"ווילי: מהיר וחייכני" – ביקורת

"ווילי מהיר וחייכני".

"ווילי מהיר וחייכני".

הסרט "ווילי: מהיר וחייכני" הוא דוגמה לאופן בו היה נראה הסרט "מכוניות" של אולפני פיקסר, אם הייתם מזמינים אותו מאתר "אלי אקספרס": חיקוי דהוי וחסר נשמה. סרט ללא מחשבה מקורית אחת.

זה מתחיל בבחירת הסרט אותו רצו לחקות: אין עוררין על כך שסרטי "מכוניות" הם סדרת הסרטים החלשים ביותר של אולפני פיקסר. מצד שני, אין ויכוח על העובדה שילדים קטנים מתים על סרטים אלה ושהמרצ'נדייז שלהם נמכרים במהירות מסחררת. אם אתה בוחר בסרט כל כך חלש כמודל החיקוי שלך, אתה מצהיר בכך שמלכתחילה אין לך עניין בערך האומנותי של המוצר, אלא בערך הכלכלי שלו.

ואכן מדובר באחד הסרטים המיותרים ביותר שיצא לי לראות בשנים האחרונות. שוק סרטי הילדים בארצנו מספק לילדנו הצעירים, בנוסף לסרטי האנימציה של האולפנים הגדולים, שלל סרטי אנימציה שמגיעים מאירופה או מהמזרח. סרט זה, לדוגמה, הגיע ממלזיה. לפעמים יש הפתעות, אך לרוב סרטים אלה מכוונים מלכתחילה למכנה המשותף הנמוך ביותר – הן באנימציה שלהם, הן בתסריט והן בבימוי. לצערי, אין לי ברירה אלא להודות שעל אף כל ההסתיגויות שלי מהסרט הזה, בני בן ה-7 נהנה ממנו. נכון, לא כפי שהוא נהנה מ"מיסטר לינק" המצוין, אך עדיין, מבחינתו זה היה סרט מהנה ביותר.

"ווילי מהיר וחייכני".

"ווילי מהיר וחייכני".

הסרט מספר על ווילי או ווילס, מכונית צעירה ושחצנית שמשתתפת במרוצי מכוניות. ממירוץ למירוץ כוכבה עולה ומנבאים לה עתיד גדול. עקב תאונה מצערת באחד המירוצים, בה ווילי מאבד את יכולותיו, הוא נאלץ לפרוש ולעבוד כמונית. כאשר הוא מציל במקרה את בלה, שחקנית עולה, חייו משתנים והוא נגרר לתוך מזימת חטיפת מכוניות גדולה. הוא מוכיח את אומץ ליבו ומצליח לחזור למרוצי המכוניות. אין מה לומר, סיפור מופלא, מרגש ומפתיע.

אם חשבתם שהתסריט הוא הבעיה המרכזית של הסרט, תנו לי לעדכן אתכם כי האנימציה היא מהגרועות שראיתי על המסך. הבימוי גם הוא חסר השראה. סתם אחד גדול.

"ווילי מהיר וחייכני".

"ווילי מהיר וחייכני".

הנקודה החיובית היחידה באה דווקא מהזווית הישראלית. הדיבוב עשוי בצורה מצויינת. שחר חסון מצליח לתת לווילי מעט חיות ישראלית. גם שאר המדבבים עושים עבודה טובה מאוד.

על אף העובדה שבני נהנה מהסרט, איני יכול להמליץ עליו. אני מוכן לקבל סרט שמנסה ולא מצליח, אבל כאן לא נעשה אפילו המאמץ הקטן ביותר ליצור סרט בעל ערך, וזה לא מקובל עליי כצופה.

דירוג: ★☆☆☆☆

ווילי מהיר וחייכני (מלזיה, 2018)
בימוי: יורסי עבד חלים | תסריט: קית' ברומפטון, יורסי עבד חלים | דיבוב: שחר חסון
הפצה: סרטי רד קייפ, החל מה-09.05.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?