תל אביב על האש ביקורת סרט

Tel Aviv on Fire Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "תל אביב על האש":
"הכימיה בין ביטון לבין נאשף חורכת את המסך"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Tel Aviv on Fire
משחק קייס נאשף, יניב ביטון, יוסף סוויד, לטיסיה איידו, לובנה אזאבל, סלים דאו במאי/ת סאמח זועבי  
קומדיה
ביקורת סרט לתל אביב על האש מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"כמעט קלאסיקה"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.2/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע63.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די27.3%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות9.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשלהי שנות ה-80 הומצאה לה הפרדה שכמעט קברה את הקולנוע הישראלית. ההפרדה חילקה את הקולנוע ישראלי לאזור המסחרי שהתבסס על בדיחות קרש וסרטי דובי גל ואזור "איכותי" שבעיקר נשא על דגלו מסר פוליטי על הסכסוך הישראלי-ערבי. את האזור האיכותי מימנו קרנות ופרסי הפסטיבלים בחו"ל, בעוד שהאזור המסחרי מומן ע"י מפיקים והכנסות הקהל. אבל כבר הספקנו להתפתח מאז שנות השמונים וקיבלנו סרטי דרמה אישיים לצד סרטי קומדיה מתוחכמים, מדע בדיוני ואפילו מספר סרטי אימה."תל אביב על האש" עושה משהו שאף קולנוען לא הצליח לעשות עדיין, לדבר על הסכסוך הישראלי-פלסטיני בצורה ישירה לא פחות מאשר סרטי שנות ה-80 אך גם בצורה מבדרת שפונה לכל סוגי הקהל. הסרט עוקב אחר סאלם (קייס נאשף), עוזר הפקה בסדרת אופרת סבון פלסטינית, שבעקבות פגישה עם מפקד המחסום של רמאללה (יניב ביטון) נהפך לתסריטאי של הסדרה. תוך כדי נפגשים להם העולם הצבאי של מפקד המחסום עם העולם הפלסטיני של יוצרי הסדרה וכולם מתאחדים תחת שמי העולם המדהים הזה ששמו הוא אמנות.
זהו סרט שכבר מזמן היה צריך לקרות. אם כי הסרט לא תמיד מציג את המציאות שכל ישראלי ישמח לראות, ייאמר לזכותו של הבמאי והתסריטאי סאמח זועבי שהוא לא מנסה להציג כאן אמירה חד צדדית או להיכנס לקלישאות מוכרות, כפי שהוא מנסה ליצור סרט שיגרום לאנשים להאמין בשלום. זה עובד מצוין ופעמים רבות בסרט אנו מרגישים תקווה שדו-קיום הוא דבר אפשרי, לפחות בקולנוע.הכימיה המדהימה בין ביטון לבין נאשף משדרגת אותו בכל סצנה שהם חורכים את המסך ביחד והרגעים הטובים ביותר בסרט קורים בין השניים. אך מערכת היחסים המורכבת להפליא הזו איננה מקבלת את הזמן מסך שהיינו רוצים בסרט שכזה ולרגעים הסרט נמתח יתר על המידה עם דמויות מיותרות לחלוטין שרק מעיקות על הסרט.
אנו מקבלים עודף סצנות עם חברתו לשעבר והלא מעניינת כלל של סאלם או מערכת יחסים לא כל כך ברורה בין סאלם לבין כוכבת אופרת הסבון הבדיונית. הסרט קצת נופל לקראת סיומו ולא משאיר תשובות מספקות לסיטואציות המצוינות שהחלו בתחילתו.המחמאה הגדולה ביותר שאני יכול לתת ליוצרי הסרט היא שהם יצרו יצירה לא צפויה כלל. 95 דקות שבהן אי אפשר לדעת לאיזה כיוון ייקח אותך זועבי וכיצד יגיב סאלם לסיטואציות המוקצנות שנתקל בהם. אני בהחלט חושב שהיה כאן פוטנציאל ליצור סרט שישנה את הקולנוע הישראלי, אך הוא עובד מצוין גם כסרט קומדיה מוצלח וסאטירי.
תל אביב על האש - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: תומר רפאליגיל: 1614/04/2020 15:04:04
8/10אייקון ציון
סרט סבבה בסך הכל, קומדיה שנונה על הסכסוך הישראלי פלסטיני,לא לוקח את עצמו ברצינות יותר מדי, שחקנים טובים
שם: .MOR Rגיל: 1710/03/2020 02:12:59
7/10אייקון ציון
סרט מקורי ונחמד. כיף לראות סרט ישראלי שמציג את היחסים בין הישראליים והערבים בצורה כל כך חיננית וקלילה. השחקנים מצוינים והסיפור יצירתי מאוד. למרות זאת, סוף הסרט מעט מאכזב ומפוספס לדעתי.
שם: tonywגיל: 5319/07/2019 09:00:19
9/10אייקון ציון
קומדיה מרעננת ושנונה על יחסי כובשים נכבשים. כל דעה פוליטית יכולה למצוא תימוכין לעמדותיה בסרט הזה. צולם ברובו בלוקסמבורג (זה היה תנאי למימון הסרט) אך באמת שלא שמים לב לכך במהלך הסרט. מומלץ
קישורים
חץ תל אביב על האש (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט