אישה עובדת ביקורת סרט

Working Woman Movie Review

תמונת כתברון פוגל על "אישה עובדת":
"הסרט הישראלי הטוב של השנה"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Working Woman
משחק לירון בן שלוש, מנשה נוי, אושרי כהן במאי/ת מיכל אביעד  
ישראלי
ביקורת סרט לאישה עובדת מאת רון פוגל | מבקר קולנוע בכיר
ציון המבקר
"יצירת מופת"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
7.3/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע53.7%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות14.8%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
את סרטה החדש של מיכל אביעד, "אישה עובדת", ראיתי פעמיים: בהקרנת אקדמיה לקולנוע לפני שנה ובפסטיבל הקולנוע בבוסאן בדרום קוריאה. בשני המקרים חווית הצפייה הייתה אחת המפחידות הזכורות לי ובשניהם הקהל בסיום הסרט נראה כאילו הוכה בתדהמה.סרטה הקודם, "לא רואים עליך", עסק בחיפוש של שתי נשים אחרי אנס שתקף את שתיהן ושברצונן לסגור איתו חשבון. הסרט ההוא היה מטריד אך יחסית מתון ונדמה היה שהבמאית מעדיפה שמועקת הנשים תעבור בין השורות. ב"אישה עובדת" ניתן לחוש בדריכות מהפריים הראשון והצופה מבין די מהר ששעון החול של הגיבור מתקתק עד לקרשנדו איום.
לירון בן שלוש מגלמת את אורנה, סוכנת נדל"ן צעירה שמתקבלת לעבודה אצל בני בגילומו של מנשה נוי. בעלה של אורנה, עופר (אושרי כהן), מנהל מסעדה שהוא גם השף בה והזוג מנסה לשרוד ביחד עם שלושת ילדיהם. בני הבוס נמשך לאורנה ולאט אבל בטוח סוגר עליה באמתלות שונות או במעשים כגון כיבוי האור בערב במשרד. אורנה מבליגה כי אינה רוצה לאבד את מקור פרנסתה ואף מסכימה לנסוע עם בני לפריז כדי לקדם פרויקט בנייה גדול שקהל היעד שלו הם יהודים צרפתים עשירים.אביעד מביימת את "אישה עובדת" כאילו היה סרט אימה לכל דבר ועניין. אני נזכרתי ביצירותיו המטרידות של רומן פולנסקי. החללים הכוללים אתרי בנייה לא גמורים, משרדים וחדרי מלון – כל אלו סוגרים על אורנה ועל הצופה. אין בעולמה של אורנה מקום לנשום וצריך לנסות לשרוד בקושי. ישנה סצנה אחת מרכזית בסרט שהיא מלאכת מחשבת. סצינה שאחריה הצופה רוצה לנוס מהקולנוע ולזעוק בקול גדול.
בעידן ה"me too#" סרטה של אביעד מציג מציאות על גבול הבלתי אפשרי שבה גברים מנצלים את מרותם ונשים סובלות ומנסות שלא להישבר. האם לגיבורת הסרט יש תקווה? לפי אביעד ייתכן וכן וסיומו של הסרט יעורר בצופה הרבה מחשבות על בחירות ועל החופש לבחור (אם בכלל).לירון בן שלוש ומנשה נוי מדהימים בתפקידים הראשיים. דניאל מילר מצלם באופן קלסטרופובי את עולמה של אורנה שנדמית לרגע כלביאה גאה ולרגע כאיילה פצועה. סרט שהוא הרבה יותר מסרט. מדובר ביצירת מופת רבת עוצמה ומאוד מטרידה.
אישה עובדת - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5024/12/2021 18:25:49
7/10אייקון ציון
ראוי אבל לא מרשים. מדובר ב"עוד סרט". מה שתמיד ייחד את הקולנוע הישראלי חסר לי כאן. הכוונה לאלמנטים שבו שחסרים במקומות אחרים. זה יכול להיות הנושאים, ההומור,השטיקים וכו''. זאת אומרת שאתה מרגיש שסרט כזה לא תראה באף מקום אחר. כאן אין תחושה כזו. משפחה שנקלעת לקשיים כלכליים. בעוד עופר אב המשפחה פותח מסעדה שמתגלה כעסק כושל, אורנה מתחילה לעבוד כעוזרת אצל בני, יזם פרוייקטים גדולים של נדל"ן. אורנה מצליחה מאוד בעבודתה ומקודמת על ידי בני וזה בא לידי ביטוי גם מבחינה כספית,מה שמסייע למשפחתה. הנקודה היא שיש לזה מחיר, כאשר בני מתחיל להטריד מינית את אורנה, למרות שהוא גם גבר נשוי. בסופו של דבר היא תצטרך לקבל החלטה מה יותר חשוב, כסף או כבוד ומשפחה.
שם: אילןגיל: 6625/09/2019 22:50:47
2/10אייקון ציון
סרט רע. צפוי. משעמם. שחקנים נהדרים אבל ספור הסרט כל כך צפוי, בנאלי ומשעמם - זוועה.
שם: איתיגיל: 4930/08/2019 17:06:11
7/10אייקון ציון
סרט מוצלח - דרמה חזקה עם משחק טוב של לירון בן שלוש ושל מנשה נוי
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי ישראלי
בית Home 2023 חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט