ביקורת: להתאהב מחדש

קתרין זיטה גונס וגסטין בארתה. מתוך להתאהב מחדש.

קתרין זיטה ג'ונס וג'סטין בארת'ה. מתוך להתאהב מחדש.

"להתאהב מחדש" בכיכובה של קתרין זיטה ג'ונס כאישה מבוגרת המתפתה להתעסק ברומנטיקה עם צעיר בן 24, נוחת בארץ כשבוע לפני יום הולדתה הארבעים. נשים מבוגרות וגברים צעירים הם זוגות מוזרים בנוף של ימינו, בניגוד כמובן למצב בו הפרש הגילאים פועל הפוך. עבר עשור שלם מאז שון קונרי, אז בן 69, אמר על זיטה ג'ונס (אז בת 30) בסרט "מילכוד", שאם היא מסתובבת, סימן שהיא מעוניינת – פתח להתקדם בכיוון הרומנטי. כמעט ארבעים שנות הפרש? קטן על גברים כמו שון קונרי. אומרים עלינו הגברים, שאנחנו מתפתחים אמוציונלית, הרבה יותר מאוחר מנשים, ולכן הגיוני שאישה צעירה יוצאת עם גבר מבוגר, ושההיפך לא תקף.

את הרעיון הזה בדיוק תוקף בארט פרודליך ("תסמכי עליו") בסרטו החדש, אותו גם ביים, גם כתב, וגם הפיק. ב"להתאהב מחדש", מציג פרודליך בפני האישה המבוגרת, צעיר בוגר בדעתו (ג'סטין בארת'ה), ובודק האם קשר רומנטי בינהם יכול להתקיים בהצלחה. חרף העובדה שמדובר בסרט סימפטי לגמרי בסך הכל, הבימוי לוקה במאמץ יתר פעמים רבות, ובפעמים אחרות ולא מעטות, פשוט מתסכל את הצופה בדיאלוגים משונים עד כדי מגוחכים, שמבוצעים בצורה לא הולמת בידי השחקנים כולם.

סנדי (זיטה ג'ונס) תופסת במקרה את בעלה בוגד בה עם איזו מכרה שלה, ומחליטה לקחת את בנה ובתה הקטנים, ולעקור מהפרברים אל העיר הגדולה. השתלשלות אירועים מהירה היא לשון המעטה מול המתרחש בסרט ברבע השעה הראשונה שלו: סנדי מגלה את הבגידה, סנדי והילדים עוברים לעיר, סנדי מוצאת עבודה, בית, בית ספר לילדים, חוגים, חברה טובה ואפילו גברים הזוים לצאת איתם. הכל בא לה בקלות, כי היא אקדמית בוגרת תואר שני, ואישה חזקה בסך הכל.

בבית הקפה שבבעלותו של בעל הדירה שלה, מכירה סנדי את אראם פינקלשטיין (בארת'ה). ברור לכולם שיחסים בין צעיר למבוגרת לא יתכנו, והניצוץ בין השניים לא מבזיק מיד. במקום, אראם מנודב לעבודת שמרטפות על ילדיה של סנדי, ותוך שהוא מתחבר היטב לילדים והופך לדמות סמכותית ומשמעותית בחייהם, כך גם קורה עם סנדי.

קתרין זיטה גונס וגסטין בארתה. מתוך להתאהב מחדש.

קתרין זיטה ג'ונס וג'סטין בארת'ה. מתוך להתאהב מחדש.

מעולם לא נהנתי מהופעותיה הדרמתיות של קתרין זיטה ג'ונס, בין אם ברגעים הרציניים של קומדיות רומנטיות ובין אם בסרטים שהדרמה להם היא ז'אנר מרכזי. ההופעות שלה על המסך הגדול לא השתבחו עם השנים, וגם בקומדיה הרומנטית הקודמת שבה כיכבה, "אהבה בתפריט", היא לא היתה מחזה מלבב לעיניים. אלא שהפעם מדובר יותר בקטסטרופה מביכה (חכו שתראו את [ספוילר]סצינת הפרידה[/ספוילר]). נראה שהשחקנית הותיקה התבלבלה גם היא, כמותי, מהדילוגים של הבמאי בין קומי לבין רציני: רגע אחד, היא מכה ומקללת ללא רחמים את אראם המסכן, ברגע השני הדייט המבוגר שלה נכנס לשירותים כימים באמצע העיר (כן, קראתם נכון… האימה), וברגע השלישי היא צריכה לנהל את שיחת 'יחסינו-לאן'. בארת'ה החביב, זוכה לתפקיד מרכזי ראשון אחרי שהחברים איבדו אותו ב"בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", ואמנם הוא מעורר חיבה בצעדיו העצמאים הראשונים – סגנון הדיבור שלו גובר על כל הקסם האישי שלו ופשוט מרגיז.

הרעיון בבסיסו של הסרט הוא דווקא לא רע, והלך העניינים עשוי היה להצליח יותר, אילו היו התסריט והבימוי מלוטשים ומקצועיים יותר. על אף שלבדם תחת עין המיקרוסקופ, שני כוכבי הסרט לא מוצלחים במיוחד, אי אפשר להכחיש את הכימיה הנאה בינהם שבהחלט משפרת את הסרט ומקנה לו את נקודות הסימפטיות שלו. "פשוט מאוהבת" עם אומה ת'ורמן היה יותר טוב.

דירוג: ★★½☆☆

להתאהב מחדש
ארה"ב, 2009
96 דקות.
הפצה: יונייטד קינג, החל מה-17.09.2009 בבתי הקולנוע.
בימוי:
בארט פרודליך
תסריט:
בארט פרודליך
שחקנים:
קתרין זיטה ג'ונס
ג'סטין בארת'ה

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

חבלז

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?