לייט נייט ביקורת סרט

Late Night Movie Review

תמונת כתבערן איצקוביץ על "לייט נייט":
"חביב, אך הפוליטקלי קורקט מונע מהסרט להיות מוצלח באמת"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Late Night
משחק אמה תומפסון, מינדי קלינג, ג'ון לית'גו במאי/ת נישה גנטרה  
קומדיה
ביקורת סרט ללייט נייט מאת ערן איצקוביץ | מבקר קולנוע
ציון המבקר
"נחמד ואינטליגנטי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
6.9/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע76.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די15.2%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות8.7%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
זה מרגיש כאילו זה קרה לפני נצח נצחים, אבל עד לפני כמה שנים ג'יי לנו, קונאן או'בריאן ודייוויד לטרמן היו שמות חמים במיוחד בישראל. תכניות אירוח ליליות שונות שודרו בטלוויזיה בארץ, והיה נראה שכל אחד מהם זכה לנישה משל עצמו. אבל כנראה שזה לא הספיק, שכן בשלב מסוים הופסק שידור התכניות האלו בישראל. דווקא בשנים האחרונות זכו תכניות האירוח הליליות לסוג של תחייה מחודשת בזכות עמודי הפייסבוק והיוטיוב שלהן, שהעלו אליהם קטעים שהפכו לוויראליים וזכו למיליוני צפיות. פתאום שמות כמו ג'ימי פאלון, ג'יימס קורדן וג'ימי קימל הפכו לשגורים בקרב ישראלים שבכלל לא צופים בתכניות המלאות שלהם.המנחים האלו השכילו להבין שכדי לשמור על רלוונטיות, הם צריכים למצוא את המקום שלהם – וכיום כל מה שעושים נמצא ברשת, ולאו דווקא במדיום הוותיק. בשונה מהם, קת'רין ניובורי, הדמות הראשית בסרט "לייט נייט", לא הצליחה להבין את זה. התכנים של התכנית אותה היא מנחה מיושנים, הרייטינג דועך והיא עצמה הפכה לאדישה כלפי התכנית שלה עצמה. כשהיא תגלה שמנהלת הרשת בה משודרת התכנית מעוניינת להחליף אותה בסטנדאפיסט גס ובוטה, היא תתפלץ ותנסה לעשות הכל כדי להציל את עורה. איזה מזל שבדיוק, נכנסת לחייה מולי.
מולי היא אישה צעירה שאין לה שום ניסיון מקצועי בעולם הבידור, אבל החלום שלה הוא לעבוד בעולם הטלוויזיה, וספציפית בתכניות אירוח, הז'אנר שהיא כל כך אוהבת מאז ילדותה. כשהיא עוברת לניו יורק מפנסילבניה, שם עבדה במפעל כימיקלים, נקרית לדרכה ההזדמנות להצטרף לצוות הכותבים של קת'רין, כולם גברים לבנים. למרות חוסר הניסיון שלה, העובדה שהיא אישה ממוצא הודי עובדת לטובתה, שכן זו בדיוק הסיבה שבגללה הוחלט להעסיק אותה בתכנית – והיא מחליטה להוכיח כי יש בה הרבה יותר מאשר המוצא שלה, ושהיא באמת יכולה להיות כותבת קומית מוצלחת. אז מה אם היא אפילו לא יודעת איך לכתוב בדיחות?מהרגע שבו מולי מצטרפת לצוות כותבי התכנית, היא נשארת מי שהיא, אופטימית ברמה קצת מעצבנת, אחת שאומרת את האמת בפנים. גם אם נותנים לה על כך בראש, היא לא מתביישת להסתיר את דעתה, וכמובן שכבר בתחילת דרכה היא זורקת הערה שתחילה נראית דבילית, אך בפועל מזיזה כמה דברים במערכת בה היא עובדת. ככה, פחות או יותר, מתנהל כל הסרט: מולי אמנם סופר טרייה בעבודה שלה, אבל היא תמיד תדע לתת את ההערות הנכונות בזמן הנכון. למה? כי ככה זה הכי נוח.
את הסרט מובילות אמה תומפסון כקת'רין ומינדי קלינג כמולי, שגם כתבה את התסריט. תומפסון האלילה נפלאה כהרגלה והיא עושה את התפקיד בצורה האופיינית שלה, עם קמצוץ מכובד של ציניות בריאה, ומינדי היא, ובכן, מינדי. היא מגלמת את אותה דמות שהיא תמיד מגלמת – את עצמה. היא בהחלט טובה בלהיות היא עצמה ומי שאוהב את הדמות שלה ייהנה ממנה.הגישה האובר-תומכת של "לייט נייט" בנשים ובזרים היא אכן מרעננת ומבורכת בעולם הקומדיה, וזה מורגש בזכות השילוב של המוצא ההודי של קלינג ושל הבמאית נישה גאנאטרה (שבנוסף להכל היא גם לסבית), אך הפוליטיקלי קורקטיות שבו פשוט רוצחת את הסרט. בסופו של יום כולם מקבלים את כולם, אין שום בעיות בעולם, הכל בסדר, הכל אחלה, הכל נחמד. כמה יפה, כמה מלוקק, כמה מעצבן. גם אם יש בסרט חן מסוים, ה-PC שבו גורם לעיניים להתגלגל ללא הרף כבר מהרגע הראשון. אם זה לא מספיק, הוא לא מצחיק מספיק כדי שיהיה אפשר להחליק על המאמץ שלו לא לעצבן אף אחד.באורך של קצת יותר משעה וחצי, "לייט נייט" נותן את מה שמצופה ממנו: הומור אינטליגנטי לאנשים אינטליגנטים שנוצר על ידי אנשים אינטליגנטים. לפעמים זה מתנשא, בסך הכל זה חמוד ומעביר את הזמן בצורה לא רעה, אבל זה לא מתעלה מעבר לכך. אולי יוצרות הסרט היו צריכות לדאוג יותר שהוא יהיה מצחיק ומחמם לב באמת מאשר ללחוץ על כל הכפתורים שיראו עד כמה הכל ורוד ונפלא בעולם שהן יצרו.
לייט נייט - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: anipoגיל: 5001/07/2022 17:20:18
7/10אייקון ציון
קליל וכבד לסירוגין. לא קולח מספיק ונמרח יותר מידי. למרות זאת יש בסרט חן שבזכותו אפשר לראות אותו. משחק טוב של שתי השחקניות הראשיות. אי אפשר גם להתעלם מהנושאים המרכזיים, שהם תרבות הרייטינג, גילנות בשוק העבודה ואפלייה על רקע מגדר ומוצא אתני. המסר הוא "לפתוח את השורות" ולשפוט אנשים רק לפי כישוריהם והתאמתם לתפקיד.
שם: איילתגיל: 6329/09/2019 01:29:35
9/10אייקון ציון
סרט על האמת מאחורי תכניות ההגשה בלילה ברשתות האמריקאיות.הסיפור על מגישה ותיקה,מנוסה ופופולרית מאוד,שהגיעה התקופה שעליה להתעדכן, להיות יותר מחוברת ויותר מעורבת ולהגיב נכון לחידושים ברשתות התקשורת,כדי לשרוד.משחק מצויין של השחקנים הראשיים.
שם: Talisגיל: 4411/08/2019 22:00:00
8/10אייקון ציון
סרט כיפי, משעשע, קליל וקיצי, גם אם אמריקאי מאוד. מנדי קילינג ואמה תומפסון מצוינות.
קישורים
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Home 20232ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story3ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
American Fiction4מעשייה אמריקאיתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 4.2
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט