסה למצוא את מקומה בעולם. אמה אינה נמצאת בסביבה ולכן היא בעצם משמשת כדמות אם לאחיה הקטן. לארה צריכה כוחות נפש אדירים כדי גם להחזיק את התא המשפחתי, גם לעמוד בלחץ הלימודים וגם לנסות להבין מי היא באמת.הסרט של דונט המלווה בצילומי ריקוד סיזיפיים (המזכירים במידה מסוימת את "ברבור שחור" של דארן ארונופסקי) אינו מתייפייף ולא לרגע. הוא חודר לליבו של הצופה ואז שובר אותו שוב ושוב. לארה מסתירה את איבר מינה הגברי באמצעות נייר דבק הפוצע אותה והצופה מדמם איתה לאט לאט באולם הקולנוע.
ויקטור פולסטר (שנבחר לאחר שדונט בחן לתפקיד מאות נערות ונערים) מגלם את לארה בצורה לא פחות ממדהימה. הוא נטמע לחלוטין בתפקיד ומצליח לבטא את פגיעותה של לארה ואת המצוקה שבה היא נמצאת. דונט לא חוגג את מצוקתה של גיבורתו ולא עושה מניפולציות על הצופה, אלא מציג בפני הצופה סיטואציה לא פשוטה, עבור החברה ועבור גיבורת הסרט.סיומו של הסרט מציג בפני הצופה את ניסיונה של לארה לצאת מהמצב שהיא נמצאת בו ויהי מה. זהו סיום מבלבל ואולי אף תמוה, אך הוא מהווה סוף ראוי לסיפור לא שגרתי שמסופר באמצעים קולנועיים מרשימים. דונט אינו חס על הצופה לרגע ומצליף בו שוב ושוב. עברה כמעט שנה מאז שצפיתי לראשונה ביצירה הנהדרת והמטלטלת הזו ואני ממשיך לחשוב עליה.
נערה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: איילגוגיל: 6127/04/2019 12:46:16
9/10אייקון ציון
סרט רגיש, עדין, חזק, כמו דמות הגיבורה. מצליח לגעת ולרגש בשפה קולנועית של מבטים וחצאי טונים. ללא טקסטים ארוכים ומפורשים. מעולם לא הבנתי רגשית את מצוקת מי שנקלע לגוף הלא נכון ונכלא בו כמו בסרט הזה . אומנות ממש. ראוי לכל שבח
שם: רחליגיל: 6709/04/2019 14:16:36
8/10אייקון ציון
כבד,קודר ולעיתים בלתי אפשרי לצפות, אך יחד עם זאת נוגע ללב זו ההגדרה לסרט זה שמאוד חלוקות עליו הדיעות. התלבטתי והלכתי מסקרנות. סיפור מעניין ונוגע באמת על עולמה של טרנג''סטרית ההולכת על קו דק מאוד של זהות.הסרט איטי, אמנותי עם הרבה סצינות של בלט.משחק מצויין של כולם
שם: אתיגיל: 6502/04/2019 13:53:14
9/10אייקון ציון
אהבתי מאוד אבל לא מתאים לכל אחד . חלק גדול מקהל הצופים לא אהב את הסרט.
קישורים
חץ נערה (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי זר
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
Home 20234ביתציון גולשים10 / 8.9ציון מבקרים5 / 3.7
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט