שתף קטע נבחר

להתאכזב מחדש

קשר בין אישה מבוגרת לגבר צעיר מציב לא מעט קשיים בפני קומדיות רומנטיות, אבל גם זה לא מצדיק את השטחיות וחוסר ההגיון ב"להתאהב מחדש". ארז דבורה הסתפק בטריילר


 

בעידן תרבותי המעוצב בצלמה החטוב של מדונה, כשחיי הנישואים של דמי מור ואשטון קוצ'ר כבר הוכיחו מזמן שאינם רק גימיק, הרעיון של קומדיה רומנטית העוסקת בקשר זוגי בין אישה מבוגרת וגבר צעיר מתבקש. "להתאהב מחדש" ("The Rebound") מנסה לעשות זאת אך נכשל יותר מאשר מצליח בהשגת מטרתו. קהל היעד של הסרט מוגבל בעיקרו לצופות הנמצאות בפרק ב' של חייהן, וגם זה בתנאי שאינן דורשות סבירות רבה מדי בעיצוב הדמויות והעלילה.

 

חייה הנינוחים של סנדי (קתרין זיטה-ג'ונס), עקרת פרברים ממוצעת, מתפרקים כאשר היא מגלה את בוגדנותו של בעלה. בגיל 40 היא מנסה להתחיל את חייה מחדש בניו יורק, למצוא עבודה ולצאת לשוק הפנויים-פנויות. זה לא אמור להיות מצב פשוט, במיוחד כשהיא ממשיכה לטפל בשני ילדיה הקטנים, אך ב"להתאהב מחדש" הפנטזיה עובדת שעות נוספות.


"להתאהב מחדש". הפנטזיה עובדת שעות נוספות

 

תוך זמן קצר היא משיגה משרת תחקירנית בערוץ ספורט, ומיד זוכה לקידום נוסף. במקביל היא פורקת את תסכוליה על אובדן הנישואים בסדנה שבה נשים עצבניות מכות גבר עטוף בחליפת מגן. אך מה עם בן זוג אמיתי? מתברר שבתוך בובת החבטות מסתתר המענה לכל צרכיה.

 

אראם (ג'סטין ברת'ה, "בדרך לחתונה עוצרים בווגאס") הוא צעיר יהודי בן 25 שמנסה להתאושש משיברון הלב שנגרם לו על ידי חברתו הצרפתיה. במקום להיכנס לעולם העסקי, כרצונם של הוריו, הוא מעדיף לעבוד בבית קפה הנמצא בשכונה בה גרים סנדי וילדיה. סנדי נחשפת לאופיו התמים והרגיש של אראם, ומבקשת ממנו לטפל בילדיה. הוא נעתר לבקשתה ויוצר מיד קשר קרוב עם שני הילדים, שנדמה כי שכחו מקיומו של אביהם. בשלב זה כבר ברור שנוצר תא משפחתי חלופי, השאלה היא כמה דקות יחלפו עד שהקמתו תוכרז באופן רשמי.

 

אתגר גדול, סרט קטן

האתגר בקומדיה רומנטית שבה נוצרת זוגיות בין אישה מבוגרת וגבר צעיר אינו מבוטל. כאשר קשר מסוג זה מוצג כקשר רגשי עמוק, הוא ממוקם בדרך כלל במחוזות הדרמטיים והמלודרמטיים ("כל שהשמיים מתירים", "כשגבר אוהב אישה") - בני הזוג ניצבים כנגד החברה הדוחה את אהבתם.

 

בקומדיות הקשר הוא בדרך כלל שטחי. במקרים רבים האישה משתמשת בגבר הצעיר בכדי להתגבר על התסכול הפסיכולוגי והמיני עם בן הזוג או עם מחזרים פוטנציאליים בני גילה ("הבוגר", "פשוט מאוהבת"). כאשר הפרש הגילאים גדול במיוחד והבסיס הביולוגי לזיווג נראה כבטל לחלוטין, סוג זה של יחסים מקבל גוון גרוטסקי והופך לקריאת תיגר בוטה כנגד החברה. הדבר נכון גם בדרמה ("פחד אוכל בנשמה") וגם בקומדיה ("הרולד ומוד").


זיטה-ג'ונס. הקסם עובד גם בגיל 40

 

אבל במקרה של זיטה-ג'ונס אין מקום לחשש. גם בגיל 40 קשה לחשוב שיש זכר הטרוסקסואל שהגיע לבגרות המינית ויישאר אדיש לקסמיה. 15 השנים שאמורות להפריד בין שתי הדמויות (בפועל, ההפרש הגילאים בין זיטה-ג'ונס לברת'ה הוא תשע שנים), אינן נראות לרגע כמכשול ממשי.

 

ההתבוננות המצועפת בדמויות היא פגם בולט. בגיל 25 אראם הוא רומנטיקן שנוטה לרגשנות וכנות כמו נער מאוהב בן 16. סנדי הכירה רק את בעלה, וגם כשהיא יכולה להמציא עצמה מחדש כרווקה הוללת נראה כי המשיכה המינית שלה לגבר מותנה אך ורק ביכולתו להתחבב על ילדיה.

 

כאשר האלטרנטיבות לגבר הצעיר והמושלם הן הבעל הנואף והיהיר וכירופרקט בעל נימוסי בית כסא מפוקפקים שאיתו היא יוצאת לדייט, ברור כי לאראם לא יכול להיות תחליף. העיצוב המיופייף של שתי הדמויות התמימות והקשר הטבעי ביניהן מגיע לשיא תמוה בחלקו האחרון של הסרט שבו מתברר שגם במרחק של שנים ויבשות הן נותרות ראויות לאיחוד הגואל.

 

במאי הסרט, בארט פרונדליך (המוכר יותר כבעלה של השחקנית ג'וליאן מור), עשה בעברו כמה סרטים זניחים כמו "מיתוס של טביעות אצבע" ו"תסמכי עליו".

"להתאהב מחדש" אינו מהווה קפיצת מדרגה בקריירה של מר מור. אין זה מפתיע לגלות כי לסרט טרם נקבע תאריך הפצה בארצות הברית.

 

המחמאה הגדולה והיחידה מגיעה למי שערך את הטריילר. רק מידה מופלגת של כנות (או טיפשות) יכולה להסביר את יוזמתו של אותו גיבור עלום שם לגולל לפרטי פרטים את כל עלילת הסרט, בסדר כרונולוגי, מהדקה הראשונה ועד סצנת הסיום. שתי דקות וחצי של בהייה אדישה שתחסוך את הנסיעה, הכרטיסים ועוגמת הנפש הכרוכה בצפייה בקומדיה לא הכרחית זו.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זיטה-ג'ונס. רווקה הוללת? לא ממש
ברת'ה. כמו בן 16
לאתר ההטבות
מומלצים