משחק ילדים ביקורת סרט

Childs Play Movie Review

תמונת כתביאיר הוכנר על "משחק ילדים":
"מחווה נפלאה לסרטי האימה של שנות השמונים"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Childs Play
משחק אוברי פלאזה, גבריאל בייטמן במאי/ת לארס קלבברג  
אימה
ביקורת סרט למשחק ילדים מאת יאיר הוכנר | מבקר ראשי
ציון המבקר
"תוצאה אפקטיבית"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע57.5%
בבית
אחכה לדי.וי.די31.5%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות11.0%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
צ'אקי, בובת הילדים הרצחנית, הפכה לחברת כבוד לצד דמויות אייקוניות משלל סרטי אימה שנוצרו בשנות השמונים, כמו ג'ייסון וורהיס ("יום שישי ה-13"), פרדי קרוגר ("סיוט ברחוב אלם") ומייקל מאיירס ("האלווין"). עם זאת, היא לא זכתה למעמד פולחני כמוהן. דון מנסיני, הרוח החיה מאחורי סדרת סרטי האימה, תמיד העדיף את הצד הטראשי והקאמפי של המוצר מאשר את הצד המפחיד שבו. צ'אקי היא בובה מקסימה לילדים שרוחו של רוצח סדרתי אלים במיוחד בשם צ'ארלס לי ריי מתגלגלת לתוכה. כך מתחיל הסרט הראשון שבו הילד אנדי בן ה-8 מקבל לידיו בובה רצחנית. הוא ואמו החד הורית מוצאים את עצמם בקרב על חייהם מול הבובה התמימה למראה המתגלה כחובבת איברי גוף קטועים.החידוש הקולנועי מתרחק מהצד המיסטי של הסרט הראשון. גם הצד הקאמפי והטראשי התפוגג מהעולם הקולנועי המחודש של "משחק ילדים" ושחקנים כמו ג'ניפר טילי הגרוטסקית או אגדת הקאמפ ג'ון ווטרס לא נותנים כאן הופעות אורח. דון מנסיני, היוצר המקורי שסיפק לצופים את הטון הקומי, מצא את עצמו עם קרדיט על דמות הבובה אך לא זכה לקרדיט בתסריט או כמפיק, דבר שכמובן עורר את זעמו.
בגזרת השינויים הקאסט השתנה לחלוטין. אנדי הפך מילד בן שמונה לנער מתבגר בגילומו של גבריאל בייטמן (המוכר לטובה מסרט האימה "כיבוי אורות"). מרק האמיל, המוכר כלוק סקייווקר בסרטי "מלחמת הכוכבים", מדבב את הבובה הרצחנית במקום בראד דוריף. אוברי פלאזה ("לגיון") הנפלאה מגלמת את האם החד הורית ואילו בריאן טירי הנרי ("אטלנטה") מגלם שוטר המתיידד עם אנדי. ניתן לסרט נופך עכשווי מאחר והבובה היא בעצם סוג של שלט על ובעזרתה אפשר להפעיל מכשירים שונים בבית כמו טלוויזיה, לשלוט במכוניות נוסעות בסגנון הרכב של Google ועוד שלל אביזרים המתגלים כקטלניים במיוחד.ההתאמות למציאות של שנת 2019 היו יכולות להיות חשובות לסרט אם היה נעשה בהן משהו מעניין או מחוכם, אך אין בהן דבר שמוכיח את נחיצותן. הסיפור מתחיל בווייטנאם, במפעל שבו לא ברור איך לעובד זוטר יש יכולת טכנית כל כך רחבה. בסרט, חס וחלילה, לא נאמר דבר על ניצול כוח עבודה זול על ידי התעשייה במערב. אותה יכולת מסתורית מעניקה לבובה את האפשרות להיות קטלנית, אך גם כאן לא נעשה דבר מה מעניין במיוחד. ברור שצ'אקי עומד להפוך לרוצח קטלני והבובה לא ממש עוברת תהליך או דילמה ממוצר תמים לרצחני. נראה שהשימוש הכי מעניין מופיע דווקא בסוף הסרט המשלב בין הומור שחור למתח בחנות כלבו גדולה בה צ'אקי משתלט על שאר הבובות והצעצועים שהופכים לקטלניים, סוף המזכיר יותר את שני סרטי הגרמלינס.
לפי הבמאי לארס קלברג, הוא הושפע מסרטי האימה וההרפתקאות שנוצרו בשנות השמונים ואכן נראה שהסרט מעדיף לערוך מחווה לסרטי האימה הפנטסטיים המשפחתיים בהפקתו של סטיבן שפילברג. אולי זאת גם הסיבה המרכזית שכל כך חיבבתי את הסרט הזה שבו הבמאי מצליח להפתיע ברוחו הנוסטלגית ולא הופך את המציאות העכשווית שבה אנחנו חיים למרכז, על אף שהתסריט כן מנסה לעשות זאת באופן לא מחוכם. "משחק ילדים" של שנת 2019 מזכיר פחות את הסרט המקורי ובאופן מפתיע הזכיר לי יותר את סרט האימה-הרפתקאות הבריטי "Attack the Block" משנת 2011.בסופו של דבר הסרט מתאר את מאבקה של כנופיית ילדים מהמעמד הנמוך, הגרים בשכונת עוני, בבניין מוזנח נגד מוצר צריכה יקר הנוחת לידיהם בטעות. אולי זה הדבר הכי מעניין בחידוש המבדר למדי והטוויסט המעניין יותר שהחידוש עושה והלוואי והוא היה לוקח את זה רחוק יותר ממה שהוא עשה. בכל מקרה, התוצאה מספקת ומבדרת, גם אם היא לא ממש יודעת מה היא רוצה להגיד ולמה היא בכלל הכרחית. השאלה המרכזית שעולה מהסרט הזה ואין עליה תשובה היא: מי ירצה לקנות לילד שלו בובה כל כך מכוערת?
משחק ילדים - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: שולמיתגיל: 1203/07/2019 15:49:09
10/10אייקון ציון
אני חייב להבין בבקשה למה אתם חושבים שהסרט הזה צריך ליהיות לגיל 18 הוא צריך ליהיות לגיל 8 בלי 1 בהתחלה אני בן 12 וראיתי אותו וזה ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש לא מפחיד ו לא אלים
שם: אלוןגיל: 3402/07/2019 17:54:35
6/10אייקון ציון
תודה לאתר סרט על הכרטיסים! סרט חביב, התחיל בצורה מעניינת אך גם דיי בנאלית. לא ממש תפס את תשומת ליבי. הילד משחק יפה אבל האמא קצת מעצבנת. אני חושב שלסרט יש יותר פוטנציאל והוא לא ממש מצליח לממש אותו. 6 מתוך 10.
שם: ingikongגיל: 3801/07/2019 09:33:58
3/10אייקון ציון
סרט גרוע ברמות אחרות!!!!!!!!! לא מתקרב לסרט המקורי!!! הרסו אותו לגמריי!!! בובה מכוערת שחקנים גרועים....חוץ מהילד. יותר מידי הומור ציני שהורס סרט שאמור להיות סרט אימה בקיצור ממש על הפנים!!! חבל על כל שקל!
קישורים
חץ משחק ילדים (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי אימה
טהורה Immaculate חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט