האירוויזיון הוכיח שיש ליואב הבל ואסף זליקוביץ', צמד יוצרי הסדרה "דוז פואה" (כאן 11), יכולות חיזוי לא רעות בכלל, למרות שהסדרה עלתה באיחור של שבוע, בגלל פיצוץ עם הצרפתים.



"דוז פואה" צולמה בצרפת ובישראל, עם לא מעט הומור עצמי, תחת שרביטו של הבימאי דני סירקין ("שטוקהולם"), והצליחה לנחש את החרדה הלאומית להפיכת האירוע לזירת BDS קטסטרופלית. הם גם בחרו בגאה ומוסלמי שייצג את צרפת (אדל ג'מאי, שדומה להפליא לבילאל חסאני, הנציג הצרפתי האורגינל).



עוד אירועים המככבים ב"דוז פואה": הנציג הצרפתי עומד במרכזה של קנוניה דע"שית לפוצץ את מתחם האקספו; הנציג האירי מתעקש לקנות רק מוצרים מהגדה המערבית; והמשלחת האיסלנדית מתייצבת לבמה לא עם בגדי סאדו מאזו, אך ערומה כביום היוולדה.





במציאות, הסדרה זעזעה את הצרפתים קשות, והקפיצה את האיחוד האירופאי על הרגלים האחוריות. מה שגרם לסדרה לעלות לאוויר באיחור של שבוע. ובכל זאת, על דרך הדאחקה, כותבי "דוז פואה", בלי להתכוון, הצליחו להביא את מאחורי הקלעים של מבצע האירוויזיון, כולל חרדה קולקטיבית מודחקת, בלי לוותר על ההומור.



דוז פואה לשני קליין בתפקיד "ציונית", הנציגה הקרצייה של ישראל. מעט פחות מזה, אך עדיין מצליחים להצחיק: מלי לוי כסוכנת מוסד, איציק כהן במעין הומאז' ל"פאודה", טל פרידמן כאיש מוסד בכיר, ויזהר כהן בתפקיד עצמו. זה עובד, וזה יכול לעבוד היטב, אם היא תעבור את משוכת חו"ל, למען יראו וייראו איך שורדים באזור מלחמה, ועדיין אומרים כפרה עליכם יורופ! 



"דוז פואה", שלושה פרקים ברצף, 24 במאי, שישי, 21:30, כאן 11 ובדיגיטל