שתף קטע נבחר

"גיבור אמיתי": "משחקי הכס" פינת "דני הוליווד"

התסריטאי אורי גרוס (כן, ההוא מ"האח הגדול") יוצר כבר שנים סדרות נוער - שגם הורים אוהבים לראות. ב"גיבור אמיתי", רן דנקר מגלם גיבור פנטזיה שמגיע אל המאה ה-21 ואל האישה שכתבה את דמותו. כצפוי, המפגש בין שני העולמות יוצר שלל רגעים קומיים שגם אם הם לא מחדשים יותר מדי, כיף לצפות בהם

גיל ההתבגרות הוא עניין חמקמק, במיוחד כשזה מגיע לטלוויזיה. נדמה שאין דבר נוזלי יותר מקהל היעד של סדרות ילדים שנמצאים על סיפו של גיל ההתבגרות, שממילא הולך ומקדים מעשור לעשור ואחראי לתלישת שיער של מבוגרים בשני הצדדים של המסך הקטן – הורים ויוצרים. בהתאמה, כתיבה למתבגרים צעירים הופכת לעניין מורכב יותר, טובי המוחות עורכים כבר שנים מצוד אחרי השפה הנכונה שתשמע מצד אחד רלוונטית ולא פטרונית ומצד שני לא מתיילדת, ותכוון לגובה העיניים של להקות מתבגרים צעירות.

 

התסריטאי אורי גרוס (ומעכשיו גם פליט הריאליטי יוצא "האח הגדול"), שהביא לכם את בין היתר את "השיר שלנו", "דני הוליווד", "או בוי" ו"פוראבר", משכלל כבר שנים את טביעת האצבע הסדרתית, שמצליחה לדבר לא רק אל בני הגיל החמקמק הזה אלא לקרוץ במקביל, כמו בתדר מוצפן, גם לדור או שניים מעליהם. עם "גיבור אמיתי" (היום, ה', ב-yes VOD וביוטיוב) הוא לוקח את הצופים הצעירים שלו דווקא לעולם האישי שלו ככותב.

 

גיבור אמיתי (צילום: באדיבות YES KIDZ)
גיבור אמיתי(צילום: באדיבות YES KIDZ)

תומאס בלק הוא לוחם בשריון קשקשים, גיבור סדרה סטייל "משחקי הכס". בלק הוא גם סוג של חבר דמיוני שליווה את התסריטאית הצעירה, אמה גרין, מאז שהיתה בת שש, פנטזיה שקרמה עור ופיקסלים והפכה לסדרה בת שש עונות כשגרין מתבגרת, ויותר מזה – השחקן שמגלם את בלק, יותם, הופך לבן הזוג שלה. אלא שהוליווד קורצת לו ויותם עוזב את הארץ, מה שמאלץ את גרין להרוג את הדמות הראשית האהובה עליה. בערב בו משודר הפרק האחרון מסתבר שלדמות יש דעות ורצונות שמן הראוי להתחשב בהם – היא יוצאת מהסדרה ומגיעה אל גרין כדי לדרוש תשובות. השמועה אומרת שזה מגיע לרומן בין התסריטאית לדמות שיצרה.

 

עוד ביקורות טלוויזיה:

 

המסע הזה מתמרן בין סיטואציות קומיות שמתבקשות מהנוסחה שתמיד עובדת – קח מישהו מעולם האגדות או הפנטזיה והצנח אותו אל המאה העשרים ואחת, וקיבלת התנגשות עולמות שהיא פוטנציאל אינסופי לרגעים מצחיקים. כל היופי הזה מאוורר עם רפרורים פופיים ומודעות עצמית, כך שגם אם העלילה צפויה היא עדיין מענגת. קצת "שושנת קהיר הסגולה", מתובלת במעט פומפוזיות מ"משחקי הכס" ועוד טיפה מהעולם שמאוד מוכר לגרוס – כתיבת סדרות ויוצרים שמתמודדים עם יצירי הלפטופ שלהם. לשים את כל זה ביחד על אש קטנה, להשתדל לא להסתכסך עם אף גוף שידור כדי שלא ייבשו אותך על המדף והנה, יצרת עוד סדרת נוער ממכרת ואלפי לקוחות צעירים ומרוצים.

 

גיבור אמיתי (צילום: אור גפן )
אורי גרוס וכוכב הסדרה שלו, רן דנקר(צילום: אור גפן )

גרוס הולך על בטוח, בין אם כשהוא משחק עם וריאציות על עולם הפנטזיה ומסעות זמן-חלל (כמו ב"פוראבר" ו"דני הוליווד"), שהוא משלב עם הצצות לאחורי הקלעים של עולם התסריטאות והעשייה הטלוויזיונית, ובין אם בליהוק, כשהוא מקבץ סביבו פיגורות שהוכיחו את עצמן בסדרות קודמות שלו כמו רן דנקר (בתפקיד כפול של יותם ותומאס הלוחם), טום באום המצוין, ג'וי ריגר (אמה גרין התסריטאית), גאיה שליטא-כץ ודליק ווליניץ (בתפקיד הקלאסי של אודי שניר!). השלב הבא – גרוס כותב סדרה על עצמו, קדימה, עוד ריאליטי אחד קטן ואנחנו שם.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: באדיבות YES KIDZ
גיבור אמיתי
צילום: באדיבות YES KIDZ
לאתר ההטבות
מומלצים