ביקורת טלויזיה: סרוגים (ערוץ yes Stars ישראלי)

סרוגים

מעוצבת טוב, "סרוגים" מנסה להכיר לעולם החילוני את העולם הדתי-לאומי, של מי שאינו נשוי עדין בגיל 30.

עד לא מזמן, התרכזה חוה דיבון בפתיחת העולם התקשורתי בפני הציבור הדתי-לאומי. דיבון, מרצה במכללת מעלה לתסריטאות, הופכת הפעם את היוצרות: החילונים יכירו את העולם של הדתיים-הלאומיים. דיבון משתדלת להכיר לצופי הסדרה את הלחץ שמופעל על בני שלושים מהמגזר המדובר, שעדין אינם נשואים.

אמרו שלום ליפעת והודיה. שתי נשים דתיות בנות כשלושים, ועדין לא נשואות. הן עברו לירושלים במטרה למצוא להן חתן ב"ביצה", בועת ההיכרויות לציבור הדתי בבירה. יפעת (יעל שרוני) היא דתיה אדוקה, בעוד הודיה (טלי שרון), בת לרב, מורדת בחוקי אביה ובוחנת את הגבולות הדתיים.

בפרק הפתיחה, יפעת מכירה את נתי בסבב היכרויות מקומי. נתי (אוהד קנולר) הוא רופא דתי, שפשוט עדין לא מצא את האחת, וכנראה מאס בחיפושים. הוא מוכן כעת להתפשר על מי שתיקרה בדרכו ותספק את צרכיו. נראה שהשנים נדלקים האחד על השניה, ויפעת מזמינה את נתי כמיטב המסורת, לארוחת שישי בביתה עם שותפתה וחברה. כשנתי מגיע עם חברו הגרוש הטרי, אמיר (עמוס תמם), הרומנטיקה מסתבכת, וניצוצות של התחלות חדשות מתעופפים באויר, לאו דווקא למורת רוחה של יפעת.

פרק הפתיחה הביא איתו בעיקר דרמה רומנטית. משולש האהבים המתפתח בין נתי לבין יפעת והודיה, מאיים ללוות אותנו למשך כל הסדרה הקצרה (6 פרקים). יעל שרוני נותנת הופעה שגרתית לעצמה, כזו שתמיד משפילה את פניה ומשחקת את הנעלבת ו'המסכנונה'. כמוה, גם שרון פאוסטר המגלמת את רעות, החברה הכוחנית של השתים שדוגלת בפמיניזם וקידום מעמד האישה בדת, נותנת הופעת אופי שגרתית למדי, אך חביבה באותה המידה.

מצד שאר השחקנים, המצב דווקא טוב יותר. טלי שרון כהרגלה מעולה, ומצליחה לשדר כוחנות ועוצמה מהדמות שלה. היא לא פראיירית של אף אחד, וכבר במהלך הפרק הראשון אפשר להבין טוב מאד כיצד הגיע לרצון למרוד באביה. למרות שאוהד קנולר משייף את חיוכו בפרק, דווקא עמוס תמם מטיל עליו את צילו, עם הופעה שקטה ופייסנית, שמעוררת הרבה יותר סקרנות.

אם "סרוגים" תתמקד בדרמה האנושית בין הדמויות שלה, הלבטים האמיתיים שבין אנשים ורגשותיהם, מדובר בסדרת איכות אמיתית. המשחק יחסית טוב, התסריט צריך יהיה להיות טוב, ובגזרת הבימוי והצילום, מדובר בהצלחה מרגשת. ביחוד בצילום. הכירו את הציבור הדתי בישראל.

דירוג: ★★★½☆

סרוגים
ישראל, 2008
שידור: yes Stars ישראלי, ימי שני ב-22:00, החל מ-23.06.2008
יוצרים:
חוה דיבון
אליעזר שפירא
שחקנים:
יעל שרוני
טלי שרון
אוהד קנולר
עמוס תמם
שרון פאוסטר
זהר שטראוס

חילוני בור ועם הארץ!

סדרה חמודה

לא בהכרח כל הדתיים לאומיים ככה..
הסדרה מציגה דתיים לאומים רציניים ודתיים באמת..
לא סתם חובשים כיפה

אסנת

סדרה די נחמדה, אך הייתי רוצה לראות דמויות שיותר עובדות על המידות: מאד חשוב לציבור החילוני לראות את זה במגזר הדתי. היה נחמד לראות שאכפת מנתי שמישהוא איבד את עבודתו ופרנסתו. צריך להראות שדמויות מתייחסות אם כבוד לאנשים ולא לדבר בזלזול, כמו שמשהוא הוא אולי "אידיוט".
אפשר גם להראות יותר מהמגוון של דתי לאומי כולל המגזר התורני, עם דגש על לימוד תורה וכו.
סך הכל מאד נהניתי.

משתמש אנונימי (לא מזוהה)

סליחה אבל זה חרא של סידרה פשוט סידרה תקועה כל הזמן אותם אנשים יוצאים אחד עם השני ושום דבר לא זז. די זה פשוט בשלב מסויים משעמם. למשל ההיכרות של הודיה ואברי התחילה יפה אבל נגמרה כזה דפוק. בקיצור הכל תקוע לא ברור מה הם הרויחו בכל הסדרה הזאת חוץ מלהשמיץ את הדתיים ולהראות איך כל אחד חי לפי הכריזות שלו בכל מה שקשור לדת

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?