שתף קטע נבחר

צילום: ויז'ואל/פוטוס

דתיים לייט

השחקנים חביבים והדמויות הסימפטיות, אבל "סרוגים", שמביאה למסך הקטן את הציבור הדתי-לאומי, היא למעשה עוד מאותו הדבר - רק עם כיפה ותפילין. שמוליק דובדבני קיווה למשהו מרענן


מצוידת במשקל נוצה, דמויות סימפטיות ונקודת מבט ליברלית-פמיניסטית, “סרוגים", שעלתה אמש לשידור בערוץ "yes stars ישראלי", מציגה את העולם הדתי-לאומי כמעט כמו זה החילוני, ירחם השם. גם שם רואים "סיינפלד", והנייד לא מפסיק לצלצל (אפילו אחרי הדלקת נרות שבת).

 

וזו אולי הבעיה המרכזית של הסידרה שרקחו חוה דיבון ואליעזר שפירא, בוגרי "מעלה", בית הספר לקולנוע לציבור הדתי-לאומי: כל שאנו מקבלים פה זה עוד מאותו דבר, רק עם כיפה ותפילין. אותה גברת, רק בטלית. השוני היחיד הוא שלהיות רווק/ה בן/בת שלושים זה כאן כמעט סוף העולם. לאנשים בגילך יש עוד מעט נכדים, ומשפט פתיחה מקובל בבליינד דייט הוא "איפה את/ה מתפלל/ת?”.


"סרוגים".  סדרה שלא תרגיז אף אחד (צילום: עידו לביא)

 

הכירו נא את הגבר הרגיש החדש – הדתי. אחרי ששבענו ממנת הרגישים והאבודים שהציעו “מתי נתנשק” ו"חמישה גברים וחתונה", הגיעה עת הציונות הדתית הרגישה אף היא. מדובר פה בנתי (אוהד קנולר), רופא התר אחר אהבה; הודיה (טלי שרון), בת רב הבוחנת את גבולות העולם הדתי; שותפתה לדירה יפעת (יעל שרוני), המאוהבת בנתי אך מהססת לעשות את הצעד הראשון; ואמיר (עמוס תמם), מורה גרוש ללשון. כולם-כולם מתגוררים סביב אותה משבצת בשכונת קטמון הירושלמית, וחולקים בעברם סניף של בני עקיבא.

 

הסיטואציות צפויות. גילויי פמיניזם בעולם הדתי, למשל, או רומן שיצוץ בהמשך בין אשה דתייה לחילוני שלא יודע שהיא כזאת. “סרוגים" היא סדרה שלא תרגיז אף אחד, מדורת השבט של חילונים וחובשי כיפות כאחד. היא צפויה לספק בידור נעים וכשר, לא יותר. למה עוד אפשר לצפות אחרי פרק שבו הדייט מאמש מבקש להניח תפילין עם הקפה של הבוקר.

 

השחקנים חביבים ומצודדים, רק חבל שחלקם מתארח בסלון שלנו לעיתים מזומנות מדי. גם זו חולשה מסוימת של הסדרה, שמחמיצה הזדמנות לגלות פנים חדשות לטובת תו התקן של הציבור החילוני. הדבר מדגיש גם את מאמצי היוצרים להציג

את הציבור הדתי לאומי כ"קולי". השיחות סובבות סביב איזה בית כנסת הכי-הכי שווה כדי למצוא שידוך. וגם זה נעשה כדי להיות בקונצנזוס: הדתיים-לאומיים של "סרוגים" מתגוררים בירושלים. לא, חלילה, באיזה יישוב מעבר לקו הירוק.

 

להבדיל מסדרות ה-30 ומשהו החילוניות, ניכר שניתן יהיה לעקוב אחר "סרוגים" בעניין ובהנאה, וזה לא מעט. בעידן הרב תרבותי שמבקש לפרק את הזהות הישראלית למרכיביה (ונוכח בקולנוע הישראלי מאז אמצע שנות ה-90), היא נדמית כטרנד אופנתי. בקרוב, יש להניח, אנו צפויים להיחשף גם לסיטקום החרדי הראשון.

 

"סרוגים", ימי שני ב-22:00, yes stars ישראלי

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
"סרוגים". גם הם רואים "סיינפלד"
צילום: אוה גז
לאתר ההטבות
מומלצים