שתף קטע נבחר

"בארי 2": קומדיה שמתמסרת לצד האפל שלה - זה לא מצחיק

בעונתה השנייה, הדרמה הקומית "בארי" ממשיכה להכביד על גיבורה, רוצח שכיר המנסה לשים את חייו האלימים מאחוריו. רק שהפעם, היא מצליחה להכביד גם על הצופים

העונה השנייה של "בארי" נפתחת זמן קצר לאחר קודמתה – בארי (ביל היידר), הרוצח השכיר שמנסה לחזור למוטב, ממשיך לתחזק את מערכת היחסים שלו עם סאלי (שרה גולדברג) ואת לימודי המשחק בסטודיו של ג'ין קוזינו (הנרי ווינקלר). אבל קוזינו עצמו נעדר מהשיעורים – הוא באבל כבד על היעלמותה של בת זוגו ג'ניס (פאולה ניוסום), הבלשית שעלתה על זהותו האמיתית של בארי, וכנראה נהרגה על ידו בסוף העונה הקודמת. ולבארי לא נוח עם זה, כפי שלא נוח לו עם כל כך הרבה דברים אחרים. אם העונה הראשונה הדגימה לנו שלאדם הנושא על גבו כל כך הרבה חטאים קשה להשתחרר מעברו האפל, בעונה השנייה העבר הזה חוזר לדפוק על דלתו ולהוכיח לנו שיותר מאשר קשה – זה כנראה בלתי אפשרי.

 

בארי עונה 2 (צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)
(צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)

זה גם הזמן להזכיר משהו שכבר כתבנו עליו פה ואפיין גם את עונתה הראשונה של "בארי", אותה יצרו ביל היידר (שגם מככב בתפקיד הראשי) ואלק ברג: למרות ששווקה כסדרה קומית ולמרות שהיא בהחלט מבדחת בתיאוריה את האווירה היומרנית/פתטית בסטודיו של קוזינו ואת הטיפוסים הצבעוניים מחיי הפשע שמסרבים להניח לגיבורה, הסדרה הזו אלימה, קודרת ומהורהרת בהרבה מאיך שהיא נראתה בהתחלה. ואם זו הייתה השורה התחתונה בעונה הראשונה, שלושת הפרקים הראשונים של העונה השנייה שבהם הזדמן לי לצפות מבהירים מעבר לכל ספק שעכשיו "בארי" כבר די מתמסרת לצד האפל שלה.

 

עוד ביקורות טלוויזיה:

 

ואתם יודעים מה? אני לא מת על זה. גם בעונתה השנייה "בארי" עדיין מהנה לצפייה ומשעשעת, בעיקר ברגעים שבהם היא מרשה לעצמה להיות פארסה פרועה על פושעים ביזאריים סטייל "מפגש בגרוס פוינט" הסקרובולי הנהדר, שם גילם ג'ון קיוזאק רוצח שכיר מדוכא השב לעיירת נעוריו לצורך פגישת מחזור ומוצא טעם חדש לחיים. גם בארי מוצא, או שמא כבר מצא, טעם חדש לחיים, ולגיטימי לגמרי – מתבקש, אפילו - שהיידר וברג יקשו עליו במהלך הדרך לשינוי מוחלט, שהמטמורפוזה הזו לא תעבור חלק. אבל הם עושים זאת באופן די חסר רחמים – גם ברמת מיעוט רגעי החסד להם זוכה בארי במהלך הדרך, וגם ברמת תוצאות מעשיו, הנזק ההיקפי לו הוא גורם מבלי שתהיה לו שליטה על כך. ג'ין קוזימו, לצורך העניין, הפך בן לילה מהפוגה קומית נלעגת ומבדחת (ומבוצעת לעילא, בידיו של ווינקלר המבריק) לדמות כבדה וקדורנית שלא מסוגלת להשתחרר מהטרגדיה שחוותה. המעבר חד מדי, ההומור לא מספיק מאזן את הטון כבד הראש, ובסופו של דבר המועקה מיתרגמת גם לחוויית הצפייה.


בארי עונה 2 (צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)
(צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)
עכשיו, לגמרי יש מה לומר בזכות הכוונות של היידר וברג. הניסיון הברור שלהם להראות שלמעשים יש תוצאות – עניין שממנו פארסות בסגנון הזה נוטות להתעלם לעיתים קרובות - ראוי לשבח, וכך גם הטיפול הנמשך שלהם בנושאי הלם קרב ודיכאון קליני. אבל האחריות שהם מגלים בנושאים הללו הפכה את הסדרה שלהם למבדרת פחות, למהנה פחות, מה לעשות. כמו שהם מדגימים היטב בעונה השנייה הזו, כנראה שלכל דבר יש מחיר.


בארי עונה 2 (צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)
(צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes)

ועוד משהו בקטנה: כמו בעונה הקודמת של "בארי", גם הפעם גונב את הסצנות שלו בלי מאמץ אנתוני קריגן, המגלם את המאפיוזו הצ'צני הביזארי (והמתוק להפליא!) נוהו האנק. אבל הפעם, אולי בגלל התגובות הנלהבות להן זכתה הדמות, יש עליו יותר דגש עלילתי, מה שלאו דווקא מיטיב איתה. ובכלל, דומה ש"בארי" עונה 2 קצת פחות מצטיינת מקודמתה בכל הנוגע לעבריינים המשונים שהיא מציגה. היא לא לגמרי מוצאת את הטון הנכון עבורם, ורוב הזמן מתארת אותם כמו אסופה מגוחכת של דבילים לא מקצועיים שלגמרי היו יכולים למצוא את עצמם בפארודיה של צוקר-אברהמס, מה שמתנגש עם האלימות מקפיאת הדם לה מסוגל בארי האולטרה-מקצוען. ועדיין, נוהו האנק יותר מאשר מצדיק ספין אוף. 

 

רביעי ב-22:30 ב-HOT HBO; שלישי ב-23:45 ב-yes EDGE, ובסלקום TV

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes
בארי עונה 2
צילום: Isabella Vosmikova/HBO באדיבות yes
לאתר ההטבות
מומלצים