השמן והרזה ביקורת סרט

Stan and Ollie Movie Review

תמונת כתבנמרוד שובל על "השמן והרזה":
"קוגן וריילי במשחק משכנע ומרגש"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Stan and Ollie
משחק סטיב קוגן, ג'ון סי ריילי, נינה אריאנדה, שירלי הנדרסון במאי/ת ג'ון ס. ביירד  
דרמה
ביקורת סרט להשמן והרזה מאת נמרוד שובל | כתב ומבקר קולנוע
ציון המבקר
"משעשע ומרגש"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע55.6%
בבית
אחכה לדי.וי.די22.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות22.2%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
"הרזה" סטן לורל ו"השמן" אוליבר הארדי, הצחיקו ובידרו צופים רבים בעידן הראינוע, הקולנוע האילם, והם אפילו צלחו את התקדמות הטכנולוגיה וכניסת הקול - בניגוד לכמה מבני תקופתם המוכשרים לא פחות. אמנם הופעתם לא הייתה נועזת כמו זו של באסטר קיטון ("הגנרל") והסיפורים שלהם היו פחות סוחפים מאלה של צ'פלין, אך שובבותם העדינה והתמימה העניקה להם את היכולת לגרום לצופים להתגלגל מצחוק אפילו ממשהו בנאלי כמו קילוף של ביצה. ללורל, שכתב את כל החומר שלהם, היה כישרון למשחקי מילים, והוא השתמש בו היטב בכל הזדמנות.סטיב קוגן מגלם את לורל וג'ון סי. ריילי מופיע באיפור כבד כהארדי. שניהם נותנים כבוד רב לצמד המקורי, וזה מורגש במשחק אמין ורגיש שלהם בדרמה הקומית החביבה הזו. קוגן משלב בהצלחה גינונים מעודנים של לורל, וריילי מקסים כשהוא משחק את טבעו המתוק של הארדי, עם סדקי עיניו הכעוסות המשמשות מעין חלונות אל תוך נשמתו העדינה. התסריט של ג'ף פופ מאפשר לקהל, בין אם הוא מכיר את השניים ובין אם לא, ליהנות מהקטעים הקלאסיים והטובים ביותר של לורל והארדי, כשהם מבצעים אותם בפני קהל או מחוץ לבמה בחיי היומיום.
רוב הסרט מתמקד בתקופת שנות החמישים, לאחר הצלחתם הגדולה. הם בסיבוב הופעות בבריטניה ודברים משתבשים להם. בליברפול למשל, כל מי שפוגשים בהם מופתעים כי חשבו שהם פרשו לפני זמן רב. את המסע הם עושים עם אמרגן חלקלק (רופוס ג'ונס בתפקיד משכנע), שמנצל לטובתו הכלכלית את הנואשות שלהם לטעום עוד קצת מחיי הזוהר. הם זקוקים לכסף: הסיור, הם מקווים, יהיה נקודת קפיצה לשיבתם אל המסך הגדול בסרט קומי מתוכנן שמבוסס על "רובין הוד".הצופים זוכים להשתתף במסע בזמן בו ניתן לראות שחזורים מדויקים של סצנות בהן הופיעו הזוג, כמו לדוגמה ריקודם המפורסם מהסרט "Way Out West". הסרט משלב באלגנטיות מחוות, כמו הסצנה האלמותית בה מזוודה גדולה גולשת לאחור בגרם מדרגות תלול. כמו כן, המוזיקה תורמת לאווירה הקרקסית.
העלילה מקבלת דחיפת מרץ חיונית כאשר הנשים של השניים מופיעות: השתיים מאוד שונות זו מזו. אשתו של הארדי, שירלי הנדרסון "מחזיקה את בעלה קצר", מעט רגזנית ועם קול צייצני, ואשתו של לורל, נינה אריאנדה בולטת בדמות שנונה וצינית עם מבטא רוסי בתפקיד מבריק שמתאים לה כמו כפפה ליד. מה שמאחד את השתיים זה האהבה והדאגה לבני זוגן. הנשים מעניקות רובד נוסף לדמויות הראשיות ותורמות לסרט באופן כללי.הסרט מציג את יחסי הידידות בין השניים ואת גלגלי השיניים המפעילים את הקומדיה שלהם. אין דחיפה מאולצת של רגעים קומיים. ההצגה חייבת להימשך גם כשהם נאלצים להיאבק בשדים מהעבר שניסו להדחיק והשותפות שלהם עומדת במבחן. צורת הביטוי של ידידותם ארוכת השנים נוגעת ללב. אלה שני גברים שאמנם אוהבים זה את זה, אך לא תמיד מחבבים זה את זה.על אף שמדובר בסרט צנוע, הוא עשוי טוב ומלא בקסם של פעם. ג'ון ס. ביירד ביים בהצלחה פרידה איטית וסרבנית מעידן של תמימות שאבדה לה. בסופו של דבר, כל מה שהצופים מבקשים זה לצפות בריקוד, רק עוד פעם אחת וליהנות מטעם של פעם לפני שהם חוזרים לעולם של היום המחכה להם בחוץ.
השמן והרזה - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5016/07/2022 15:43:11
7/10אייקון ציון
כמה רגעי קסם פה ושם. אהבתי את שילוב של ההומור מצד אחד עם המלנכוליה מהצד השני.מין חמוץ מתוק שכזה.סיפורם האמיתי של אחד מהצמדים הקומיים הגדולים שידע עולם הקולנוע.השנה היא 1953 ושניהם כבר בעשור השביעי לחייהם וימי התהילה נמצאים הרחק מאחור. שניהם יוצאים לסיבוב הופעות בתיאטראות בבריטניה כשחלומם הגדול הוא לעשות סרט אחד נוסף וכנראה אחרון. בהמשך מצטרפות אליהם בנות זוגן שכל אחת מהן צבעונית בדרכה.דווקא הולך להם לא רע אבל מסתבר שהאידיליה בין השניים לא מושלמת כמו שניראית וגם מצבו הבריאותי הרעוע של אוליבר הארדי פוגע בהופעותיהם המשותפות. אז גם החברות ביניהם עומדת במבחן.סרט טוב, אבל ציון 7.5 הוא הכי משקף ולא מעבר לזה.
שם: איתיגיל: 5005/10/2019 14:40:28
5/10אייקון ציון
דרמה רדומה על דמדומי הקריירה של "השמן והרזה"
שם: מאיר גבעגיל: 7628/08/2019 01:21:50
8/10אייקון ציון
סרט כמעט דוקומנטרי, עשוי מצויין, מצחיק כמו שהם היו בחיים, עליל זורמת - וגם רגעים דרמטיים. ממליץ!
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי דרמה
נפש אחת One Life חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט