אנחנו ביקורת סרט

Us Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "אנחנו":
"סרט האימה הטוב ביותר של שנת 2019"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Us
משחק אליזבת' מוס, וינסטון דוק, לופיטה ניונגו, קארה הייוורד במאי/ת ג'ורדן פיל  
אימה
ביקורת סרט לאנחנו מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"מעורר מחשבה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.6/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע69.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות7.6%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
הבמאי/תסריטאי/מפיק/שחקן ג'ורדן פיל זכה בפרס האוסקר על התסריט המקורי הטוב ביותר לסרט האימה המבריק שלו "תברח", כך שהציפיות לקראת סרטו השני כקולנוען היו גבוהות במיוחד. הסופשבוע הגיע "אנחנו" למסכים ברחבי הארץ ובמרבית העולם, ואני שמח לבשר שמדובר עד כה בסרט האימה הטוב ביותר לשנת 2019. "אנחנו" מספק את הסחורה בכל החזיתות האפשריות. כמו "תברח", הוא מפחיד, מטריד ומפתיע, אבל גם הפעם מדובר בסרט שיש בו הרבה מעבר לבידור קליל לקהל הרחב. ג'ורדן פיל הוא לא רק יוצר סרטי אימה מקצועי, הוא גם רוצה להעביר מסר בסרטיו ו"אנחנו" הוא יצירה מטרידה במיוחד שהמסרים שלה יכולים להתאים בקלות רבה גם למה שמתחולל בארץ.שם הסרט באנגלית הוא US כלומר לא רק "אנחנו" אלא גם ראשי התיבות של United States - ארה"ב. מרבית המדינות בעולם המערבי מתיימרות להיות מתקדמות ובעלת שוויון זכויות לכלל אזרחיהן. גם ישראל כזאת. כל מדינה דמוקרטית נבנית על רעיונות גדולים, אבל גם על גבם של עמים אחרים שחיו בהן לפני כן. כמעט כל מדינה נבנית על גבי אדמה מדממת. זוועות שרק בני אדם יכולים ליצור כמו רצח, אונס ועבדות. בכל מדינה מודרנית ישנם האנשים העשירים או כאלו שיכולים לחיות חיים טובים, ואלו שסבלו ועדיין סובלים כדי שהאחרים יוכלו לחיות טוב.
זהו הבסיס ל"אנחנו" שמצליח לתאר את החרדה של העולם בו אנחנו חיים. מאז עלייתו של טראמפ לשלטון והתחזקות הפאשיזם והכוחות האנטי-דמוקרטים במדינות כמו רוסיה, טורקיה, ישראל, ברזיל, ונצואלה, הונגריה, פולין, איטליה, יוון ועוד, אנחנו נמצאים בתקופה שבה אנו פוחדים מהשונה והאחר יותר מתמיד. אנחנו פוחדים להביע דעה שונה מהקונצנזוס השולט כי מיד יתייגו אותנו כבוגדים. יש חשש מההגירה הזרה כי הם נראים שונה מאתנו, כי הם פולש מסתורי שמגיע מארץ אחרת ומאז ה-11 בספטמבר כל מי שנשמע או נראה אחר יכול להרוג אותנו או לקחת את העבודה שלנו. האם כל מי שמצביע אחרת ממה שאנחנו חושבים הוא בוגד?"אנחנו" הוא הרע, כאשר "אנחנו" מסתכלים על עצמנו במראה כאדם בודד. אנחנו אדם אחד בודד אבל כאשר אנחנו מגיעים כעדר של מאמינים עיוורים שהולכים אחרי קול בלי שום מחשבה "אנחנו" הוא גם מפלצת. כאשר אנחנו מסתכלים עליה יש לה פנים. היו לה פנים בגרמניה בשנות השלושים, יש לה פנים באיראן, בארה"ב וגם בישראל. מה יקרה אם המפלצת נטולת המחשבה הפועלת כקולקטיב תעלה מעל לפני הקרקע ותשתולל ללא רסן? עוד יותר גרוע מזה, האם למפלצת הזאת יש פנים זהות לשלנו והיא בעצם תרצה להחליף אותנו?
זהו הבסיס לעלילת הסרט "אנחנו". משפחת וילסון יוצאת לחופשה בסנטה קרוז, בבית הנופש בקהילת חוף מנומנמת בה גדלה גיבורת הסרט, אדלייד, בגילומה של זוכת האוסקר לופיטה ניונגו. בעלה וילדיה אינם יודעים, שבילדותה היא חוותה אירוע טראומתי שהשפיע על חייה. אותו אירוע מופיע בסיקוונס הפתיחה של הסרט, סיקוונס מופתי שיכול להיות סרט מושלם בפני עצמו. המקרה הזה עתיד לרדוף אותה ואת משפחתה לאורך כל הסרט, כאשר אנשים זהים לה ולמשפחתה יופיעו בפתח ביתם וירצו לשאול את זהותם של בני המשפחה. לא אפרט מעבר כדי לא ליצור ספוילרים, אבל אין ספק שהתסריט המעולה של "אנחנו" מצליח לספק לקהל הצופים סוג של רכבת הרים בתוך רכבת שדים כאשר הסרט מורכב מכל כך הרבה תפניות עלילתיות מפתיעות. כחובב סרטי אימה, לא הצלחתי לנחש מה עתיד להתרחש בכל רגע נתון ומצאתי את עצמי מופתע בכל פעם מחדש.ג'ורדן פיל הוא קולנוען מבריק כי הוא מצליח ליצור שלל הומואז'ים למיטב קלאסיקות מז'אנר סרטי האימה, מ"פלישת חוטפי הגופות" של דון סיגל דרך "הציפורים" ו"ורטיגו" של היצ'קוק ועד "משחקי שעשוע" האכזרי במיוחד של מיכאל האנקה האוסטרי. אפילו הפתיחה מזכירה את "נשיכות קטנות" של ג'ואל שומאכר. גם Thriller של מייקל ג'קסון נוכח בסיקוונס הפתיחה ולאור הסדרה התיעודית החדשה על הטענות למעלליו הפדופיליים של ג'קסון, סיקוונס הפתיחה זוכה לעוד רובד עוכר שלווה שלבטח לא היה מתוכנן. למרות שלל המחוות הקולנועיות יש לסרט קול ייחודי של במאי אוטר, כלומר הסרט שייך לקולנוען שיצר אותו ואנחנו לא מרגישים את המחוות משתלטות על הסרט. פיל הוא אולי הטרנטינו של ז'אנר סרטי האימה.חשוב לציין לטובה את הופעתה המצמררת של לופיטה ניונגו, שכבר ישנם דיבורים מוקדמים על אוסקר שני או לפחות מועמדות נוספת. היא אכן מעולה. את בעלה מגלם ווינסון דיוק וגם צמד הילדים שהאדי רייט ג'וזף המגלמת את הבת ואיוואן אלכס המגלם את הבן הצעיר עושים עבודה נפלאה. עוד שחקנית בתפקיד משנה, אבל פשוט מעולה היא אליזבת מוס שאפילו יותר טובה ככפילה שלה. "אנחנו" הוא בהחלט סרט האימה המפחיד ביותר עד כה של שנת 2019. הוא גם סרט מעורר מחשבה, סרט פוליטי, סרט חברתי, הוא הרבה מעבר למוצר בידורי כי יש לו משהו חשוב להגיד. השאלה היא האם ההמונים שיגיעו לצפות בו בבתי הקולנוע בארץ וברחבי העולם גם יבינו את המסר שעומד מאחוריו.
אנחנו - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: רועיגיל: 2413/02/2021 14:32:50
9/10אייקון ציון
משום מה ראיתי את הסרט רק בסופש האחרון ובכל זאת רציתי להמליץ לכל מי שעדיין לא ראה אותו והתלבט. הסרט מעולה, המשחק של הדמויות לא פחות ממדהים, העלילה מותחת ולא צפויה (בעיקר הסוף). הוא קצת איטי לפעמים והג׳אמפ סקיירס מעט צפויים, אבל לחלוטין סרט אימה ששונה מרוב המתחרים בקטגוריה ובtop 5 שראיתי בשנים האחרונות. מומלץ!!!
שם: nadavגיל: 1513/01/2021 14:39:36
7/10אייקון ציון
הסרט יחסית טוב.המשחק של לופיטה מדהים הרעיון של הסרט ממש יצירתי אבל הסרט לא ממש מפחיד בעיקרון סרט נחמד
שם: אבו עמיתגיל: 5312/04/2020 01:50:48
6/10אייקון ציון
סרט מעניין ומותח אבל ממש לא ברמה של "תברח" של אותו יוצר. לא ממש אימה, יש נסיון להעביר מסר חברתי (אל-גזעי) אבל יש חורים רבים מדי בעלילה והמסר החברתי הולך לאיבוד עם הרציחות הרבות. בקיצור - אפשר לצפות אבל לא לצפות ליותר מדי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט