מבצע שלאגר ביקורת סרט

Baumschlager Movie Review

תמונת כתבמתן יניב על "מבצע שלאגר":
"קומדיה ישראלית שלא מרגישה ישראלית"
סרט ארכיון   שתף/י
פוסטר Baumschlager
משחק מורן רוזנבלט, מירב פלדמן, תומאס שטיפסיץ, דני שטג, זהר ליבה, קובי פרג', איציק כהן, נורמן עיסא, נתי רביץ, עלי סולימאן, שרון אלכסנדר במאי/ת האראלד זיכריץ  
קומדיה
ביקורת סרט למבצע שלאגר מאת מתן יניב | כתב אתר סרט
ציון המבקר
"סטריאוטיפי ושטחי"
דירוג הגולשים
ראית את הסרט? העבר/י את העכבר ודרג/י!
5/10
?
היכן תצפו?
בקולנוע
אלך לקולנוע27.1%
בבית
אחכה לדי.וי.די45.7%
לא אצפה
לא מתכוונ/ת לצפות27.1%
Seret Buzz
הוסף/י למועדפים   הוסף/י ל"רוצה לראות"       התחבר/י   הצטרף/י בחינם!
בשנים האחרונות תעשיית הקולנוע הישראלי למדה כי הקהל מגיע לקומדיה ישראלית שיש בה שחקנים מוכרים, פרמיס פשוט והרבה הומור פרוע. נדמה שכל שנה מגיע מפיק או מפיץ עם רצון טוב לעשות קצת כסף מקולנוע ישראלי. כחובב קומדיות פרועות לא קטן הספקתי לצפות ברובן, בסרטים שחלקם מביכים כמו סרטי שי כנות ואלפי חקייניו אבל גם ב"הלהקה האחרונה בלבנון" מעורר החיוכים ו"מכתוב" המפתיע.בקיץ הקרוב מגיעים עוד מפיקים ומפיצים ששבים להילחם על לב הקהל עם שורת קומדיות בהן "תל אביב על האש" ששילב הומור חכם ופוליטיקה קלה ביחד ו"המוסד!" ששואף להשתגע עם בדיחות פרועות ככל האפשר. בין השתיים צץ לו הסרט "מבצע שלאגר", ולצערי אני אודה שכלל לא הבנתי איזה מה הסרט הזה שואף להיות.
הסרט החל את דרכו ממוחו של הבמאי מיכה שגריר שחשב על סיפורו של קצין או"ם אוסטרי בשם וורנר באומשלאגר המשרת בגבול ישראל-לבנון וצובר מאהבות ישראלית ולבנונית לצד אשתו המחכה לו באוסטריה. לאחר שנחתם הסכם שלום בין שתי המדינות, וורנר נקרא שוב לארץ כאשר הוא מקבל מעטפת סחיטה ממאפיונר שגר בצפון ישראל.שגריר, שראה את הסרט כמין מותחן קומי, עבד על התסריט ביחד עם מעיין עוז ("תאג"ד") ושלח אותו לבמאי האוסטרי האראלד זיכריץ. מה שתיאורטית יכול היה לפתח שיתוף פעולה אוסטרי-ישראלי יוצא דופן התברר כטעות בהבנת הקהל הישראלי, חוש ההומור הישראלי ובכלל הבנת האנשים שחיים בישראל. לצורך הדוגמה נקח את דמותה של סיגל (מירב פלדמן), קצינה ישראלית קשוחה ביותר שנראית כמו קריקטורה של בחורה ישראלית, שרעבה לאהבתו של זיכריץ.
הייתי אומר שדמות האישה בסרט היא קריקטורה סטריאוטיפית ושטחית ברמה שוביניסטית, אלמלא הדמויות הגבריות לא היו קריקטורה סטריאוטיפית ושטחית. אולי זה מכיוון שעוז ושגריר מעולם לא ניסו לפתח מעט את הדמויות או לתת להן מטרות מעוררות הזדהות, כפי שהם ניסו בכוח לדחוף כמה שיותר דמויות וכמה שיותר עלילות משנה שלא תורמות לדבר. בסופו של יום מה שעובד בסרט הם השחקנים תומאס שטיפסיץ ומורן רוזנבלט. שטיפסיץ האוסטרי הוא ככל הנראה השחקן היחיד בסרט שהבמאי באמת הבין את הדמות שלו ואת המניעים שלה. בנוגע לרוזנבלט המהממת, עצם ליהוקה כלבנונית שולח מסר לא נכון והתפקיד הזה הוא מקל בגלגלים לכל שחקנית נורמלית, אך זוכת פרס אופיר היא כבר מזמן לא עוד שחקנית והיא מצליחה לגרום לדמותה של ראניה להיות הדבר המרתק וגם המצחיק ביותר בסרט הזה.
מבצע שלאגר - ביקורת גולשים / תגובות
צפיתם בסרט? ספרו לנו מה חשבתם!   הוסף/י ביקורת!
שם: חןגיל: 3709/06/2019 02:57:21
6/10אייקון ציון
פרט לכמה יציאות מצחיקות אמרו את זה קודם לכן, הפוסטר נראה מבטיח יותר. ובאמת,אנשי הפקה/קידום/לוביסטים יקרים- אם יש לכם 20 ו30 ביקורות וכולן 10 על סרטים מסוימים זה לא "קצת" חשוד? בקיצור מי שקורא- אל תסתמכו על כל ה10 שאותם שני מושתלים מפיצים- זה כ"כ ברור! בזבוז זמן -וצוות "סרט" הנכבדים תנו לאנשים אמיתים לספר את חוות הדעת ולא אלו שמקבלים על זה כסף טוב?
שם: רויגיל: 3407/06/2019 13:25:05
3/10אייקון ציון
וואלה, להגיד את האמת- אכזבה! הפוסטר נראה בן זו** וזה הדבר הכי מצחיק שיש לסרט הזה להציע. אולי חוץ מאדם אחד שעושה מה שעושה לכבשים שם די מבואס להגיד את האמת...תשקלו 10 פעמים אם ללכת ותסתמכו יותר על IMDB כנראה ששם יותר אמינים
קישורים
חץ מבצע שלאגר (עמוד סרט)
ביקורות נוספות של סרטי קומדיה
הכפיל The Fall Guy חדש 2024
חיפוש ביקורות
לרשימת ביקורות אחרונות
Lassie 21לאסי 2: הרפתקה חדשהציון גולשים10 / 9.5ציון מבקרים5 / 3.5
Kong Fu Panda 42קונג פו פנדה 4ציון גולשים10 / 9.3ציון מבקרים5 / 3.3
Home 20233ביתציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.7
White Bird A Wonder Story4ציפור לבנה: סיפור פלאציון גולשים10 / 9.0ציון מבקרים5 / 3.0
The Nannies5מטפלות בענייניםציון גולשים10 / 8.9
Elioאליאו A Quiet Place Day Oneמקום שקט: היום הראשון Despicable Me 4גנוב על החיים Inside Out 2הקול בראש 2
ארכיון הניוזלטר של אתר סרט